חדרי ילדים - בקצב הפאנג שוואי

מאת: או-מד מדיקל ● 27/3/2014 21:05 ● ערב ערב 2064
מאת: אורית ברוד / מיטה שממוקמת מתחת למדפים עלולה לגרום לילד כאב ראש לא ברור וחוסר ריכוז. חדר צפוף מדי יגביר אצל ילדכם את תחושת המחנק. וצבע קיר כהה מדי עלול להפוך את ילדכם ללא מרוכז בעליל. לא מאמינים? תורת הפאנג שוואי תלמד אתכם דבר אחד או שניים שיכולים לעזור
חדרי ילדים - בקצב הפאנג שוואי

תמונת כתבה
תמונת כתבה
תמונת כתבה
הרעיון של תורת הפאנג שוואי הוא שכל דבר הנמצא סביבנו – משפיע על חיינו, יכול לסייע או לפעול נגדנו. הפאנג שוואי מייחס לארגון הבית, לבחירת הצבעים, החומרים וכן לסידור הרהיטים בחדרים השפעה על איכות חיינו, ועל אחת כמה וכמה יכול הפאנג שוואי ליצור סביבה אנרגטית ותומכת בחדרי הילדים. עיצוב חדר הילדים על פי עקרונות הפאנג שוואי הוא משימה מורכבת אך חשובה ביותר. יש להשקיע מחשבה בטרם נחליט על הרהיטים וסידורם, הצבעים, התמונות והאביזרים השונים שיהפכו את חדר הילדים לא רק לנעים יותר, אלא בעיקר ליעיל יותר. חדר הילדים ממלא על פי רוב מספר פונקציות בעת ובעונה אחת: חדר שינה, חדר מחשב והכנת שיעורים, חדר משחקים וגם חדר לאירוח חברים, אז איך בכל זאת מצליחים לעצב נכון? -שתפו את הילד- את החדר כולו יש לקשט ולעצב בפריטים ובתמונות השייכים לעולמו התרבותי והחינוכי של הילד. מומלץ תמיד לשאול ולשתף את הילד בבחירת הפריטים והתמונות, להתייחס להעדפותיו האישיות, ולקבל יחד החלטות המקובלות והאהובות עליו. -להיפרד מהישן, לא פחות חשוב- בראש ובראשונה, עם עיצוב החדר על פי הפאנג שוואי, יש למיין ולהיפרד מכל אשר אינו נחוץ יותר לילד. יש להימנע מצבירת יתר של ביגוד שאינו מתאים, ספרי לימוד ומחברות משנה קודמת, חפצים וצעצועים שאין לילד עניין בהם. מיון ומינון נכון יאפשרו לאנרגיה בריאה ואקטיבית למלא את חלל החדר. -אפשרו לזרימה לעבור- חדר הילדים צריך להיות מתוכנן כך שהאוויר והאנרגיה יזרמו בו באופן חופשי. תחושה זו משיגים כבר בכניסה לחדר. יש לוודא שהדלת נפתחת באופן מלא, ואין חפצים או מתלה בגדים מאחוריה המגבילים את פתיחתה. כאשר מציבים רהיטים בצד הדלת, יש לשמור על רווח של מטר אחד לפחות מהדלת, כאשר היא במצב פתוח. באותה מידה מומלץ לבדוק מה יש מחוץ לדלת והאם הגישה אליה חופשית. במידה ומול הדלת ישנה דלת נוספת, או גרם מדרגות - כאן תתאים חציצה אנרגטית אותה נשיג בעזרת ספירלה, מובייל, גם שטיח רצפה יכול להתאים למטרה זאת. -השאירו 'ספייס'- הפאנג שוואי מייחס חשיבות מרובה למרחב. מומלץ להשאיר מרחב ריק במרכז ריצפת החדר, כך שיהיה פנוי לפעילות. המרחב הזה תורם לתחושת אווריריות בחדר. פריטי הריהוט המומלצים - קלים, לא רבים מדי, בעלי צבעים בהירים וקווים פשוטים. -שמרו על הצ'י- הפאנג שוואי מייחס חשיבות מרובה לפתחי החדר - הדלת והחלונות, דרכם נכנסת אנרגית צ'י המזינה את החדר ואת דייריו. במידה וחלון החדר ממוקם בקו ישר עם הדלת, על פי הפאנג שוואי, אנרגית הצ'י אשר חדרה מפתח הדלת תצא מבעד לחלון. ניתן למנוע מצב זה על ידי תליית וילון, ספירלה או מובייל בין הדלת לבין החלון, אלה יפזרו ויעכבו את האנרגיה בחדר.

מי אמר כאב ראש?- המיטה

*מומלץ למקמה כך שראש המיטה יוצמד אל הקיר, וכך גם אחד מצדדיה. *יש להקפיד שהמיטה לא תהיה מוצבת בקו ישר עם דלת הכניסה לחדר, ויחד עם זאת כדאי לוודא שהמיטה מוצבת כך שקיים קשר עין בין הילד לדלת כאשר הוא שוכב במיטתו. *מיקום המיטה מתחת לחלון, קורות או מדפים, כמו גם ארון גבוה הצמוד לכיוון המיטה בו מניח הילד את ראשו בשנתו - איננו מומלץ. אלה עלולים לגרום לילד לסבול מתופעות שונות ומשונות של הפרעות בשינה ובעיות בריאותיות כמו כאבי ראש, חוסר שקט ובעיות בריכוז. *רצוי שהחלל מתחת למיטה יהיה פנוי לחלוטין ולא ישמש כמקום אחסון, דבר שיוסיף רעננות ואווריריות בחדר. *מומלץ לשמור במשך היום על המיטה כשהיא מוצעת.

סדר וארגון - שולחן הכתיבה

*כאשר קונים שולחן כתיבה, יש לוודא שהשולחן תואם לילד ולצרכיו, אינו גדול מדי ואף לא קטן מדי. לא שולחן מנהלים, ומצד שני לא שולחן 'תינוקי'. *באשר לכיסא הכתיבה- כאשר הילד יושב עליו, יש לוודא שרגליו מגיעות לרצפה ואינן תלויות באוויר. *יש להימנע ממיקום מדפי ספרים מעל ראשו של הילד כאשר הוא יושב אל השולחן. *יש להימנע מלמקם את השולחן בסמוך לפינות של ארון או שידה גבוהה. *רצוי למקם את השולחן כך שבעת ישיבתו יוכל הילד לראות את הנכנסים לחדר, פרט חשוב אשר יספק לו תחושה של 'שליטה' על הנעשה. *כדאי ללמד את הילד לסדר את שולחן הכתיבה עם סיום הכנת השיעורים, להחזיר את הספרים ואת כלי הכתיבה למקומם ולהשאיר את השולחן מסודר. כך, כאשר השולחן מסודר, יישב שוב להכין את שיעוריו ברצון ובתחושה נעימה המלווה בבהירות מחשבתית.

סדר במשחקים- לא פחות חשוב

*את הצעצועים והמשחקים יש לאחסן בארונות או במדפים נגישים ונוחים, כך שהילד יוכל לעשות בהם שימוש יומיומי. *סידור החדר לפני שעת השינה, יצירת אווירה נינוחה ורגועה בשעת השינה.

אנטי קרינה

טלוויזיה, מחשב, סלולר - שלושת פריטים אלו, שתפסו בשנים האחרונות מקום נכבד בחיינו – נמצאים כמעט בכל חדר ילדים. מצב שאינו רצוי אך על פי רוב, בלתי נמנע. *באשר למכשיר הטלוויזיה, יש להקפיד כי ימוקם במרחק סביר ממקום ישיבתו וצפייתו של הילד. בעת מיקום המכשיר בחדר – יש לוודא כי בעת הצפייה, ראשו של הילד לא יהיה מוטה אל המכשיר בזוית שאינה נוחה. *את המחשב יש למקם על שולחן הכתיבה באופן בו הילד יושב בריחוק של מטר אחד לפחות מן המסך. יש לוודא כי שני המכשירים – הטלוויזיה והמחשב, כבויים בעת השינה. *מכשיר הסלולר בהיותו זקוק לטעינה, מומלץ להקפיד להניחו בזמן הטעינה כאשר הוא מרוחק מן הילד ובעיקר לא לצד ראשו, על מנת למנוע את השפעתה המזיקה של הקרינה.

בחירת צבעים

פאנג שוואי ממליץ להשתמש בחדרי ילדים בגוונים הבהירים, הידועים בסגולות ההרגעה והנינוחות שהם משרים על האדם. הגוונים עליהם ממליץ הפאנג שוואי: ורוד, אפרסק חיוור, בז', ירוק בהיר, סגול בהיר או טורקיז בהיר ורך המשובב את העין והנפש. אפשר לשלב ולצבוע קירות שונים בגוונים שונים. בכל מקרה, יש לזכור ואף לעשות שימוש בעובדה הידועה, כי לצבע יש יכולת ליצור אשליה של מרחב, גובה ועומק. במידה ובוחרים באפשרות של שילוב צבע, מומלץ לצבוע בו את הקיר בעל השטח הקטן יותר. הצבעים הבהירים יספקו תחושת מרחב, בעוד ששימוש בצבע כהה יקטין ו'יסגור' ויזואלית את החדר. את התקרה מומלץ לצבוע תמיד בלבן – ובכך לתת תחושת גובה לחדר.

גווני התכלת והטורקיז

על פי פאנג שוואי משויכים ליסוד המים. משדרים שלווה, רגיעה, השראה, רגישות. קלאסיים לחדר הילדים.

הירוק

על פי הפאנג שוואי, משויך ליסוד העץ. מסמל צמיחה והתפתחות, חיות וגדילה. הירוק הוא צבע שמייצג לידה והתחלות חדשות, צבע הבריאות והריפוי, מרגיע ותומך. מתאים לילדים המתקשים לקבל החלטות ומתקשר להשגת מודעות. לכן, הוא נחשב כצבע מצוין לחדרי ילדים. יש להדגיש שהכוונה היא לירוק בהיר, רך ושמח.

האדום

על פי הפאנג שוואי, משויך ליסוד האש. מסמל חיים, חברה, שפע ומזל, ואולם, האדום בהיותו צבע מאוד אקטיבי - נוכחות גדולה שלו באזור המיטה עלולה להפריע ולפגום באיכות השינה. יש לעשות בו שימוש מאוד מבוקר בעיצוב חדר הילדים. אפשר ומומלץ להשתמש בו באביזרים ובפריטים המקשטים את החדר. וורודים וסגולים, בגוון פסטלי, משויכים גם הם לקבוצת צבעי האש, אך בווריאציה מרוככת. ילדות קטנות אוהבות מאוד גוונים אלה - ואפשר בהחלט להחליט 'ללכת' עליהם.

הכתום

זהו, על פי הפאנג שוואי, הצבע האהוב במיוחד על הסינים, והוא נפלא לשימוש בעיצוב פנים. זהו צבע חי, בולט ואנרגטי, המעורר תקשורת חברתית, יצירתיות, מעוף ואופטימיות. גם בו, יש לעשות שימוש מבוקר.

הצהוב

על פי הפאנג שוואי, משויך ליסוד האדמה. מייצג חוכמה ואינטלקט, יכולת שכלית ובהירות מנטלית. גם את החומים והבז'ים למיניהם נשייך לקטגורית הצהובים כמייצגים פרטיות, פרקטיות, הבנת המציאות תחושת ביטחון וחיבור לקרקע.

הלבן

על פי הפאנג שוואי, משויך ליסוד המתכת. מייצג קרירות ושליטה, רשמיות וריחוק מה. הפאנג שוואי איננו ממליץ על שימוש בו בחדרי ילדים. שם נרצה צבעים חמים ואינטימיים יותר. למעדיפים בכל זאת את הצבע הלבן כצבע המשדר בהירות וניקיון, מומלץ ללכת על גווני השנהב והשמנת, המשמשים כבסיס נפלא לכל עיצוב. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש