טפט אותי

מאת: רותם ג'קסון ● 27/3/2014 21:24 ● ערב ערב 2064
חלמתם על דירה עם נוף לים? רציתם שהבית שלכם יהיה מוקף עצים? חושבים לשדרג את הבית בהשראת הפאנג שוואי על אלמנטים של מים וירוק?. מעכשיו, זו כבר לא בעיה- שימו טפט!!. על ארונות המטבח, על המקרר, על ארונות הבגדים והדלתות, אפילו על חלונות הזכוכית, הקירות והרהיטים
טפט אותי

אין ספק שהקידמה על כל המצאותיה הגרנדיוזיות, מאפשרת לנו לחסוך אלפי שקלים בשיפוץ או בבניה. המגמה העכשווית היא להדביק טפטים לא רק על קירות חדרי השינה והמגורים בקאמבק נוסטלגי לבית של סבתא מפולניה על מנת ליצור אווירה ואפקט עיצובי מרהיבים, אלא 'לטפט' גם ארונות ורהיטים כדי לתת להם לוק חדש במקום לזרוק אותם. מעבר לפן האקולוגי והחסכוני, יותר ויותר מעצבים נוטים היום לכוון את לקוחותיהם להכנסת טפטים בחללי המגורים השונים על מנת למלא את הבית בצבעוניות מקורית ומעניינת. לאחר שיפוץ הבית או הדירה וצביעת הקירות, לעיתים ישנם חללים מסוימים בבית או בדירה אשר יכולים להראות ריקים. על ידי שימוש בטפטים, ניתן למלא חלל ריק במקום לצבוע אותו. בעתיד ניתן להוריד את הטפטים ללא בעיה: השיטות כיום מאפשרות הסרת טפטים מהקירות ללא פגיעה בשכבת הצבע בבית או בדירה. כאשר מעצבים כל חדר בבית החל מחדר הורים ועד חדר ילדים, בין אם הוא חדש או ישן, ישנם לא מעט אלמנטים לשיפור הנראות וההרגשה, כך שתיווצר סביבה נוחה ונעימה. אחת מהשיטות לשדרוג ארון ישן, מיטה ואפילו קיר אחד או את כל החדר היא טפטים, שמגיעים בצורת מדבקות. הטפטים משמשים להדבקה על שולחנות, ארונות, שידות ובכלל על כל סוגי הרהיטים בעלי משטח חלק. מגוון הדוגמאות והעיצובים האינסופי יאפשר לשדרג כל פריט ולהפכו לחדש באופן הפשוט ביותר. ניתן כיום למצוא טפטים במגוון דוגמאות, צבעים, מרקמים למטבח ולאמבטיה, לחדרי השינה ולסלון. דוגמאות דמוי שיש, דמויי עץ, דוגמאות מעוצבות, קטיפה וזמש, ויטראז'ים, נופים, דמויות, טפטים חלקים, טפט טבעי, טפט קטיפה חלק, טפטים מטאליים, טפט מראה, טפט קטיפה ואפילו טפט לוח לגירים וטפט לוח מחיק ועוד מגוון אפשרויות. כמו בבית הפרטי גם בחנויות ובמוסדות שונים כמו בתי חולים ומבנים ציבוריים מעדיפים כיום לעשות שימוש בטפטים, אשר מוסיפים נראות ואסתטיקה לקירות. למשל: ניתן לראות כיצד בשנים האחרונות את העליה במגמה בשימוש בטפטים ובמדבקות לקירות כמו בבתי חולים ובמרפאות לילדים, כאשר הדבר משרה ביטחון לילדים, כי המקום לא חייב להיות עוין עבורם. בין אם עסקינן בדירה שכורה, בחנות או במוסד, מדובר בפתרון מושלם וזול, וגם בעתיד ניתן להחלפה מהירה, ללא צורך בידע מקדים, כמו צביעת קירות, אשר יכולה להיות יקרה.

ארון כלבבי

הטרנד החדש של ההדבקות לא מסתכם רק במילוי חללים ריקים. חברות רבות אשר מייצרות ארונות מטבח, ארונות בגדים, שידות וארונות אחסון, מציעות כיום, בשלב בחירת הארון, שילוב של אלמנטים כמו טפטים. כיום, ניתן להוסיף את הטפטים גם לארונות קיימים, כך שאם ישנם ארונות בבית אשר מעוניינים לבצע בהם שינוי, לא צריך לרוץ ולרכוש חדש. יש לכם ארון ישן מעץ עם כתמים עקשים המעכירים את כל העיצוב של חדר השינה או חדר הילדים? מעוניינים לשדרג את הארון על ידי פעולה אחת פשוטה בעלות מצחיקה? רוצים שכולם יחשבו שקניתם ארון חדש? טפטו! ואם השתכנעתם, בוודאי תשמחו לשמוע כי היצע הדוגמאות והעיצובים של טפטים לארונות ולחדרי מגורים הוא עצום. בהדבקת טפטים על ארונות קיימות שתי אפשרויות: טפטים לארונות גדולים- קחו בחשבון כי בחירת טפט אשר יתאים לארון הבגדים הגדול אשר משתרע לאורך אחד הקירות של החדר חייב להתאים לעיצוב הכולל של החדר, וזאת משום שהארון יהיה בעל תפקיד משמעותי ואף ניתן לומר כי הוא יקבע את כל הקו הסגנוני של החדר. אם אינכם מעוניינים שכל החדר ייראה כתום ופרחוני, בחרו טפטים בגוון נייטרלי, כמו למשל צבע שמנת, קרם או גוונים של לבן. אם אתם מעוניינים 'לקשט' את החדר ברהיט צבעוני ומעוצב, ההמלצה היא להדביק טפטים במגוון דוגמאות על ארונות שתי דלתות עץ, כונניות או שידות בחדר הילדים. אם אתם מודאגים לגבי החלפת הטפט, בוודאי תשמחו לשמו,ע כי כיום ניתן לרכוש 'טפטים סטריפ', שאת השכבה העליונה שלהם ניתן לקלף ובמקומה להדביק טפט חדש. תופעה דומה מתרחשת בארונות המטבח הישנים. אם אתם מתגוררים בבית ישן וארונות המטבח שלכם מראים סימנים ראשונים של הזדקנות, אל ייאוש. יש מספר אפשרויות לבצע שינוי מהותי במטבח, אחת מהן היא חיפוי ארונות המטבח בטפטים. חיפוי ארונות המטבח הישנים הוא פשוט, מהיר – משנה ומשדרג את המטבח, מוסיף לו ערך ואינו מצריך השקעה כספית רצינית. זו תהיה הדרך שלכם לבצע 'מתיחת פנים' לארונות, מבלי להחליף אותם כליל. הטפטים המשמשים לשדרוג ארונות מטבח הם מסוג טפטים לרהיטים הידועים גם כטפטים דביקים או טפט מדבקה. ברמה הפרקטית, הטפטים המומלצים לביצוע שדרוג הארונות הם בעלי המראה הפשוט בעלי דוגמא עדינה, המעוצבים בדוגמאות דמוי עץ, טפטים בצבעי שמנת וקרם, טפטים פרחוניים ועוד. טפטים לרהיטים הם ברמת רחיצות גבוהה ומתאימים לאיזור עם רטיבות ולחות, עם עדיפות שלא להדביק טפטים ליד איזור התנור והכיריים. בעזרת דוגמת טפט, ניתן לחדש רהיטים מכל הסוגים, ולרשימה הנכבדת נוספים גם מקררים, דלתות ושידות עתיקות. לצורך חיפוי זה, משתמשים לרוב בטפטים דביקים. אלו הם טפטים שמגיעים כמדבקה וניתן להתקינם עצמאית ללא עזרת בעל מקצוע. טפטים אלו מתאימים להדבקה על משטחים חלקים ואטומים (שעליהם לא ניתן להדביק טפטים של קירות). חומרים שמתאימים לטפטים דביקים לדוגמה הם פורמייקה, זכוכית, מתכת ועוד. גם בטפטים הדביקים ישנו מבחר דוגמאות, צבעים וטקסטורות. ישנם טפטים דביקים בגוון אחד, טפטים בדוגמאות פסים, עיטורים ועוד. מבחינת המרקם, ישנם טפטים דביקים חלקים או בגימור קטיפה. כמו כן, ישנם טפטים לא אטומים המתאימים לטשטוש ויטרינות זכוכית, לציפוי חלונות בדוגמאות ויטראז' למטרת הצללה ופרטיות וכן למטרת עיצוב החלונות.

ככה תעשו את זה בעצמכם

הכנה מקדימה - לאחר בחירת הטפט, יש להוריד את דלתות הארונות ולפרק מהן את הידיות. בנוסף, חשוב לוודא שלא יהיו עליהן חלקים בולטים. יש לשים את הטפט על דלת הארון ולסמן את גודל הריבוע המתאים למידות הדלת. יש לחתוך את הטפט בהתאם למידות שסומנו ולהסיר את הנייר שמפריד בין הטפט לדבק. יש להצמיד בזהירות ובצורה מדויקת את הטפט לארונות המטבח ולהדביק. את הטפטים מדביקים מלמעלה למטה לאורך הדלת, בהדרגה, תוך דאגה שלא יישארו בועות אוויר. אפשר להעביר חתיכת פלסטיק כדי ליישר את הטפט. במקרה ועדיין קיימות בועות אוויר, יש לחורר את הבועות עם מחט ולעבור עליהן עם סמרטוט. השלב האחרון יהיה התקנה מחדש של הידיות. לאחר הביצוע, יש לחתוך בעדינות בעזרת סכין יפנית את השאריות מכל הצדדים, כך שתיצרו מראה חדש, חלק והרמוני של הדלתות המחודשות שלכם.
תמונת כתבה
תמונת כתבה
תמונת כתבה
תמונת כתבה
 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש