גדל לי מטבח בגינה

מאת: רותם ג'קסון ● 18/3/2015 15:50 ● ערב ערב 2064
בשנים האחרונות נחשב מטבח הגינה לאחד הטרנדים החמים בקרב מאותגרי המנגל והאירוח. לא עוד ריחות ועשן בתוך הבית, וחסל סדר השיירה נושאת הכלים לשולחן האוכל שבחצר האחורית. מטבחי החוץ, ואפשרויות הבישול השונות, הפכו את סדרי האירוח לתענוג מפנק ונחשק במיוחד. איך מתחילים ובאיזה גריל בוחרים?. מדריך לפיזור העשן...
גדל לי מטבח בגינה

מטבחי הגינה הם אולי טרנד של השנים האחרונות, אבל אם תשאלו את הסבתא היא תספר לכם שפעם הם היו עושים את זה כעניין שבשגרה, רק מתוך אילוצים ולא מתוך בחירה. מטבח הגינה של היום הוא ריהוט גן מתבקש בכל גינה שמכבדת את בעליה, במיוחד אם הם ישראלים שאוהבים לנפנף מעל הגריל ועל הדרך כבר מוציאם את כל הטיגונים של הבית אל מחוץ לתחום ואל מחוץ לבית. המטבחים המאובזרים של היום, יכולים להגיע כיחידה אחת המכילה גריל, תנור, טאבון, כיור, מקרר, ארונות אחסון, בר משקאות, משטח עבודה, כיריים תעשייתיות ועוד, או לחילופין פריטים בודדים, שמשלימים את המטבח האולטימטיבי של בעל הבית. החל ממעשנת בשר ודגים, תנור אבן לאפיית פיצות ופוקאצ'ות, סאג' שמונח על חור באדמה לאפיית פיתות בסגנון בדואי, וכלה בגריל בשלל אפשרויות וסוגים. החל מגריל גז, חשמל, פחמים, אינפרא אדום ועוד. מסתבר שכל מטבח גינה משלים לבעליו את התחביב ממנו הוא הכי נהנה- לבשל, לאפות, לעשן או לצלות, מבלי להסתגר בתוך המטבח ולפספס את כל הכיף של לשבת בחוץ עם האורחים. במיוחד כשישנם דגמים של מטבחי גינה המשלבים בר עם כסאות גבוהים, כך שהאורחים יכולים לשבת לצידכם בזמן שאתם נותנים להם שואו מהסרטים. מטבח גינה הוא גם הזדמנות נהדרת להפיק מסיבות ברביקיו מרובות ולהזמין אורחים מבלי שיעשו לכם בלגן בבית, באווירת נופש מושלמת או סתם כדי להעביר ערב משפחתי מגבש בו כל בני הבית שותפים להכנת הארוחה ונמצאים ביחד בחצר.

ספר לי איזה מנגל יש לך ואגיד לך איזה ישראלי אתה

אפשר להעליב ישראלים בבישול, אבל כשזה מגיע למנגל, זה כבר סיפור אחר. כל מנגליסט שמחזיק מעצמו, יודע שכדי לשדרג את הנפנוף צריך לעבור למנגל מתקדם. אלא שכיום לבחור מנגל זה כמו לבחור רהיט גינה עם פונקציות שלא נגמרות. אז איך נבחר את המנגל הנכון ביותר עבורנו?
תמונת כתבה
לפני שאתם רוכשים מנגל לחצר, חשוב שתחשבו מהם הצרכים שלכם. האם תרצו מנגל פתוח או עם מכסה, האם תרצו מנגל עצום שיכול להכיל כמות גדולה של מזון ובשר בעת ובעונה אחת, או שמא מנגל קטן יותר. כמובן שגם טווח המחירים רחב, וכך גם החומרים שמהם עשויים המנגלים - ישנם מנגלים רבים כיום שעשויים אבן ומהווים אלמנט עיצובי בפני עצמו. הם כבדים וגדולים(למרות שמגיעים בכמה גדלים) ונותנים מענה טעים ומעוצב כאחד. נוסף על המנגלים והגרילים העשויים אבן, ניתן לרכוש מנגלים גדולים העשויים נירוסטה. אלו מנגלים יפים וגדולים, שמתאימים לעיצוב נקי ומודרני בקווים נקיים. לרוב המנגלים האלו יהיה מכסה, כך שכשהם יהיו סגורים לא יראו דבר מהמזון המתבשל והמראה יהיה נקי ופשוט. למנגלים האלו יש כמה מבערים, ולרוב הם עובדים על גז.

גריל גז

פועל באמצעות בלון גז או מיכל גז נייד. מומלץ כגריל קבוע בבית. יתרונות: פשוט ומהיר לתפעול, מאפשר חימום באופן אחיד וויסות של החום לפי הצורך, בניגוד למנגל הגחלים שלעולם אינו יכול לספק אחידות של חום על פני המשטח. מאפשר ליהנות מבשר איכותי על האש, מבלי להשתמש בחומרים כימיים לשם הדלקתו ואינו פולט חומרים מסוכנים בעת השימוש. פועל באמצעות גז בישול פשוט, נדלק בין רגע ואינו טומן בחובו שום נזק בריאותי או לכלוך. חסרונות: עלותו גבוהה וקשה לניידו עקב גודלו שאינו מסתכם רק בגודל משטח הצלייה. גריל גז איכותי יכלול גם ידיות, מגשים ולוח בקרה אשר מגדילים את שטחו. לכן, בדקו היטב את גודל השטח הפנוי בחלל המדובר בטרם תבחרו לעצמכם גריל גז ואל תשכחו לברר לגבי מתקנים עם אפשרויות קיפול בגמר השימוש. חשוב לדעת: •חשוב לבחור במתקנים הכוללים מגירה לאיסוף שומנים ופסולת, ידיות עמידות לטמפ' גבוהה, מגשי עבודה, נוחות הזזה באמצעות גלגלים, וויסות עוצמת החום והצתה אלקטרונית, ארובה ו/או מכסה צלייה. •בדקו את היחס בין ה-BTU (יחידת מידה המשמשת למדידת עוצמת החום שמפיקים המבערים) לגודל משטח הצלייה. על כל 1 סמ"ר של שטח צלייה, הגריל צריך להפיק BTU18. •ככל שמספר המבערים גדול יותר כך השליטה בעוצמת החום טובה יותר. ודאו שהמבערים איכותיים ועשויים מנירוסטה ושיש עליהם אחריות מהחברה. •הקפידו על מגני מבער המגנים מפני שומן מטפטף העלול לגרום לסתימת המבער. •רצוי שרשת הצלייה תהיה עשויה מנירוסטה או מיציקת ברזל עם ציפוי פורצלן, העמידות לאורך זמן וקלות לניקוי. רכישת גריל עם הכנה לרשת נוספת הרחוקה מהמבערים מומלצת גם היא. הרשת הנוספת תשמור על חומו של הבשר הצלוי ואפשר יהיה להשתמש בה להפשרת בשר ופיתות. •רכשו גריל מיבואן של מותג מוכר, המיוצר על ידי יצרן בעל שם עולמי. האחריות המינימלית שהיבואן צריך לספק היא חמש שנים על הגריל ועל חלקיו השונים

גריל פחם

פועל על ידי הבערת פחמים. יתרונות: זול, נוח לניוד. במטבחי גינה העשויים אבן השימוש בגריל פחמים הוא נפוץ יותר כך שהמראה והטעם גם אותנטיים יותר. במטבח מאובזר יהיה תא בעירה לפחמים שישמור על חומם. חסרונות: מסורבל לתפעול ופולט חומרים מסוכנים בעת השימוש. חשוב לדעת: מומלץ להשתמש בפחמים העשויים מעצי הדר כדי שהבשר המונח על רשת המנגל יספוג ריחות נעימים.

גריל חשמלי

מופעל על ידי חיבור לחשמל יתרונות: מתאים לפנים הבית חסרונות: לא יספק לכם את חוויית האכילה בצוותא וגם לא את הטעם המיוחד של בשר הבא במגע עם אש חיה.

מעשנת

עישון בשר היא טכניקה אותה גילו בני האדם לפני הרבה מאוד שנים כשהיה צורך לשמור בשר לתקופות ארוכות מבלי חשש שהמזון יתקלקל וללא צורך בשימוש במקרר כפי שנעשה במאה האחרונה. כמו כן הסתבר שתהליך עישון הבשר מוסיף טעם מצוין וייחודי לבשר. במעשנת ניתן לעשן בשר בקר, עוף דגים ואף גבינות ואפשר להוסיף להם גם עשבי תבלין ו/או יין. בשנים האחרונות הפכה המעשנת הביתית לטרנד לא פחות חזק ממטבחי הגינה למיניהם הן כפריט יחידני והן כמתקן בלתי נפרד מיחידת המטבח כולה. ישנם סוגים שונים של מעשנות החל ממעשנות שנעשות בעבודת יד(אצל מסגר). עבור ה'מעשנים' הפריקים שבינינו וכלה במעשנת תעשייתית. בין אם אתם מייצרים אותה לבד או קונים אותה לבד חשוב לבדוק שיש פתח גישה נוח להנחה והוצאת הבשר, אפשרות בקרה לוויסות החום באופן נוח ומדויק, מעבר חום בלתי ישיר בן מקור האש לבשר הנצלה, איכות המוצר שנרכש. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש