בחצר: חלום רטוב

מאת: רותם ג'קסון ● 18/3/2015 16:08 ● ערב ערב 2064
בריכת שחיה היא חלומה הרטוב של כל משפחה בעלת בית עם חצר. אם עד לא מזמן בניית בריכה נחשבה למותרות, הרי שהיום, בזכות מגוון האפשרויות, שיטות הבנייה וההתקנה המתקדמות, יותר ויותר אנשים יכולים להרשות לעצמם להגשים את החלום מבלי לשלם הון וליהנות מהפנטזיה תוך זמן קצר יחסית מרגע ההחלטה. לא לעשירים בלבד
בחצר: חלום רטוב

אם עשיתם את הצעד והתגברתם על מחסום הסטטוס המרתיע של בית עם בריכה, נפתחה בפניכם דלת למגוון אפשרויות רחב של סוגי בריכות שחייה. החל מבריכות קבועות מבטון וכלה בבריכות עלית ניידות מעץ או מ- PVC, בריכות פיברגלס, בריכות מתועשות ועוד. אם אתם מתלבטים בין בריכה ניידת לבין בריכה בנויה וקבועה, חשבו על גילאי ילדי המשפחה. בגילאים צעירים, כדאי להסתפק בבריכה ניידת ולא עמוקה, כדי לקחת בחשבון את נושא הבטיחות. כמו כן, כדאי להגדיר את השימושים הייעודיים של הבריכה: שחייה, שכשוך, צינון. לבחור את הגודל הרצוי בהתאם לשטח המצוי, וכמובן להגדיר את התקציב, תוך התחשבות בהוצאות הנלוות של רכישת הציוד לבריכה והכנת השטח לבריכה: יישור השטח, קביעת דשא סינטטי, דק או כל משטח אחר מונע החלקה.

תמונת כתבה

סוגי הבריכות האפשרויות:

לכל סוג בריכה יתרונות וחסרונות, כך שכדאי להיות מודעים אליהם לפני שתחליטו במה לבחור. אולם טווח העלויות הוא די רחב, והעלויות תלויות כמובן במספר גורמים ביניהם היצרן או הספק, החומר ממנו מיוצר הדגם, הגודל, ומן הסתם גם האיכות. באופן כללי מחירן של בריכות שחיה ביתיות נע בין 40 ל- 55 אלף ש"ח לאלה העשויות פיברגלס. בין 55 ל- 65 אלף ש"ח למתועשות, ובין 130 ל- 150 אלף ש"ח לאלה העשויות בטון.

בטון לי חביב

בריכת בטון נחשבת ל'בריכה האמיתית', המושקעת והיוקרתית מכולן. היא מיוצרת מבטון מזוין, ובנייתה המורכבת מחייבת תכנון מוקפד ומקצועי. גוף הבריכה שקוע בקרקע במלואו או בחציו ומורכב מיציקת בטון, המחופה באריחי פסיפס, קרמיקה, טיח ועוד. בריכת שחיה יצוקה, תהיה לרוב מיועדת למי שמעוניין בבריכה גדולה ובטוחה, שתעמוד בלחצים קשים, להבדיל מבריכת שחיה העשויה מפיברגלס, המותאמת יותר לצורך משפחה או אדם המעוניין בבריכת שחיה קטנה לבית. בריכות שקועות נבנות בהתאמה אישית, כאשר עומקה, גודלה וצורתה של הבריכה תלויים בגודל המקום, בצרכיכם וברצונכם. כדי להתקינה, יש צורך לבצע עבודת חפירה לעומק, מה שמייקר את הקמתה, צריך להיעזר בארכיטקט לתכנון קפדני, לבקש היתרים מתאימים מהמועצה המקומית, וכמובן להקפיד על בטיחות ולבחור בבעל מלאכה מקצועי, מנוסה ואמין. באופן כללי, עלותה גבוהה יותר, ומשך הבנייה ארוך יותר.
תמונת כתבה

לכל כיס

בריכות פיברגלס הן האלטרנטיבה המקובלת ביותר לבריכות שחייה שקועות אם לא רוצים להשקיע הון בבטון. עלות הקמתן נמוכה יחסית, ניתן להפעילן זמן קצר לאחר ההתקנה, הן אינן נבנות במקום, אלא מיוצרות על פס ייצור ומגיעות לאתר מוכנות וביחידה שלמה, בעוד שהחברה, ממנה קניתם את הבריכה, דואגת לחפירות ולהכנת השטח, להובלה, להנפה, להרכבה ולכל הפינישים. הפיברגלס הינו חומר שמאפשר התאמה מושלמת לכל צורה, צבע, מידה וסוג מדרגות. אפשר לצפות אותה מבפנים באבני פסיפס או קרמיקה, בדיוק כמו את בריכת הבטון. אורך חיי הבריכות הביתיות מפיברגלס איכותי עומד על 30 שנה לפחות, בזכות הפיתוח הבלעדי וחיזוקי המתכת בגוף הבריכה. ובודאי שהיא הרבה יותר איכותית ועמידה מכל הבריכות האקריליות שמיובאות מחו"ל. עלות בריכות שחייה מפיברגלס היא כ-1/3 מעלות בריכת שחייה מבטון, ובניגוד לבריכת בטון, אין שום בעיה לבנות בריכה פיברגלס גם לאחר בניית הבית או על גגות. החזקה חודשית של בריכת פיברגלס עומדת על 300 ₪ בערך. למול החסרונות הרבים של הבריכות המיובאות, ולמול העלויות האדירות של בריכות הבטון, יש האומרים שבריכות השחייה מפיברגלס תורמות להשבחת ערך הנדל"ן בהשקעה נמוכה יחסית.

בריכות מתועשות

בריכה מתועשת היא שיטה מהירה וחדשנית להקמת בריכות שחייה בזמן קצר (כשבוע ימים) ובעלות נמוכה!! הבריכות המתועשות חזקות ועמידות במיוחד. בעלות יציקת רצפה מבטון מזוין, דפנות הבריכה מורכבות מפאנלים העשויים מחומר תרמו-פלסטי והחיפוי בגוף הבריכה עשוי מיריעת PVC המגן על הבריכה מפגעי האקלים ומתנודות הקרקע או יריעת ויניל, בהתאם לבחירת הלקוח. במקרה של נזילות, אפשר לאתר ולתקן אותן במהירות ובאופן נקודתי. אין צורך בשיפוצים יקרים ומסובכים וגם חידוש הבריכה אינו כרוך בהוצאות גבוהות. בניגוד לבריכת בטון, אין שום בעיה לבנות בריכה מתועשת גם לאחר בניית הבית. בזכות שיטת הבניה המתקדמת אפשר לעצב אותה במגוון צורות, חיפויים ועיצובים, הכל בהתאם לרצונכם וטעמכם האישי. הבריכה מתועשת הפכה לפופולארית בעת האחרונה ומהווה עוד אלטרנטיבה זולה יחסית לבריכת הבטון הקלאסית.

בריכות עץ עיליות

בריכה מעץ היא פתרון מצוין לאנשים שמעוניינים בבריכה מרהיבה ומהירה להרכבה, בעלות נמוכה וללא צורך באישורי בניה. בריכות מעץ יכולות להיות מונחות על הקרקע או בתוך הקרקע בצורה אובלית, מרובעת, מלבנית ועגולה. הבריכות עשויות ממבנה עץ דקורטיבי מסוגי עץ שונים, בהתאם ליבואן, כשהחיפוי הפנימי עשוי מיריעת ויניל. היתרון הבולט של בריכות העץ העיליות הוא בהיותן ניתנות להתקנה תוך ימים ספורים, על פני הקרקע וההתקנה היא קלה ומהירה ומגיעה עם מערכת סינון מלאה. יתרון נוסף של בריכות העץ טמון במראה הדקורטיבי, הטבעי והאלגנטי. לבריכות העץ עמידות רבת שנים, הן חזקות ואין צורך להחליפן אחת לכמה שנים.
תמונת כתבה

בריכת פלסטיק עלית

בריכות עיליות הן למעשה הבריכות הפופולאריות ביותר בישראל. לרוב מדובר בבריכות ה- PVC שמגיעות בשלל גדלים, צורות ועומקים. השחיקה שלהן אולי גבוהה יותר מן הבריכות הבנויות, אך הן זולות יותר (משמעותית) וקלות להרכבה ולפירוק. בריכה זו יושבת על פני הקרקע, עלות הקמתה נמוכה מאוד (אין צורך בהשקעה כספית גדולה), וכך גם הוצאות התחזוקה. זמן הרכבתה מהיר מאוד והיתרון החזק שלה הוא הניידות שלה וקיפולה בסוף עונת הרחצה. במקרה של מעבר דירה, אפשר לפרק אותה ולהעבירה למקום חדש. הבריכות חזקות ועמידות לאורך מספר עונות, כמו כן ניתן לשים את הבריכות מתחת לאדמה ולחפות אותן בדק דקורטיבי. ישנן סוגים של בריכות עיליות, כאלה שניתן לנפח אותן ואלה הממוקמות על פני הקרקע אם על ידי תומכים /צינורות. הבריכה העילית אינה מצריכה תכנון והכנת השטח, ואף אינה מצריכה תשתיות מתאימות. הבריכה העילית נחשבת לבטיחותית בקרב ילדים קטנים, שכן הכניסה אליה אינה מצריכה שימוש וטיפוס בסולם. אולם דווקא בשל היותה גבוהה מהקרקע, היא עלולה להיות מסוכנת אם ההורים המשגיחים יושבים לצד הבריכה ואינם רואים את הנעשה בפנים. אז רגע לפני שהקיץ מכה בעוז, זה בדיוק הזמן לקפוץ ראש למים ולבחור את הבריכה המתאימה לכם ולמשפחה ואל תתמהמהו פן תפספסו ימים ראשונים של שמש. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש