מאות מיליוני הודים לא טועים - על עיצוב בשיטת ה'ואטסו וידיה'

מאת: עופרה לביא ● 18/3/2015 16:46 ● ערב ערב 2064
תורה ארכיטקטית שמקורה בכתבים ההודיים העתיקים, מגלה לנו שיש דרך לייצר הצלחה, בריאות, אושר ועושר, באמצעות מיקום נכון במרחב המבני. ''ואטסו וידיה''- היא תורת תכנון ועיצוב המסייעת להשגת הרמוניה בתוך ומחוץ למבנה. היא תעזור לכם לתכנן את הבית העתידי או לעצב מחדש את הבית הקיים תוך שימוש במדע, טבע, רוח ואנרגיה. ולא חייבים לבנות טאג' מאהל, כדי להשתמש בה
מאות מיליוני הודים לא טועים - על עיצוב בשיטת ה'ואטסו וידיה'

את ה'פאנג שווי' הסיני כולנו כבר מכירים. הרשו לי, אם כן, להכיר לכם את השיטה ההודית, שלפי ההיסטוריה, אף קדמה לסינית. המשנה הסדורה הזו משמשת את ההודים יותר מ- 4500 שנים, ומסתמכת על כתבי הקודש העתיקים, הנקראים 'וודות'. כיוון שיש מספר זרמים להינדואיזם, ישנם גם מספר פרושים ל'וודות'. ה"ואסטו וידיה", היא השיטה הרווחת- כתורה לעיצוב הבית, המאפשרת בקלות לתכנן ולעצב את הבית, לזרימה טובה ואנרגטית. זו למעשה השיטה, לפיה נבנה כל מבנה בהודו ועיצוב פנים הבית מושתת על עקרונותיה. בדומה ל'פאנג שווי' הסיני, ה'ואסטו' מקיפה את כל האלמנטים הפיסיים והמטאפיסיים. משתמשת בארבעת הכיוונים: צפון, דרום, מזרח, מערב, וחמשת האלמנטים- אדמה, אש, חלל, מים ואוויר. החכמים ההודים המוארים (רישים), הגיעו לנוסחה, אחרי שבחנו במשך שנים רבות את הסובב אותם, האנרגיה המקיפה את היקום, הרוח, הגשם, השמש, הכוכבים והקוסמוס כולו. התורה מתבססת על גאולוגיה, גאומטריה, פיסיקה, אסטרולוגיה, בוטניקה, קוסמולוגיה ועוד.

התבלין המיתולוגי

מרכז התורה, הוא יצירת סביבה המגשרת בין האדם לכוחות הטבע, ועוזרת לחיים מאוזנים, בריאים וטובים. אבל בהינדואיזם, כמו בהינדואיזם, כדי להגיע ללב המאמינים, צריך לתבל את התובנות והחוקים בסיפור מיתולוגי. מאחורי כל חוק עומד סיפור מיתולוגי המצדיק את עשייתו, ומוביל את המאמין לבצע את הטקסים הנדרשים. גם במקרה הזה ישנו סיפור הקשור לאל המלחמה ההודי- שיווה, ולקרב מול שד המאיים להרוס את הטבע. בעיצומו של הקרב, הזיע שיווה, וטיפת הזיעה שלו נפלה על האדמה. הטיפה הצטרפה לשד והעצימה אותו עד ששיווה לא יכל עוד להלחם בו. אחרי מאבק קשה, איתני הטבע נחלצו לעזרתו של שיווה, התיישבו על השד, וקיבעו אותו לאדמה. מאז, כל חלק בבית, מקושר ל'דוות' (חוקי טבע), המחזיקים את השד מלקום. השד הוא דמות אדם אוניברסאלית, המתפרש על כל רצפת המבנה. הדרך להרגיע את הרוחות, היא לטהר את המבנה, תוך הגשת מנחות בכל שלב של בניית הבית, ולפרוש נכון את חלל הבית בהתאם לחוקי התורה. ההודים מאמינים שתכנון, בניית הבית ועיצובו בהמשך, לפי החוקים הללו, יביא אושר, שפע, הצלחה, וזרימת חיים טובה ומבורכת. אם לא, אזי השד לא ימשיך להיות מקובע לאדמה, ויקום על יושבי הבית. ה'ואסטו' (בית) 'שאסטרה' (בניה מותאמת לחוקי הטבע), היא מעין "בניה ירוקה",שהקדימה את זמנה. את עקרונות השיטה ניתן ליישם בזמן תכנון בניית הבית, אבל גם אם הבית כבר בנוי, ניתן יהיה לעצבו תוך התחשבות בתורת ה'ואסטו וידיה'. העקרונות הבסיסיים מתחילים ממבנה רבוע, ומתוארים בעזרת דמות אדם הפרושה מהראש עד לרגליים בפוזיציית בודהה.

מתחילים מבראשית

מיקום האיברים של הדמות החולשת על פני כל חלקי הבית, מקושר לתפקוד של אותו חלק בבית. כל אחד מהאלמנטים המוזכרים, צריכים לבוא לידי ביטוי שם. אדמה - כח המשיכה והשדה המגנטי ה'אמא' של הבית. מים- חיים מתקיימים בסביבה מימית ודם האדם. אוויר- אוויר לנשימה ותנועה. חלל- חלל הבית, הנוחות והסיפוק. אש- האור והחום, עונות השנה, יום, לילה ולהבת החיים. מומלץ שלבית יגיע מספיק אור שמש, ויהיו בו מספר כיווני אוויר. רצוי שהבית יהיה נקי ופנוי מחפצים המפריעים בחלל.

רכישת השטח

בחרו אתר או שטח לבניה בו האדמה פורייה ולא יבשה או סלעית. הימנעו מאדמה רטובה מדי או אתר הממוקם בסופו של כביש. הישמרו משטח קרוב מדי לאתר קבורה, משרפה או בית חולים. מומלץ שגובה הקרקע במזרח יהיה גבוה מהמערב. בניית ועיצוב הבית- -צורה רגילה של מבנה מלבני או מרובע מומלצת. רצוי להמנע מצורת U המביאה לבית קשיים ועצב. -בית בעל יותר מדי פינות, יקשה על האנרגיה הטובה להישאר. -עיקר הבניה צריך שיעשה בדרום, מערב ודרום מערב. -מומלץ שהכניסה לבית תהיה ממוקמת בכיוון צפון או מזרח, ולא מול בית תפילה או בית קברות. -רצוי שהדלת תיפתח כלפי פנים והידית כלפי יד ימין. - המספר הכתוב על הדלת צריך להיות זוגי. - מול דלת הכניסה רצוי שיהיה חלון. -מדרגות בתוך הבית- רצוי שיהיו מעוגלות במעט, אבל לא ספירליות. התחלתן לא יכולה להיות מול דלת הכניסה. -עצים יהיו ממוקמים בפינה הדרומית או המערבית, אבל לא בצפון ובמזרח, כדי שלא יצילו על האזורים הללו. עציצים, למעט קקטוסים, ניתן למקם במזרח או בצפון מזרח. -תנור הבישול צריך להיות ממוקם במזרח ודרום מזרח, כך שהבישול יהיה עם הפנים פונות מזרחה. -רצוי לא לתלות תמונות מלחמה או מסכות כועסות בבית.

הכיוונים השונים ומשמעות

-האזור הצפוני- ממונה על הצלחה ותנועה. -האזור הצפון מזרחי- ממונה על לימודים, והיצירתיות. -הדרום מזרחי - על הלימודים ומערכת החיסון. -הדרום- על ההישגים וההתבוננות הפנימית. -אזור מערב- ממונה על פרנסת הגבר ועל הנחישות. -צפון מערב- על עולם הרגש ומערכות היחסים. - דרום מערב- על המוניטין.

בבתי עסק

גם בעיצוב בית עסק תופסים הכללים העיצובים החלים על הבית הפרטי, בתוספת קטנה אך חשובה- מקור המים צריך להיות ממוקם באזור הצפון מזרחי של הנכס.

רוחות מנשבות

צפון: אזור הקשור לשפע וכסף. מיקום טוב לחפצי ערך, חדרי ילדים, ציוד רפואי וגידול צמחי מרפא. ניתן למקם מראות וחלונות. צפון מזרח: מקום התאספות האנרגיות הטובות, רגע לפני שהן מתפזרות סביב. אזור החכמה והידע בבית. מקום למדיטציות, אזור מתאים פחות למיקום מטבח וחדרי שירותים. יש להשתדל לא למקם רהיטים כבדים, כדי שאנרגיה טובה המגיעה מכוון זה לא תעצר בהם. צפון מערב: קשור לאוויר ומשמש כנשא ריחות, זרעים ואבקות, מסייע לטבע להתחדש. מסמל איכות נשית, מקום לתנועה, פעילות ורגשות, וכן מצב כלכלי וקשרים של בני הבית. דרום: קשור לקארמה הפועלת מעקרון הצדק, ולמוות. בעל איכויות של ארבעת החושים: טעם, שמע, ריח ומגע. כיוון לא מומלץ ככניסה לבית, אבל ניתן למקם בו את חדר האוכל או השינה. רצוי לישון עם הראש לכוון דרום או מזרח. מומלץ מאוד, לפנות לכוון אחר כשמתחילים פעולה חשובה. דרום מזרח: מייצג אהבה, תשוקה וקשרים מיניים. מומלץ למקם בכוון זה את המטבח, מוצרי חשמל, מחשבים, פחות את חדרי השינה. ניתן לעסוק בפעילות גופנית, ובעמידה במרחב זה רצוי לפנות לכוון מזרח. דרום מערב: מיצג חוסר מזל (לא עלינו) וסבל. קשור לאבות הקדומים במשפחה. אזור בו אנרגיות שליליות נכנסות לבית, ואותן ניתן לחסום עם רהיטים כבדים. אפשר למקם שם את חדר השינה של בעל הבית, ללא חדר שרותים. מערב: מיצג עוני, צער וחובות. חוק טבע- "ורונה" השולט במים, נהרות ואוקיאנוסים. בכוון זה מומלץ למקם את חדר הילדים או האוכל, כדי לאזן את הכוחות. מזרח: פנימיות נצחית ועוצמה. מקור כל אנרגיות החיים על פני האדמה. קרן שמש ראשונה מביאה איתה התחדשות. הכיוון קשור גם לאושר, תהילה והכרה, עיקול ותיאבון. ניתן למקם מראות, ורצוי כמה שיותר חלונות. להצלחה בפעולה חשובה מומלץ לפנות לכוון מזרח (לרובנו זה לא חדש...). חשוב לציין שכל העצות הינן בגדר המלצות בלבד, הן אינן תחליף לייעוץ מקצועי, למאמינים ולסקפטיים כאחד. במידה ולא ניתן לשנות את מיקום החדרים, יש אפשרות להשתמש בתחליף כפריט אמנות, מזרקות מים, צביעה בצבע המתאים לכוון. גם הצבע מקבל משמעות מיוחדת בואסטו, את הרחבת המימד הזה השארתי לכם. רצוי למצוא את הנקודה המרכזית בבית ולהשאירה ריקה מריהוט, אבל ניתן גם למקם מזרקה או עציץ. אפשר להוסיף וילונות לכליאת האנרגיות הטובות או רהיטים גדולים לחסימת אנרגיות רעות מלהכנס לבית. והעיקר, שתהיה לנו קארמה טובה בבית כל השנה. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש