טור רפואה דחופה

מאת: או-מד מדיקל ● 18/3/2015 17:17 ● ערב ערב 2698
בס"ד
טור רפואה דחופה

עשה ולא תעשה בחתכים


יעקב באס מרשת מיוני 'טרם' מעניק מגוון עצות שימושיות מה יש לעשות במידה שילדכם סובל מחתכים:
חתכים בעור הינם פציעות שכיחות מאוד בקרב ילדים בכל הגילאים.
יעקב באס, פרמדיק ברשת מיוני 'טרם' מסביר: "חתך הינו קרע או פתח בעור, והוא יכול להיות קטן ושטחי או עמוק ונרחב. יש צורך לטפל כראוי בכל החתכים, על מנת למנוע זיהום, צלקות ופגיעה אסטטית, וכן למנוע התפתחות של חיידקי טטנוס".

ומה יש לעשות כשהילד נחתך?
"הטיפול הראשוני בכל החתכים כולל הרגעת הילד (והמבוגר...), ולחיצה על מקום החתך עם בד או תחבושת כ-10 דקות, עד שהדימום פוסק. אחר כך יש לשטוף את מקום החתך במים ובסבון ולחבוש עם תחבושת נקייה יחד עם משחה נגד זיהום".
באס מסביר: "חתך שמדמם מאוד, למרות שהופעל עליו לחץ מקומי במשך 10 דקות, או שהוא ארוך, עמוק, ובלתי סדיר בשוליו, קרוב לוודאי שיצריך התערבות רפואית כגון תפרים או הדבקה, ועל כן יש לגשת למיון 'טרם'. כמו כן, חתך המלווה בשבר (כגון דלת שנטרקה על אצבע), חתכים במקומות בעלי חשיבות אסטטית רבה או באזורים בעלי מתח רב, כגון סנטר או מפרקים שונים, ידרשו התייחסות מיוחדת. מטרת ההתערבות הרפואית (הדבקה, חבישה או תפרים) היא לקרב את שולי הפצע האחד לשני, על מנת לאפשר לרקמות הגוף להתאחות יחד עם הזמן".

ומה בנוגע לטטנוס?
"בניגוד לדעה הרווחת, אין קשר ישיר בין חלודה, לבין הצורך בחיסון טטנוס. על פי ההמלצות הרפואיות כיום, יש לחסן כל ילד בחיסון נגד טטנוס בהתאם לתכנית מוגדרת מראש. חיידקי הטטנוס מתפתחים בעיקר במקומות ללא חמצן, וכך הפצעים בגופינו לאחר סגירתם מהווים עבורם מצע נהדר להתפתחות. דבר זה נכון פי כמה ביחס לפצעים מזוהמים ביותר או נשיכות של בני אדם וחתולים. למבוגרים מומלץ לקבל זריקת דחף כל 5-10 שנים. אדם בוגר שמעולם לא חוסן, יידרש להגיע לחדר מיון על מנת לקבל שם חיסון מיוחד".
 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש