טור הומיאופתיה

מאת: רותם ג'קסון ● 10/6/2015 10:07 ● ערב ערב 2710
טור הומיאופתיה

עקיצות מדוזות ויתושים


אחת החוויות שמאפיינת את החופש הגדול, היא 'חווית' העקיצות הקיצית. מי מאיתנו לא מרגיש חובה לשחות במימי הים התיכון בטיולנו צפונה? ליהנות מחום המים, לתפוס גלים ולבנות ארמונות עם חול ים אמיתי?! אלא שדווקא בעונה הכי חמה והכי מטויילת, הים מוצף במדוזות ובשאר הריור הצורב של החיות הכי חסרות עמוד שדרה שיש. ואם הכוויה הצורבת מהים לא הספיקה למאגר החוויות מהחופש הגדול, אזי שעקיצות היתושים בערבים, ישלימו את המלאכה.

מדוזות:


הטיפול הראשוני בעקיצת מדוזה הוא לצאת מהים עם הרגשת תחושת הצריבה, ולשטוף את המקום במי הים המלוחים, במקום מרוחק מאזור המדוזות. חשוב לזכור לא לשטוף את המקום הצורב במים מתוקים, שמאיצים את התבקעות התאים הצורבים והתפשטותם, ולא לשפשף בחול.

טיפול טבעי לעקיצת מדוזה:
-חומץ פשוט. חומצה מפרקת את הארס, ולכן גם לימון יעזור או שתן.
-לשפוך קולה על הצריבה ולתת לה להתייבש על הגוף.
-לערבב היטב 3 כפות סודה לשתיה במעט מים למשחה. למרוח על העקיצה והכאב יוקל.
-ג'ל קלנדולה- יעיל ביותר להרגעה ולהבראת העור לאחר צריבת מדוזה ועקיצת יתוש (טוב גם לכוויות חום/אש) יש למרוח 3-4 פעמים ביום על האזור הנגוע.

תרופות הומאופתיות לעקיצת מדוזה:
APIS -מקום הצריבה אדום, נפוח ושורף. יש תחושה של עקצוצים . רטיות קרות מקלות על התסמינים.
URTICA - הצריבה מגרדת ביותר ושורפת. במקום הצריבה נוצרה שלפוחית מלאה בנוזל.
MEDUSA (עשויה מהארס של המדוזה עצמה) – הצריבה שורפת מאוד כמו כוויה ויש חוסר תחושה סביב הצריבה והתנפחות. מתאים גם לעקיצה של דגי ים ארסיים.
CANTHARIS – מקום הצריבה שורף ולוהט כמו אש. יש פחות נפיחות מ - apis.


יש לתת את הרמדיס בפוטנץ 30ch כל רבע שעה במשך שעה ( כלומר סה"כ 4 מנות ). לאחר מכן לעבור למנה אחת ( גרגר אחד מתחת ללשון ) כל שעה ולפי ההקלה בתסמינים להגדיל את המרווחים. יש לזכור כי אלו המלצות כלליות וישנן פעמים בהם הסימפטומים של הכוויה שונים לחלוטין ונצטרך לתת רמדיס אחרות.

יתושים:


מניעה:
-לטפטף למבער 5 טיפות שמן לבנדר, ציטרונלה, לימונית
-לערבב בשמן בסיס (שקדים, זית וכו) שמנים אתרים של לבנדר/ציטרונלה/לימונית ולמרוח על הגוף(גם לילדים).

תרופות הומאופתיות:
-Ledum- רמדי טובה לעקיצות ונשיכות בע"ח בין היתר גם לעקיצות יתושים שמגיבות בקיצוניות. המקום קר למגע עם גוון כחלחל. רצוי בפוטנץ 30 כל כמה שעות.

תרופות סבתא:
-למרוח על העקיצה: מיץ לימונית מדולל במעט מים/ משחת שיניים/חומץ תפוחים/ אבקת סודה לשתיה מעורבבת עם מים/ שמן אתרי לבנדר. (גם מרגיע, גם מחטא, אנטי-דלקתי ועוזר בזירוז איחוי הפצע במקרה וכבר גירדנו יותר מדי).

התכנים המוזכרים לעיל הינם חומר עיוני בלבד ואינם מספקים תחליף לחוות דעת מקצועית ולהתייעצות עם רופא.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש