טיפול בגלי הלם – להורדת הכאב ולחיסול הדלקת

מאת: או-מד מדיקל ● 27/8/2015 17:05 ● ערב ערב 2065
מהו טיפול בגלי הלם? טיפול בגלי הלם אקוסטיים הוא אלטרנטיבה חוץ גופית ולא פולשנית לניתוח, לאנשים שסובלים מבעיות וכאבים במפרקים ובגידים. גלי הלם אקוסטיים הם בעצם סוג מסוים של אנרגיה מכנית שפעולתם דומה להדף שלאחר פיצוץ. הטיפול כרוך בסדרה של פולסים אנרגטיים שמופקים בדרך מכאנית ונשלחים הישר אל האזור הכואב. משך זמן הטיפול ומספר הביקורים תלוי, בין השאר, באזור הפגיעה, במידת החומרה שלה ובתגובה לטיפול. בדרך כלל הביקור נמשך כרבע שעה. ההמלצה היא לבצע טיפול בערך כל עשרה ימים, כאשר המרווח בין הטיפולים יגדל ככול שהטיפול יתקדם.
טיפול בגלי הלם – להורדת הכאב ולחיסול הדלקת

כיצד משפיע הטיפול בגלי הלם על האזור הפגוע בגוף?


תהליך טיפול בגלי הלם כרוך בשליחת סדרה של פולסים באופן ממוקד לתוך העצמות או הרקמות הרכות הפגועות. פולסים אלה משחררים את הרקמה המצולקת והדבוקה ומסייעים לפורר את הצטברות הסידן. פירורי הסידן נספגים בתוך הגוף ומאפשרים להפחית את הלחץ שהופעל על המפרקים והגידים שסובלים מדלקת כרונית.
הטיפול בגלי הלם יעיל מכמה סיבות:
גלי ההלם מעוררים תגובה של חילוף חומרים ברקמה הפגועה, מעלים את זרימת הדם לאזור, מפוררים את משקעי הסידן, משחררים את הרקמה המצולקת והדבוקה ומאפשרים תהליך ריפוי עצמי, טבעי. בנוסף, הם גורמים לתגובת המנגנון לשיכוך כאבים, שחוסם את מסרי הכאב.

מי יכול להפיק תועלת מהטיפול?


כל מי שסובל מפציעה ברקמות הרכות יכול להפיק תועלת מהטיפול, במיוחד ספורטאים. מטפלים בשיטה זו מספקים אלטרנטיבה בטוחה, לא ניתוחית לסובלים מבעיות כגון: דלקת בגיד הכתף או כתף קפואה, כאבים במרפק, הסתיידות במפרקים ובגידים, פגיעה בסחוס (למשל, בברך), כאבים באזורים שונים של כפות הרגליים, כאב גב כרוני ונוקשות באצבעות הידיים.
הטיפול מבטל את הסיבוכים שאפשריים לאחר ניתוח כמו:
-תקופת החלמה ממושכת.
-נזק עצבי.
-קרע.
-הצטלקות קבועה.

מהם יתרונות הטיפול בגלי הלם?


-שיעור הצלחת הטיפול בשיטה זה שווה או גדול יותר מאשר טיפול ניתוחי.
-השימוש בטיפול בגלי הלם מגשר על הפער שבין טיפול באמצעות ניתוח לטיפול שאינו ניתוח.
-בדרך כלל, המטופל מרגיש פחות כאב לאחר הטיפול בגלי הלם ומסוגל לחזור לפעילות גופנית רגילה.

האם הטיפול כואב?


בזמן הטיפול: יש מטופלים שמדווחים על מידה מסוימת של חוסר נוחות במשך הטיפול, אבל בדרך כלל טיפול זה אינו כואב. שליטה של המטפל המקצועי על עוצמת הפולסים ותדירותם מאפשרת להפחית או להעלים את תחושת חוסר הנוחות.
לאחר הטיפול:בדרך כלל הטיפול לא גורם לכאבים, אבל יש מטופלים שחשים רגישות או אי נוחות במשך מספר שעות, או במקרים מסוימים יום או יומיים, לאחר הטיפול. מומלץ לדווח למטפל על התחושות והתגובות השונות כדי שיוכל לתכנן את המשך הטיפול בהתאם. בכול מקרה, כיוון שהטיפול מעורר גם תגובה דלקתית שמסייעת לריפוי העצמי, עדיף לא להשתמש בתרופה אנטי דלקתית, גם אם נדמה כאילו הדלקת החמירה. גם קרח עלול לעכב את הטיפול. עדיף לאפשר מנוחה לאזור המטופל, וברוב המקרים הכאב יעלם עד מהרה.
למידע בנושא איך ניתן לייצר סביבת עבודה בריאה מוזמנים להיכנס לכאן.


תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש