הנחיית קבוצות ככלי חשוב ורב עוצמה לכל ארגון

מאת: או-מד מדיקל ● 29/9/2015 08:44 ● ערב ערב 2065
לכל עסק יש חזון, יעדים ומטרות, אך כדי להצליח יש להשתמש בחוכמה ביכולות העובדים, וחשוב לגבש קבוצות עבודה שיפעלו באופן יעיל ואיכותי. על מנת לגבש צוותי עבודה יעילים שיצליחו להתמודד בהצלחה עם האתגרים הניצבים בפני החברה, מומלץ לקיים פורומים ופגישות עבודה שוטפות, אך רק באמצעות הנחיית קבוצות ניתן לגבש צוות מנצח ורב עוצמה למען הצעדת החברה קדימה, וכדי להשיג את כל המטרות והיעדים העסקיים.
הנחיית קבוצות ככלי חשוב ורב עוצמה לכל ארגון

כלי רב עוצמה


גיבוש קבוצתי באמצעות הנחייה מקצועית נועד לסייע לעסק ליצור צוותי עבודה יעילים ואיכותיים, המסוגלים להתמודד עם משימות מורכבות. כמו כן, הנחיית קבוצות נועדה לשפר תהליכים פנים ארגוניים, להגביר את המוטיבציה בקרב העובדים, לשפר את השירות ללקוחות, ליצור אווירה פרואקטיבית ויצירתית, ועל מנת לרכוש ארגז כלים שימושי ורב עוצמה כדי לתרום להצלחת הארגון בכל רבדיו. יש לציין כי המשתתפים בקבוצה עוברים גיבוש ייחודי המאפשר להם להכיר את חשיבותו של כל אחד ואחד בתוך הקבוצה. יחד הם לומדים כיצד להתמודד עם אתגרים הניצבים בפניהם, לטפל בהתנגדויות, למצוא פתרונות יצירתיים, לשכלל את התקשורת הבינאישית, ובנוסף הם לומדים כיצד הידע של כל אחד מחברי הקבוצה יכול לסייע להם להצליח. הידע והניסיון המצטברים במהלך הפעילות הקבוצתית מאפשרים למשתתפים לייעל תהליכי עבודה פנים ארגוניים, ולסייע לארגון להצליח ולהשתפר בכל הרבדים, לרבות שיווק, מכירות, שירות לקוחות, רכש וכיוצא בזה.

לאתגר את העובדים


אחת ממטרות ההנחיה של קבוצות היא לאתגר את המשתתפים על מנת לצאת מאזור הנוחות, ולרכוש מיומנויות חדשות ואפקטיביות התורמות להצלחת הארגון. במפגשים הקבוצתיים עוברים המשתתפים התנסויות שונות בדרך חווייתית ומהנה, עליהם להתמודד עם אתגרים שונים ותוך כדי כך נוצרת קבוצה חזקה המסוגלת לנצל את הידע שיש ברשות כל אחד מהעובדים כדי לפעול יחדיו. למעשה, הארגון מצליח לגבש צוות מנצח שתורם מיכולותיו להצלחת הארגון תוך ייעול תהליכים והדבקת שאר העובדים במוטיבציה גבוהה. תפקידו של המנחה לקבוע חוזה מחייב עם המשתתפים ובמהלך המפגשים להציב בפניהם שלל משימות ואתגרים.
במהלך המשימות, העובדים נאלצים לשנות הרגלים, ולפעול באופן שונה הן ברמת הפרט והן ברמת הקבוצה. כך לדוגמה, עובד הנוהג להאריך בדבריו לומד כיצד לדבר באופן קצר ויעיל, בעוד עובד הנוהג לשמור על איפוק ושקט צובר ביטחון עצמי, ורוכש כלים המסייעים לו להביע את דעתו ולתרום לקבוצה, ולמעשה לתרום יותר לארגון בו הוא עובד.

העצמת יכולות


חשוב להדגיש כי הנחיית קבוצות נועדה לסייע לארגון להעצים את היכולות הפרטניות והקבוצתיות של המשתתפים במפגשים. העצמת היכולות מסייעת לארגון להגביר את המוטיבציה בקרב העובדים, ולעמוד בפני אתגרים ומשימות אשר ניצבים בחייו של הארגון. כך ניתן ליצור צוותי עבודה יעילים ורבי עוצמה, שמסוגלים לפעול יחד, ולהשיג את מטרות הארגון תוך שיפור תהליכים, חשיבה יצירתית, טיפול בהתנגדויות, וייעול בלתי פוסק במטרה להצליח ולכבוש יעדים חדשים.
לקריאה בנושא איך מובילים ארגון להישגים היכנסו לפה

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש