האיש שמפסל אנשים

מאת: דניאלה ברכה ● 30/9/2015 09:13 ● ערב ערב 2726
מאת: אביבה דקל ועו"ד רותם נעם / "הבטן היא הגשר שבין החזה הנשי לאגן, ומכאן חשיבותה הקריטית לדימוי גוף האישה". את החזון הזה הפך ד"ר יורם וולף לשיטה חדשנית ופורצת דרך בתחום שאיבות השומן וקיצורי העור העודף, שהביאה לו חברות בפורומים בינלאומיים של כירורגים ואף לפרס בינלאומי. בין כנס בינלאומי אחד למשנהו, לא מוותר הגורו של הדור החדש של ניתוחי הבטן, על אהבתו לעיר הדרומית, אליה הוא מגיע בדבקות אחת לחודש. ראיון עם האיש שמפסל נשים וגברים מחדש ומשיב להם את הביטחון העצמי שכבר חשבו שאיבדו לתמיד
האיש שמפסל אנשים

ניתוחי בטן הפכו בשנים האחרונות למובילים בתחום הכירורגיה הפלסטית. שכיחותם עולה מידי שנה ולא בכדי, שכן הבטן היא למעשה הגשר בין החזה לאגן הנשי, ועל כן היא גם זו המשפיעה יותר מכל על גוף האישה. אלא שניתוחי בטן פלאסטיים נחשבים למורכבים ומחייבים מומחיות יוצאת דופן גם בקרב פלסטיקאים מנוסים. אין ספק כי הראשונות להסתייע בניתוחים כאלו הן נשים שעברו לידה, אך לאור הביקוש העצום בשנים האחרונות לניתוחי קיצור קיבה לסוגיהם (לרבות הלהיט האחרון "השרוול"), הפכו ניתוחי הבטן לא רק למבוקשים, כי אם להכרחיים, עבור מי שהשילו ממשקלם ק"ג רבים, אך נותרו עם עודפי עור הפוגעים בתדמיתם העצמית ומעיבים גם על ההצלחה המסחררת הכרוכה בהשלת משקל עודף רב. כאן בדיוק נכנס לתמונה ד"ר יורם וולף, פלסטיקאי מומחה, ומי שצבר לעצמו שם עולמי לא רק כמומחה בתחום ניתוחי הבטן, אלא כמי שאף פיתח את התחום ומציג את שיטתו הייחודית ברחבי העולם. במהלך השנה האחרונה הציג ד"ר יורם וולף את שיטת העבודה הייחודית שלו בתחום בארבעה כנסים בינלאומיים, וממש לאחרונה בשני כנסים נוספים, האחד בריו דה ז'נרו והאחר באדינבורו שבסקוטלנד, כנס יוקרתי במיוחד מטעם האיגוד האירופאי של הכירורגים הפלסטיים, אליו ניתן להתקבל רק במידה והצגת בו. לא בכדי זכה ד"ר וולף בכבוד, שכן כנס זה מגיע לאחר זכייתו בפרס האיגוד הבינלאומי לכירורגיה אסתטית.

שלוש פעולות בניתוח אחד


לשמחתן של הנשים האילתיות, אימץ ד"ר וולף את אילת כבר לפי שנים רבות, ומצא בה פינה אהובה, אליה הוא מדרים אחת לחודש ממרפאתו המפוארת שבתל אביב, ומקל בכך על כל מי המבקשת לקבל ייעוץ והכוונה במרחק דקה מהבית, ממומחה בעל שם עולמי. נפגשתי השבוע עם ד"ר וולף במטרה לדון בבטן הרכה של הכירורגיה הפלסטית, לשמוע מניסיונו על הפחדים, הסיכונים, הסיכויים והתמורות שמחוללים ניתוחי הבטן לדימויה של כל אישה.
כמה זמן לאחר הלידה אפשר לדבר כבר על ניתוח בטן?
"3 חודשים אחרי הלידה אפשר לקבוע כבר תור לייעוץ".
ומה באשר למי שעבר ניתוחי קיצור קיבה?
"שמם של הניתוחים הללו הוא ניתוחים בריאטרים, ובהתאמה, לניתוחים שאני מבצע קוראים ניתוחים פוסט בריאטרים, אם בעבר דיברו על שאיבות שומן או על מתיחת בטן, בדרך כלל כניתוחים נפרדים, כיוןם הגישה היא הוליסטית, כלומר כוללת, היא משלבת את כל ניתוחי הסרת עודפי העור לרבות: מתיחת בטן, הרמת גוף (Body Lift), מתיחת בטן היקפית, הרמת ישבן, מילוי ישבן ועיצובו. במידה ונדרש אני גם מבצע כריתת עודפי עור בירכיים ובזרועות, ומשלים בניתוחי חזה וגב עליון, כך שמדובר במכלול שלם, או בתפיסה כוללת שמטרתה הסופית היא פיסול מחודש של הגוף".

כלומר אתה מדבר על שלוש פעולות בניתוח אחד
"בדיוק. ראשית אני מהדק את השרירים, ולמעשה מכניס את הבטן חזרה למקומה, לאחר מכן אני שואב את השומן עודף, ולבסוף משלים בקיצוץ עודפי העור".

האם חלו שיפורים בשיטות הניתוח המקובלות בתחום?
"כאן נכנסת לתמונה השיטה הייחודית בה אני עובד. הניתוח שאני מבצע נעשה ללא נקזים, כלומר ללא צינורות שיוצאים מהגוף במהלך הימים שלאחר הניתוח ואת זה רק אני עושה בארץ. מדובר בהחלמה שונה בתכלית ממה שמקובל היה עד כה, הרבה פחות כאבים, הרבה יותר תנועתיות, ובכלל בזמן החלמה מהיר משמעותית. בשיטה הזו קטן למינימום הסיכוי לטרומבוזות (קרישי דם), והדבר מונע סיבוכים מסכני חיים כמו תסחיפים".

ומה באשר לחידוש האחרון שפיתחת?
"בכנסים האחרונים אני מציג שיטה חדשה שפיתחתי בה אני מבצע הידוק נוסף של הבטן התחתונה בעזרת רקמה, בכך הפכתי את מתיחת הבטן מאירוע חד שכבתי לדו שכבתי, למה הדבר דומה? אם נשאיל דימוי מתחום הנגרות, זה כמו חיבור של מספר דיקטים שבירים לסנדוויץ' עמיד בהרבה. אחרי הכל הבטן התחתונה היא האזור הרגיש ביותר בניתוח מתיחת בטן".

במה שונה השיטה שלך מזו המקובלת?
"הניתוח הרגיל הוא כזה עם צלקת עליונה, ישנו ניתוח חד שכבתי שמבוצע עם שני נקזים וזו עבודה של פחות משעה, אבל ישנו הניתוח הכלל מערכתי, המכונה רב שכבתי, וזו כאמור כבר עבודה כלל מערכתית שאורכת שעתיים וחצי".

כמה ימי החלמה נדרשים כיום מניתוח כזה?
"שלושת הימים הראשונים הם הקריטיים יותר, לאחריהם בניתוח החד שכבתי יש שבוע נוסף של החלמה קלה יותר ולאחריו יוכל המנותח או מנותחת אפילו להתאמן באופן מדוד ומבוקר, אבל לצאת מהבית אפשר כבר אחרי שלושה ימים. בניתוח כלל מערכתי תוכל לבצע הליכות קלות לאחר שבוע, הליכות ספורטיביות לאחר השבוע השני, ולאחר חודש תוכל לחזור לספינינג, ריצות ומשקלים".

ישנה פעילות ספורטיבית שלא היית ממליץ לחזור אליה מייד?
"יוגה, פילאטיס ותרגילי בטן הייתי ממליץ לדחות לשלושה חודשים".

לכולנו זכורות תמונות הזוועה מניתוח הבטן הכושל שעברה הכוכבת ההוליוודית טארה ריד, שהותיר בבטנה גבשושיות שהצריכו תיקון
"ישנם כיום מספר רב של שאיבות שומן המשווקות כחדשניות והנעזרות באנרגיות שונות כמו לייזר, גלי רדיו או אולטרא סאונד, שלכאורה מכווצות את העור ומשפרות את השאיבה. אך יש לזכור כי שאיבות אלה אינן מתאימות לכל בטן ובוודאי לבטן הזקוקה למתיחה. בטרם ניגשים לביצוע הליך כל כך מורכב, מומלץ להיוועץ במומחה כירורג שכן לאחר מעשה קשה מאוד לתקן נזקים. אסור בתכלית האיסור להתפתות להבטחות כאילו מדובר בהליכים קלים יותר שאינם ניתוח והם נעדרים את הסיכון של דלקת, שכן לכל גוף נדרשת התייחסות שונה. אם יש לך כפל בבטן, הליך שאינו כולל מתיחה פשוט יותיר את העור מדלדל, אם העור שלך לא אלסטי במהותו, הליך כזה פשוט לא מתאים, שלא לדבר על הסכנה מכוויות".

הזכרת את עניין הצלקת
"יש לומר את האמת – הדלקת היא מחיר הניתוח. היינו מעדיפים ללא, אבל זה בלתי אפשרי. דלקת נובעת מהצורך לכרות חלק מהעור ואצל הרוב המכריע היא תחלים יפה בתום שנה, ולא תהווה בעיה אסתטית, אבל לא ניתן להתחמק מהתהליך של החלמת הדלקת".

ישנם סיכונים הכרוכים בצלקתיות הזו?
"אצל 1%-2%מהמנותחים היא עלולה להפוך לנוקשה, עבה ולא אסתטית, אבל יש מה לעשות. אפשר לשפץ ולשפר, אבל מניסיון של שנים אני יודע לומר שגם נשים שנותרו עם צלקות שהתקשו, לא מצטערות שעשו את הניתוח, שכן בכל מקרה דואגים שהצלקת תהיה נמוכה ובקו שמתחת לקו התחתונים. חשוב להדגיש את מה שלא נוהגים לשוחח עליו בגלוי – ניתוחי בטן משפרים רבות את איכות חיי המין של המנותחים, ראשית בכל הנוגע לדימוי הגוף, אבל לא רק, כל נושא היציבה, אחיזת הגוף, חשיפת אברי המין שהיו מוסתרים בקפלי שומן ואפילו שיפור בריחות הזיעה, משתפרים ומעניקים לנו תחושה סקסית יותר".

חזון אחרית הימים


לקראת הקיץ אנו נכנסים לתקופת הגדלות החזה. גם כאן לד"ר וולף ניסיון עתיר שנים המציבו בחוד החנית של הכירורגיה הפלסטית בישראל. "הגדלת חזה מודרנית נעשית כיום במישור משולב – קרי: תת ועל שרירי. ישנו מגוון רחב של שתלים ורצוי מאוד למצוא את השתל הנכון בעל האישורים המתאימים. חשוב להתייעץ עם בעל מקצוע לגבי צורת החזה המועדפת כשבשנים האחרונות חלה הבנה שהגודל הגדול מידי גורם לנזק ועדיף להתפשר על גודל קטן יותר. בפורמט החדש מדובר בניתוח הרבה יותר קל עם פחות כאבים וסיכויי הצלחה גדולים יותר".

ומה באשר לתופעות כמו אורית פוקס?
"חד משמעית אני מהכירורגים שיסרבו לבצע ניתוחים מיותרים או מוגזמים ותרשה לי להפתיע אותך, אבל השכיחות של ניתוחים להקטנת חזה גדלה באופן משמעותי, ובחלק מהמקרים הוא גם ממומן דרך חברות הביטוח וקופות החולים. גם כאן הטכניקות השתפרו מאוד בשנים האחרונות".

מטופלות מספרות


מאחר ואין כמו התרשמות מגוף ראשון, ביקשנו לשוחח אישית עם שתי לקוחות מרוצות, שלא רק שלא חששו להתראיין בשמן, הן אף שמחו לעשות כן, ולפרגן לד"ר ששינה את חייהן

אתי אילו: "שינית את חיי"
"הגעתי לדר וולף אחרי שקראתי כתבה בערב ערב. כשראיתי את הפרסום עליו החלטתי להתחיל לבדוק מספר רופאים ולהתעניין בעבודתם ורקע אישי. ד"ר וולף הינו ישראלי שלמד בארץ טייס לשעבר אז הבנתי שעומדת מולי אישיות מאד מכובדת ורצינית. גלשתי בכתבות ופרסומים וגיליתי שהעבודה שלו מצוינת. ואין מה להפסיד אם ניפגש לשיחה. נפגשנו לראשונה באילת בחדר במלון שהיא הקליניקה שלו ושם קיבלתי יחס חם המון סבלנות והבנה. הסבר מפורט על הכל, אבל ממש הכל. לא נשארתי לרגע עם ספק לגבי הניתוח ובאותו הרגע החלטתי ללכת על זה וקבענו חודש אחרי. לפני הניתוח הרגשתי מתח והתרגשות אבל בלי פחד. הרגשתי שאני נותנת מתנה לעצמי וידעתי שאני בידיים טובות. נותחתי בקליניקה בתל אביב, מקום אסתטי ביותר אנשים אדיבים והכל פשוט היה מושלם ונינוח. התוצאות מדהימות – אני פשוט אדם חדש .אני מודה לד"ר וולף על שהחזיר לי את הביטחון העצמי ונתן לי להרגיש הכי יפה בעולם. ד"ר וולף אדם רגיש, סובלני, נעים עם המון הומור ורוגע ואני ממליצה עליו בחום רב. ראוי לציין שמרגע הניתוח במהלך כל יום תמיד מתקשרים ומעורבים בכל התפתחות . דר' וולף מגלה המון רגישות והבנה. בקיצור הניתוח הבא אצלו ורק אצלו וזה אומר המון. ד"ר וולף עשית אותי האדם הכי מאושר בעולם. התחלתי את השינוי בחיי ממשקל 130 ק"ג עם עודפי שומן ועור בבטן והיום אני במשקל 66 קילו עם בטן שטוחה ושרירית".
אתי טל: תשע שנים אחרי הבטן שרירית וחזקה
"הייתי אחרי שלושה ניתוחים קיסריים – בטן רפויה, שרירים מתים וככל שרזיתי, הבטן עדין לא נראתה טוב – כאילו גוש שלא קשור לשום דבר בלט באזור הבטן. זה הציק לי מאד והחלטתי לעבור ניתוח. ראיתי פרסום על דר וולף בעיתון והחלטתי להיפגש אתו, ובאחת הפעמים שהגיע לאילת נפגשנו. דר וולף הסביר בסבלנות רבה על הניתוח, במה זה כרוך ומה הסיכונים בניתוח כזה. בסוף הפגישה אמרתי שאחשוב ואודיע לו. שלוש שנים "חשבתי". במשך שלוש השנים הלכתי לעוד ייעוצים, אבל כל הזמן הרושם שהשאיר בי דר וולף נשאר אתי. התעמלתי עשיתי ספורט והבטן נשארה. הייתי מתוסכלת מאד. בוקר אחד קמתי ואמרתי – אתי הגיע הזמן לעשות לעצמך – לא סלון חדש, לא מטבח, רק לעצמך: להרגשה הטובה שלך. לא שלא פחדתי, אבל הלכתי לניתוח אצל דר' וולף מוכנה נפשית וידעתי ב 100% שזה מה שאני צריכה לעשות ועשיתי. לפני הניתוח סימן דר וולף בטוש את מקום החתך ומשני הצדדים צייר X על שתי בליטות שהיו לי משני הצדדים. שאלתי מה פשר האיקסים והוא אמר "אני כמו צייר. צייר מצייר ציור לא מצייר חצי ציור, אם אני שואב ומותח לך את הבטן לא אסיר גם את שתי הבליטות? כל הצוות בקליניקה, החל מהפקידה ועד המרדים והאחות, כולם מקסימים, חמים ואכפתיים כמו משפחה. הרגשתי שאני בידיים טובות. יום אחרי הניתוח כבר חזרתי הביתה לאילת. אחרי הניתוח מילאתי את כל ההוראות של דר' וולף – חגורת בטן, מריחת הבטן בקרמים. וכמעט מדי יום דברו אתי מהקליניקה ושאלו איך אני מרגישה. המשכתי ללכת עם חגורת הבטן . חודש אחרי חזרתי לעבודתי כדוורית בדואר. אני כבר תשע שנים אחרי הניתוח ועדיין הבטן שירית ומוצקה. אני שומרת על תזונה נכונה ועושה ספורט – מה שעשיתי תמיד, אבל כעת ויש תוצאות. תמיד אהבתי את עצמי וחשוב לי מאד איך אני נראית והתוצאות המעולות של הניתוח עשו לי טוב. אני ממליצה לכל אחת לעבור ניתוח. אם יש משהו שמציק לך, משהו שמפריע לך, תדאגי לסלק אותו. אני ממליצה בחום לכל אחת לפנות לדר' וולף, גם משום שהוא מקסים, גם מפני שיש לו סבלנות להסביר ומפני שהוא רגיש ללקוחותיו ולרגשותיהם, אבל בעיקר משום שהוא מנתח מצוין. בכל יום שאני מסתכלת על הבטן שלי במראה אני מודה לדר' וולף מכל הלב על היצירה המושלמת שיצר."

ד"ר יורם וולף: ת.ז


יליד ישראל, עשה את שירותו הצבאי כטייס בחיל האוויר. בשנת 1985 סיים את לימודיו בבית הספר לרפואה באוניברסיטת בן גוריון בנגב. התמחה בכירורגיה כללית במחלקת כירורגית א' בבית החולים איכילוב בתל אביב ובכירורגיה פלסטית התמחה במחלקה לכירורגיה פלסטית וביחידת הכוויות בבית החולים בילינסון. בנוסף עשה שנת השתלמות בכירורגיה אסתטית ובמיקרו-כירורגיה בבית החולים "בוסיקוט" בפריז שבצרפת, מחזיק בדיפלומה במיקרו-כירורגיה מאוניברסיטת פריז על שם לאונרדו דה וינצ'י. סיים בהצטיינות את התואר השני בכירורגיה פלסטית בבית הספר ללימודי המשך בפקולטה לרפואה על שם סאקלר באוניברסיטת-תל אביב, ובוגר תואר שני בהצטיינות במנהל מערכות הבריאות מטעם בית הספר למנהל עסקים על שם רקנאטי באוניברסיטת תל-אביב. לאחרונה זכה בכנס שהתקיים בברזיל בפרס יוקרתי על חדשנות של האיגוד הבינלאומי למנתחים פלסטיים ואסתטיים בזכות טכניקה ייחודית אותה הציג – מתיחת בטן דו שכבתית ללא נקזים בצירוף שאיבת שומן מהמותניים ומהבטן. ד"ר וולף, בעל רישיון מומחה לכירורגיה פלסטית של משרד הבריאות, חבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית ומתכנן לרוץ לתפקיד יו"ר הארגון בבחירות הקרובות. . כיום מנהל ד"ר וולף שתי מרפאות פרטיות מובילות בתחום הכירורגיה האסתטית בתל אביב ובאילת. דר וולף מבצע ניתוחים פלסטיים כמו ניתוח בטן, הגדלת חזה, הרמת חזה, ניתוח אף, מתיחת פנים, שאיבת שומן, ניתוח עפעפיים ובמקביל מבצע דר וולף בהצלחה טיפולים הכוללים הזרקת בוטוקס להעלמת הקמטים, טיפול חדשני להצערת פנים ללא ניתוח בעזרת חוטי סילואט וטיפולים אחרים המשפרים את מראה הפנים. במקביל נותן דר וולף שירותי כירורגיה פלסטית כללית למבוטחי "מכבי" ולמבוטחים בביטוחי בריאות פרטיים של חברות הביטוח המובילות.

להתרשמות נוספת - אתר הבית: www.dr-wolf.co.il
03-6448880, 054-3128880, 054-6618880
מרכז מיקדו, רחוב אהרון בקר 8 תל ברוך צפון.


תמונת כתבה
טארה ריד - לפני התיקון


תמונת כתבה
טארה ריד לאחר התיקון


פיתח שיטה חדשנית בניתוחי בטן. ד"ר וולף
"לא כל שאיבת שומן מתאימה לכל בטן". השחקנית טארה ריד לפני ואחרי תיקון הבטן


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש