פינוי בינוי – להתחיל מחדש!

מאת: או-מד מדיקל ● 6/10/2015 15:23 ● ערב ערב 2065
ערים רבות רוצות להתפאר בבניינים חדשים ויפים, אך במקומם יש בניינים ישנים ומוזנחים. פרויקט פינוי בינוי פותר בדיוק את הבעיה הזו ועל זה נרחיב בהמשך.
פינוי בינוי – להתחיל מחדש!

מה זה פינוי בינוי?


מדובר על פרויקטים, אשר מאפשרים חידוש מוחלט של מבנים ישנים על ידי פינויים מדיירים, הריסתם כליל ובנייה של מבנים חדשים במקומם. פרויקטים של פינוי ובינוי הם פרויקטים מאוד מבוקשים על ידי כל הצדדים המעורבים בהם בעיקר בשל הרווח הגלום בפרויקטים מסוג זה.

רווח לדיירים


דיירי הבניין המועמד לפרויקט פינוי בינוי מרוויחים מפרויקט זה משום שהם אמנם מפונים מהבניין למשך תקופה ארוכה, אך הם מפוצים על כך על ידי עזרה בשכר דירה עד לסכום מסוים, המוסכם בין הקבלן לבין הדיירים למשך תקופת הבנייה. מלבד זאת, עיקר הרווח של דיירי הבניין מהפרויקט הוא מהעלייה המשמעותית של ערך הנכס. ומהאפשרות לגור בדירה חדשה ומושקעת ללא תוספת תשלום!

רווח לקבלן


למרות שהוא מפצה את דיירי הבניין, בתקופה שהם לא יכולים לגור בדירותיהם והוצאות הבנייה חלות עליו בלבד, הרווח של הקבלן הוא מבניית יחידות דיור רבות בנוסף לדירות של הדיירים המקוריים. יחידות דיור נוספות אלו, הן בבעלותו הבלעדית של הקבלן ובאפשרותו למכור אותן. פעמים רבות, בשטח של בניין אחד, ניתן לבנות שני בניינים כאשר בכל אחד מהם יש יותר דירות ויותר קומות מאשר בבניין המקורי!

רווח לעירייה


רוב הערים רוצות למשוך אליהן תושבים חדשים. אחת הדרכים לעשות זאת היא בעזרת פרויקטים של פינוי בינוי ברחבי העיר. כך העיר נראית מזמינה יותר ובנוסף, נוצרות יחידות דיור רבות נוספות, בהן ניתן לאכלס את התושבים החדשים ולשמר את התושבים הוותיקים.

ההבדל בין פינוי בינוי לבין תמ"א 38


בניינים רבים, המעוניינים להתחדש ,יכולים לעשות זאת באחת משתי דרכים: פינוי ובינוי או תמ"א 38. בפרויקטים של תמ"א 38 מחזקים את יסודות הבניין ומוסיפים לו מעלית, מרפסות וממ"דים בהתאם לצורך ולאפשרות בתמורה להוספת קומה או שתיים לבניין, אשר הדירות החדשות בהן שייכות לקבלן ואותן הוא יכול למכור ומשם הרווח שלו. השיפוץ הכולל בבניין במהלך ביצוע תמ"א 38 נערך בזמן שהדיירים גרים בו.
בפרויקטים של פינוי בינוי, הבניין מפונה מדייריו ומפנה את מקומו לבניין חדש לגמרי בזמן שדייריו של הבניין המקורי שוכרים דירות בבניינים אחרים עד לתום הפרויקט. בסופו של התהליך, הדיירים נהנים מבניין חדש לחלוטין ומדירות חדשות לחלוטין.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש