כאבים בכפות הרגליים אצל ילדים - כמה סימנים לזיהוי

מאת: או-מד מדיקל ● 29/11/2015 10:17 ● ערב ערב 2734
כף הרגל אצל ילדים סופגת את רוב העומסים של הגוף והיא נתונה לשינויים ולעיוותים. אם ילדכם מתלונן על כאבים חזקים בכפות רגליו עליכם לקחת אותו לאבחון מקצועי כדי לטפל בבעיה ולמנוע החמרה.
כאבים בכפות הרגליים אצל ילדים - כמה סימנים לזיהוי

יש לזכור כי כף הרגל של הילד מתפתחת כיוון שהוא צומח וגדל במהירות, לכן הוא עלול לסבול מכאבים שונים, חלקם נובעים מכאבי גדילה וחלקם בגלל בעיות אורתופדיות שונות כמו מומים או עיוותים מולדים, דלקות המתפתחות בגלל מאמץ או נעלי ספורט שאינן מתאימות לכפות רגליו ועוד. לכן, במידה וילדכם מתלונן על כאב בכף הרגל אין להזניח את הנושא ויש לקחת אותו לבדיקה מקצועית ולאבחון יסודי של מבנה כפות רגליו ולאבחון צורת ההליכה והריצה שלו.


בעיות בכף הרגל

 

כף הרגל אצל ילדים עדינה ורגישה, יש לזכור כי מבנה כף הרגל מורכב מ- 26 עצמות, כ- 107 רצועות ו- 33 מפרקי חיבור. בכף הרגל 3 קשתות- מדיאלית, לטרלית וטראנסברסלית, נהוג לחלק אותה לשלושה אזורים עיקריים, עצם העקב, שורש אמצעי של כף הרגל ועצמות המסרק בחלק הקדמי. מאחר וכף הרגל סופגת את רוב העומסים המופעלים על הגוף היא נתונה לשינויים, במקרים מסוימים העומס הרב גורם לעיוותים שניתן לתקנם לאחר אבחון מקצועי והתאמת מדרסים, נעליים אורטופדיות או בעזרת אביזרים אורטופדיים אחרים. 
העומס על כף הרגל עלול לגרום לכאב עז, במיוחד כאשר הילד סובל מעיוותים או פגמים מולדים, באמצעות אבחון מקצועי יכול אורתופד לזהות את הבעיות בכף הרגל ולהציע פתרונות יעילים ואפקטיביים החשובים הן למניעת הכאב והן לתיקון העיוות או הפגם במבנה כף הרגל. כך הילד זוכה לשיפור משמעותי ביציבות ואחיזת כף הרגל ולמניעת פציעות וכאבים. 


כמה סימנים לזיהוי כאבים בכף הרגל

 

לפניכם כמה סימנים שיסייעו לכם לזהות כאבים בכפות הרגליים אצל ילדים-
דלקת בגיד אכילס- הילד מתלונן על כאב או תחושת צריבה במהלך או לאחר פעילות גופנית.
יבלת קורנס- הילד סובל מכאב חד בכל דריכה, ניתן לזהות יבלת נפוחה המוקפת בעור בגוון אדמומי.
פס קווס (קשת גבוהה)- הילד סובל מכאבים בהליכה או בעמידה, מאי יציבות ומיבלות רבות.
פלטפוס- רגל שטוחה, הילד סובל מכאבים במפרק הקרסול. 
דלקת בגיד הטיביאליס- הילד מתלונן על כאב בצד הפנימי של הקרסול וכף הרגל, לעתים ניתן לראות כי האזור אדום ונפוח. 

כאמור, אבחון מקצועי של כף הרגל מאפשר לאתר את מקור הכאב ולהציע פתרון לילד על מנת להקל על סבלו ולמנוע נזקים לאיברים נוספים בגוף.


טיפול יעיל בבעיה

 

לסיכום, כאשר הילד מתלונן על כאב בכף הרגל אין להזניח את הנושא וחשוב לקבוע תור לרופא מקצועי. במכון אורטופדיה ניתן לעבור אבחון קפדני על מנת לאתר את המקור לכאב, וכדי להציע פתרונות יעילים ומוכחים לבעיה, כגון מדרסים בהתאמה אישית, נעליים אורטופדיות, פיזיותרפיה, טיפול בגלי הלם או קול. 

לקריאה בנושא : כך תדעו האם אתם זקוקים למדרסים

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש