טיפים לעיצוב אתר

מאת: או-מד מדיקל ● 1/2/2016 09:48 ● ערב ערב 2743
כיום, כל עסק זקוק לאתר אינטרנט מקצועי עם תכנים עשירים ועיצוב ייחודי ומקורי, למעשה האתר מהווה מעין כרטיס ביקור דיגיטלי אך יכול לשמש גם כפלטפורמה משתלמת למכירת מוצרים ושירותים שהעסק מציע ללקוחות, ולחיזוק התדמית של הארגון. אתר האינטרנט מהווה את הפנים של העסק ומשקף את תדמיתו, לכן כדי להימנע ממקרים בהם הגולשים זונחים במהירות את האתר יש לתכננו בקפידה ובמקצועיות. עיצוב אתרים אינו משימה של מה בכך, רצוי לפנות לחברה מקצועית המתמחה בנושא, ומציעה עיצוב מרהיב וייחודי המספק חוויית משתמש מקורית ומהנה לגולשים, כך שאלה ישהו זמן רב באתר, יחזרו אליו שוב ושוב, וגם ימליצו עליו למעגל החברים והמכרים שלהם.
טיפים לעיצוב אתר

טיפים חשובים לעיצוב האתר שלכם

אם בכוונתכם להקים אתר חדש או לשדרג את הישן, כדאי להקפיד על עיצוב מקורי וייחודי כדי ליהנות מבידול מהמתחרים. מומלץ להימנע מפרסומות ומבאנרים עמוסים באנימציות באתר, במיוחד בדף הראשי. חשוב לזכור כי לגולשים אין סבלנות רבה לכן חשוב כי האתר יטען במהירות ויציג בנוחות את המידע לו הם זקוקים. לכן, יש להשקיע בממשק ידידותי ונוח לשימוש, עם לחצני ניווט ברורים, במידה והאתר פונה לקהל ישראלי או רק לדוברי עברית חשוב לוודא כי לחצני הניווט ממוקמים בצד הימני של הדף או בראשו, ולא כפי שנהוג בדפים באנגלית ובשפות אחרות בהן לחצני הניווט ממוקמים לרוב בצד שמאל. לכן, אם אתם מתכננים ליצור אתר מתבנית מוכנה כדאי לפנות לחברה מקצועית המתרגמת ועורכת את התבנית ומתאימה אותו לגולשים מישראל.


ממשק משתמש עם ניווט יעיל ופשוט להבנה 

אתר מוצלח מציע לגולשים חוויה נעימה ומעבר לוגי פשוט להבנה בין דפי האתר. לכן, כבר בשלב תכנון האתר החדש יש להכין תסריטים של זרימת המידע בין דפי האתר בהתאמה למאפייני הגולשים הצפויים לבקר בו. כאשר חברת UI מקצועית מתכננת את עיצוב ממשק האתר היא עורכת מגוון סקרים ומחקר מעמיק כדי לאפיין את המשתמשים ולתכנן עבורם ממשק משתמש ברור וקל לניווט.


מעבר בין העמודים 

יש לזכור כי כיום כמחצית מהגולשים יגיעו לאתר שלכם באמצעות גלישה מהסמארטפון או הטאבלט שלהם. לכן, יש להתאים את האתר לכל הפלטפורמות והמסכים, כלומר להקים אתר רספונסיבי עם עיצוב מרשים וזמני טעינה קצרים. כאשר הגולש מגיע לאתר שלכם הוא מחפש מידע שעליכם לספק לו במהירות אחרת הוא עלול לנטוש את האתר, ולחפש את המידע הרלוונטי עבורו באתרים של המתחרים. 
לפיכך, חשוב לעצב את ממשק המשתמש באופן ברור ופשוט להבנה כך שגולש ימצא את דרכו ביעילות בין דפי האתר, ויוכל לחזור לדף הבית בנוחות או לגלוש לדף אחר, לדוגמה לדף יצירת קשר, לחנות המקוונת וכדומה. עיצוב נכון של ממשק האתר כולל בחירת צבעים, גופנים, כותרות, אנימציות ומיקום האייקונים ולחצני הניווט בהתאם להנחיות מעצב ה- UX, מאפייני הלקוח והמטרות השיווקיות והעסקיות המסתתרות מאחורי האתר.
למעשה, ניתוח תסריטי השימוש כבר בשלב תכנון האתר יאפשר לחברה המעצבת את האתר ליצור ממשק בעל מבנה לוגי המאפשר לגולשים למצוא את המידע בקלות ולנווט את דרכם בנוחות בין דפי האתר השונים. עליכם לזכור כי עיצוב מקצועי וחכם של האתר שלכם יתרום להצלחתו וגם לקידומו.
לקריאה בנושא: איך מאפיינים ממשק משתמש? כנסו לכאן
  

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש