דברים שלא ידעתם על מעבר דירה

מאת: או-מד מדיקל ● 6/6/2016 10:27 ● ערב ערב 2761
מעבר דירה הוא מהתהליכים הפחות נעימים שקיימים. על פי נתונים סטטיסטיים, מסתבר שתדירות המעבר בין דירות בשנים האחרונות, נמצאת בעלייה מתמדת. אפשר להטיל את ה"אשמה" במחירי הדיור הגואים אך דבר אחד ברור, ענף ההובלות והשירותים הנלווים למעבר דירה, נהנה מפריחה חסרת תקדים.
דברים שלא ידעתם על מעבר דירה

עובדות מעניינות על ענף ההובלות בישראל


נראה כאילו פרסום המאמר בה בדיוק ברגע המתאים. הסיבה לכך פשוטה – בעונת הקיץ, הביקוש לשירותי הובלה, עולה בכמעט פי שלושה. נתון מעניין שככל הנראה מקורו בעובדה שהורים אינם מעוניינים לפגוע בשנת הלימודים הסדירה של ילדיהם ולכן בוחרים לבצע את מעבר הדירה דווקא בחופשת הקיץ.
תופעה זו עשויה להציב בפנינו מספר אתגרים:
ראשית, ככל שהביקוש עולה, כך יעלו גם המחירים. יוצא אפוא שאתם משלמים יותר כסף על שירות שבכל תקופה אחרת בשנה היה זול יותר – לעתים אפילו בעשרות אחוזים.
שנית, הביקוש הגובר לשירותי הובלות, מביא לכך שהחברות המקצועיות ביותר בתחום, מגיעות לזמינות אפסית. כך שאם אתם מעוניינים שבשירותיה של חברת הובלות מסוימת, יתכן שתאלצו לחפש חברה אחרת.
לבסוף, אם כל זה לא הספיק, בעיית הזמינות קיימת בכל חברות ההובלה ולכן ברוב המקרים תהיה לחברה בעיה לספק לכם שירותי הובלות בזמן שנוח לכם. במקרה הטוב, תאלצו לבצע את ההובלה בשעות מאוחרות (לפעמים אל תוך הערב והלילה) ובמקרה הגרוע, תאלצו להתפשר על יום ההובלה (במסגרת המגבלות כמובן).


הפתרון – היערכות בשלב מוקדם


אם הצלחנו להכניס אתכם ללחץ בפסקה הקודמת, כדאי שתדעו שהפתרון לבעיה יכול להיות פשוט מאוד. כל שעליכם לעשות הוא להיערך בהקדם למעבר דירה. התחילו בתכנון מהלך המעבר לפחות חודשיים לפני התאריך המיועד. היערכות מוקדמת, תבטיח את היכולת לשריין לעצמכם חברת הובלות איכותית, בתאריך ובשעה שנוחים לכם. כמו כן, סביר להניח שהמחיר שתשלמו יהיה נמוך יותר מזה שישלמו לקוחות אחרים של חברת ההובלות בתאריך המעבר שלכם ושהזמינו את שירותיה בשלב מאוחר יותר.


דברים נוספים שצריך לדעת על בחירת חברת הובלות


הפתרון שתואר בפסקה הקודמת יכול לתת מענה למגוון בעיות שקשורות בבחירות שגויות שאנו מבצעים במצבי לחץ. יחד עם זאת, ישנם מרכיבים נוספים שכל מי שעובר דירה חייב להכיר. גורמים שיכולים לעשות את ההבדל בין מעבר דירה מוצלח (קשה לומר רגוע...) לבין מעבר דירה שייחקק בספר הזיכרונות הרעים של המשפחה. אנו ממליצים בחום לקרוא על טיפים למעבר דירה שיכינו אתכם לתהליך בכללתו. כמו כן, ריכזנו בעבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם לבחור את חברת ההובלות בצורה נכונה.

היערכות מוקדמת – לא נרחיב בנקודה זו מאחר והיא תוארה בהרחבה בפסקה הקודמת. יחד עם זאת, חשיבותה אינה מוטלת בספק.

המלצות – אין כמו ללמוד מטעויות או הצלחות של אחרים על מנת לבצע את הצעדים הנכונים ובחירת חברת הובלות, אינה שונה. שוחחו עם חברים ומכרים שעברו דירה לאחרונה ותשאלו אותם בנוגע לניסיונם והמלצתם. מפתיע כמה עצות שימושיות ניתן לקבל מאנשים בעלי ניסיון.


הצעת מחיר – לאחר שאיתרתם מספר חברות הובלה, הגיע הזמן להשוות את העלות והתמורה שתקבלו. ככלל, לעולם אל תסתמכו על הצעת מחיר טלפונית, לעולם! מקורם של מרבית הקונפליקטים עם חברות ההובלה, נמצא בהערכה שגויה של ההובלה. אתן לכם דוגמה. ידעתם שאם המרחק בין כניסת הבית לבין החניה עולה על 15 מטרים, תחויבו בתשלום נוסף? רוב האנשים לא יודעים זאת כמו דברים רבים נוספים שקשורים בהובלת דירה. אחד אמצעים שיכולים למנוע אי הבנות שכאלה הוא פגישה עם נציג החברה שיעריך את כמות החפצים ואת שווי ההובלה.


הובלות עושים רק עם חברה מבוטחת – טרם החלטתכם בדבר שכירת חברת הובלות, בדקו האם יש להם ביטוח תקף ומהם תנאיו. חברת הובלות שאינה מחזיקה ביטוח ראוי, אינה מקצועית ואינה טובה מספיק על מנת להוביל את החפצים שלכם.


חוזה עבודה מסודר – אנשים רבים יאמרו לכם את מה שאתם רוצים לשמוע רק על מנת שתשכרו את שירותיהם. לצערנו, בענף ההובלות המצב אינו שונה ולעתים אתם עשויים להיות מופתעים מאחר וקיים הבדל מהותי בין מה שסוכם לבין מה שקורה בפועל – החל מאי דיוק בזמנים, מספר המובילים ועד להקפצת המחיר. הפתרון לכל סוגי ההפתעות הלא רצויות הוא כתיבה וחתימה על חוזה הובלות מפורט שמכיל את כל הפרטים שנראים לכם רלוונטיים ובפרט את כתובות הבתים, תאריך ושעה, פירוט של הפריטים שמיועדים להובלה וכמובן המחיר הסופי. שמרו על העתק מהחוזה בתקווה שלא תצטרכו לשלוף אותו בעתיד, אבל אם כן, לפחות יהיה לכם משהו שיגן עליכם.

למרות המוניטין השלילי שיצא לתהליך מעבר הדירה, אנו מאמינים שאפשר גם אחרת. לא נספר לכם סיפורים על "לעבור דירה בכיף..." תהליך המעבר הוא עניין רציני שצריך להתכונן אליו בצורה מושכלת. מניסיוננו למדנו שאם תקדישו את הזמן לתכנון המעבר, תוכלו לבצע אותו בצורה טובה, עם קצת עבודה אבל ללא לחצים מיותרים.

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש