בניית חדרי קירור והקפאה

מאת: או-מד מדיקל ● 21/6/2016 12:35 ● ערב ערב 2763
תעשיות רבות, בעיקר תעשיות מזון, תרופות וחומרים שונים משתמשים בחדרי קירור והקפאה. אלו חדרים שמיועדים לאחסן חומרים שונים בטמפרטורות גבוהות ובכך לאפשר שימוש נרחב בהם לאורך זמן. חדרים אלו חייבים להיבנות על ידי אנשי מקצוע מתאימים אשר מתמחים בבניית חדרים שכאלה.
בניית חדרי קירור והקפאה

לפני שנסביר כיצד בונים חדרי קירור, ומי יכול לבצע עבודה שכזו, חשוב לציין, שאנחנו מכירים חדרי קירור בגדלים ומסוגים שונים, שכן בעוד שבתעשיות המזון ישנם מפעלים אשר מחזיקים חדרי קירור עצומים בשטחם, הרי שאנחנו יכולים למצוא לא מעט מסעדות אשר יש בהן חדרי קירור קטנים יותר שמחליפים את השימוש במקררים התעשייתיים, כמו כן אנחנו יכולים למצוא חדרי קירור בסדרי גודל שונים בבתי חולים ובמוסדות ציבור אחרים שיש בהם צורך בחדרים אלו לשם אחסון חומרים בטמפרטורה המתאימה.

חדרי קירור מתבססים לא רק על טמפרטורת חדר גבוהה, לעיתים מדובר על חדרים אשר הטמפרטורה בהם היא מתחת לאפס או קרוב אליו, הטמפרטורות נשמרות בצורה אחידה, החדר נבנה כך שלא נכנס אליו חום או קור חיצוני, כמו כן ניתן לשלוט במערכות הקירור באופן מלא מחוץ ומתוך החדר.

כיצד בונים חדר קירור

ראשית, יש להקציב לחדר שטח מספיק גדול על מנת שיהיה ניתן לאחסן את החומרים השונים וכן להתנייד בו באופן חופשי. לצד החדר, צריך גם שיהיה מקום עבור כל מערכות הקירור והמיזוג אשר אמורות לעבוד בו.

שנית, החדר צריך להיות מבודד באמצעות שורה של שכבות בידוד רבות, כך לא תתאפשר השפעה חיצונית על החדר. זה מהותי, מאחר ואם החדר לא יהיה מבודד מספיק, אז עלול לחדור עליו חום חיצוני. הבידוד הוא באמצעות פולימרים, חומרים מוקצפים ייעודים לבידוד. החומר יוצר בועות אוויר ששומרות על הטמפרטורה בחדר ולא מאפשר חדירה של טמפרטורה חיצונית. מדובר בשכבות בידוד חזקות ועמידות מאוד.

לאחר שמניחים את שכבות הבידוד, מניחים ציפוי של שכבות אלומיניום על גבי הקיר, על גביהן אפשר להתחיל להציב את המערכות השונות של הקירור. הסיבה שמשתמשים בשכבת אלומיניום היא, שמדובר בחומר שאיננו מחליד, חומר פשוט, זול, ששומר על הבידוד של החדר.

חדרי קירור, בנויים ממערכת של מקררים ומקפיאים עם מערכות בקרה ובטיחות אשר מונעות כל תקלה. המקררים והמקפיאים השונים, נשלטים הן מתוך החדר והן מבחוץ. כאשר הכניסה לחדר היא באמצעות דלת אטומה, אשר מכוסה גם היא חומר בידוד ואלומיניום. חשוב שהדלת תהיה אטומה לגמרי ותיסגר עד הסוף, אחרת אנחנו עלולים לגרום לכניסה של חום חיצוני פנימה.

לסיום, חדרי קירור הם לא חדרים רגילים, כפי שאפשר לשים לב, הבנייה שלהם חייבת להתבצע בצורה מדויקת על מנת להשיג תוצאה אופטימאלית. לכן חשוב גם לבנות אותן אחרי תהליך ייעוץ של איש מקצוע ובליווי גורמים שמתמחים בתחום.

 

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש