מתכננים עבודות גבס? כדאי שתקראו את הכתבה הבאה

מאת: או-מד מדיקל ● 18/7/2016 11:38 ● ערב ערב 2767
עבודות גבס התחילו להופיע בישראל בשלהי שנות השמונים, כפתרון זול ויעיל להקמת קירות ותקרות גבס. מאז, הלך הענף והשתכלל עד שכיום, עבודות גבס תופסות חלק מרכזי בכל ענף השיפוצים. תנסו לדמיין לעצמכם מבנה שאינו מכיל עבודת גבס בצורה כזו או אחרת. סביר להניח שלא תמצאו כאלה ואם כן, אני בטוח שאפשר לספור אותם על יד אחת.
מתכננים עבודות גבס? כדאי שתקראו את הכתבה הבאה

מה עושה את עבודות הגבס לנפוצות כל כך

 

למען האמת, כתבה זו קצרה מלהכיל את היתרונות הרבים שבגבס – החל מבטיחות וידידותיות לסביבה, דרך מחירים זולים, פתרון מעולה לבניית תקרות גבס ועד לבניית מודולים מורכבים הדורשים מיומנויות של אמנים, לדוגמה תקרות גבס מעוצבות, גופי תאורה, מזנונים בשילוב זכוכית או עץ וכן הלאה. נדמה לעתים שאפשר לעשות עם גבס הכל – והאמת שהמשפט האחרון לא רחוק מהמציאות. אם יש לכם דמיון פורה (או אדריכל טוב), תוכלו לקבל תוצאות שהן לא פחות ממדהימות.

 

אילו סוגי גבס קיימים?

 

על מנת לבצע עבודת גבס כהלכתה, יש לדעת לעשות את ההבחנה בין לוחות הגבס השונים. נקדים ונאמר שמגוון הלוחות שמשווק כיום מכובד מאוד אך אם נתמקד בגבס לשימוש ביתי או עסקי בסיסי, נוכל למצוא את הסוגים הבאים:

גבס לבן

לוחות הגבס הלבנים הם הבסיסיים ביותר ומאופיינים במחיר נמוך במיוחד וכן נוחות עבודה – אחת כמה וכמה כאשר מדובר בעיצובים בגבס שבהם צריך לעבד את חומר הגלם. לוחות הגבס הלבנים אינם מביאים איתם בשורה מיוחדת מעבר לכך.

גבס ירוק

לוחות הגבס הירוקים נועדו להתמודד בהצלחה במקומות בעלי לחות גבוהה – לדוגמה אמבטיות או מטבחים. חשוב לציין שלוחות אלה אומנם עמידים בפני לחות אך רחוקים מלהיות עמידים בפני מגע ישיר של מים ולכן הם מתאימים לשימוש פנימי בלבד.

גבס אדום

הגבס האדום ניחן בכישורים מיוחדים לעמוד בפני אש. לוחות הגבס האדומים מכילים חומרים נוגדי בעירה, דבר שהופך את סביבת המגורים לבטוחה הרבה יותר. חשוב לציין שבמקומות מוסדיים ועסקיים, השימוש בגבס אדום הינה דרישה חוקתית. אנו אוהבים את הגבס האדום מאחר ובניגוד לגבס הרגיל, הוא יספק ערך מוסף של בטיחות. מעבר לכך, ניתן לבצע כמעט את כל סוגי עבודות הגבס באמצעות לוחות אדומים.

לוחות גבס מיוחדים

כפי שכתבנו, תעשיית עבודות הגבס ממשיכה להתפתח מיום ליום. היצרנים קשובים לצרכים שלנו – ביניהם יכולת הבידוד מרעשים ועמידות בפני מים.

בידוד רעשים

לאחרונה, יצאה חברת טמבור בפרסומות אודות מוצר חדש של לוחות גבס בעלי יכולת בידוד מוגברת. כדאי לשקול את השימוש בלוחות האלה. מעבר לכך, כדאי שתדעו שבעבודת גבס מקצועית, ניתן להגיע להישגים מרשימים מבחינת יכולת הבידוד. הכל תלוי בצורת העבודה ושימוש בחומרים מבודדים.

גבס נגד מים

אחד החסרונות המרכזיים של הגבס הוא רגישותו למגע ישיר של מים – דבר שהופך אותו ללא שמיש בעבודות שאינן עבודות פנים. בנקודה זו כדאי להזכיר פיתוחים שיצאו לשווקים בשנים האחרונות. בניגוד ללוחות הגבס שמבוססים על אבן הנחצבת ממעמקי האדמה, הפתרונות הללו משלבים למעשה חומרים פולימריים מסוגים שונים שיוצרים לוחות עמידים בפני מים. למעשה אלה לא לוחות גבס במובן הטהור והעבודה איתם קשה יותר, אך בהחלט מדובר בפתרון הולם ונוח לחיפוי ובנייה במקומות שחשופים לגשם או למים.

עבודות גבס הן מהעבודות המומלצות ביותר במהלך שיפוצים. מחירן הזול, האפשרויות המגוונות, יעילות ומהירות העבודה, הופכים אותן לבחירה החכמה במגוון מקרים. יחד עם זאת, על מנת שעבודת הגבס תהיה איכותית ותיעשה באופן בטוח, יש לשכור קבלן גבס מקצועי ובעל ניסיון. כמו כן, חשוב להתאים את סוג הגבס לאופי העבודה ואם ניתן להחליף את הלוחות הלבנים באדומים, אנו ממליצים לעשות כן מאחר ובעלות זניחה, תקבלו סביבת מגורים הרבה יותר בטוחה.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש