מה למעלה? - תשאלו את איתן שוורץ

מאת: אביבה דקל ● 3/8/2016 11:31 ● ערב ערב 2770
צילומים : איתן שוורץ / למי שעוד לא יודע, אנו שמחים לגלות שיש באילת אטרקציה מופלאה ביותר - מצפה הכוכבים של איתן שוורץ. מצפה הכוכבים של אילת הוא לא מבנה מפואר שבו מוצב טלסקופ ענק שבאמצעותו תוכלו לעקוב אחרי הכוכבים. מצפה הכוכבים של אילת הוא הטלסקופ הנייד של איתן שוורץ שאפשר לקבוע איתו בכל מקום שבו החשכה מוחלטת ולשוטט בעזרתו בין הכוכבים בהדרכתו של אדם שכוכבים הם משהו שהוא יודע עליו הרבה והצפייה בכוכבים היא האהבה הגדולה של חייו אותה הפך גם למקצוע
מה למעלה? - תשאלו את איתן שוורץ

גם השנה, כמו בשנה שעברה, זכתה האטרקציה 'מה למעלה - מצפה הכוכבים של אילת' בתעודת מצוינות מטעם ה- TRIPADVISOR שהוא אתר האינטרנט אליו פונים רבים לקבל ייעוץ לטיולים ולאטרקציות, והאמינו לי שלא סתם כך זוכים בתעודת מצוינות כזו. המצפה הנייד של איתן שוורץ הוא באמת חוויה שחבל לוותר עליה, בעיקר בלילות הקיץ הבהירים שבהם שום דבר לא מסתיר את הכוכבים מעיני הצופים בהם.

בעזרת הטלסקופ של איתן תוכלו לראות איך נולדים הכוכבים, איך הם מתפזרים, את הצבעים השונים של כל כוכב וכוכב  וגם את שלבי הגסיסה והמוות של הכוכבים, והכל בליווי הסברים של איתן המתאימים לכל הגילאים. בלילות יולי רואים בשמיים את צדק, מאדים ושבתאי, באוגוסט יעזוב את שמי ארצנו כוכב צדק ונראה רק את מאדים ושבתאי, אבל צדק ושבתאי הם לא לבד, יחד איתם תוכלו לראות משך כל לילות הקיץ את שביל החלב, את עקרב, את קשת, את מאזניים, את העגלה הגדולה ואת כוכב הצפון.

הלילות הטובים ביותר לצפייה בכוכבים הם מאמצע החודש, אחרי ליל הירח המלא, עד שבוע אחרי מולד הירח החדש, אבל גם בכל לילה אחר, וכשאתם צופים בכוכבים עם איתן, תמיד מחכה לכם חוויה מהנה ומיוחדת, כי גם כשמטיילים, בשמיים צריך לדעת לאן להסתכל ולהבין מה רואים.

חוויה מיוחדת במינה מחכה לכם בליל ה- 12 בחודש אוגוסט שהוא הלילה בו מצפים כמו בכל שנה לשיא של גשם של מטאוריטים ה'פרסיידס'. לילה זה הוא לילה מיוחד ללא ירח וגשם של כוכבים נופלים. בלילה כזה כמובן שכדאי לצאת למקום חשוך במיוחד ולהישאר ער וליהנות עד אור הבוקר, חוויה שלא תשכחו זמן רב והיא מתאימה לכל גיל. גם הלילות של לפני ואחרי ה- 12 באוגוסט יהיו לילות שחבל להחמיץ.

שמו של איתן שוורץ ומצפה הכוכבים של אילת תופס תאוצה. השנה קיבל הצעה מיוחדת להנחות שתי תכניות במצפה רמון בלילות בהם מתרחש גשם המטאורים באמצע יולי. עיריית מצפה רמון ארגנה הפנינג בו לקחו חלק המוני משתתפים. לאירוע המוני זה הוזמן איתן שוורץ להרצות ולאפשר לאנשים ליהנות מצפייה בטלסקופ שלו. באירוע היו הרבה טלסקופים והמשתתפים יכלו ללמוד הכל אודות הטלסקופים השונים שהיו מכוונים כל אחד לכוון אחר. למצפה רמון הגיעה גם קבוצה שהתארגנה במיוחד כדי לצפות  בגשם המטאורים באופן פרטי עם איתן באחד האתרים החשוכים ביותר במכתש רמון.

"החל מסוף יולי ועד סוף אוגוסט יש כל הזמן גשמי מטאורים וכמעט אין לילה בלי מטר כוכבים. הממטרים רודפים זה את זה וחבל מאד להחמיץ הזדמנות לצפות בהם", אומר איתן ומוסיף: "את גשם המטאורים שיש בארץ רואים היטב באוסטרליה, בדרום אפריקה ובכל מקום אחר בעולם. התנאי היחידי לראותם הוא שצריך לעשות זאת במקום חשוך לגמרי".

נוסף להזמנה שקיבל איתן למצפה רמון, קיבל גם הזמנה להגיע בשנה הבאה עם הטלסקופ שלו ולהגיש באופן קבוע תכנית לצעירים ולמשפחות במתנ"ס פתח תקווה.

הפעילות העיקרית של 'מה למעלה' באילת היא תצפית של שעה וחצי בלב המדבר - בדרך כלל ליד באר אורה בדרך לנימרה. מתקשרים ל'מה למעלה' (0544819973), מזמינים מקום, מקבלים הוראות הגעה לשטח ומגיעים. במידת הצורך אפשר גם להזמין הסעה למקום. שם, בלב המדבר, מעביר איתן שוורץ תכנית הנקראת 'כוכב נולד', העוקבת אחרי כוכבים מרגע לידתם, דרך התפתחותם ורואים או לפחות מדברים על מותם. בנוסף רואים את מערכת השמש, את הירח, את כוכבי הלכת המופיעים ברקיע באותה עונה ובאותה שעה. לומדים על מיקומו ומשמעותו של כוכב הצפון, הכוכב היחיד שמקומו ברקיע קבוע, ואיך מוצאים אותו. התכנית מלווה בתצפיות באמצעות טלסקופ, משקפות רגילות והלייזר הירוק בעזרתו מצביע איתן על הכוכב עליו הוא מדבר.

תכנית מהנה במיוחד המתאימה בעיקר למזג האוויר המצוין בלילות הקיץ וכוללת תצפית כוכבים, בילוי סביב המדורה ולינה במקום. איתן ישמח לארגן עבורכם את הלילה - כולל סידורי הלינה, האוכל והשתייה, או שתוכלו לדאוג לסידורים אלה בעצמכם.

לילות במצפה הכוכבים 'מה למעלה' מתאימים לזוגות רומנטיים, לימי הולדת של ילדים, לקבוצות, למשפחות, לוועדי עובדים וגם לקבוצת חברים שהנושא מעניין אותם.

 

 

 

האירועים מתקיימים מדי יום. שעת ההתחלה משתנה לפי עונות השנה. בקיץ מתחילים בשעה 21:00.

מחיר: - 100 ₪ למבוגר, 50 ₪ לילד או 300 ₪ למשפחה. המחיר לא כולל הסעות.

מחירים מיוחדים לאילתים.

ליצירת קשר 0544819973.

 

 

 

 

 

 

 חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש