המדריך המושלם לבחירת ביטוח לרכב

מאת: או-מד מדיקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 21/9/2016 10:15 ● ערב ערב 2776
החוק בישראל מחייב כל נהג לרכוש ביטוח חובה ויש גם אפשרות להשיג כיסוי לנזקי רכוש באמצעות ביטוח מקיף וצד ג'. מבולבלים בגלל המושגים? רוצים לבחור ביטוח רכב ולא יודעים מאיפה להתחיל? הנה 5 שלבים שילוו אתכם מהרגע הראשון
המדריך המושלם לבחירת ביטוח לרכב
קרדיט : iStock

ביטוח רכב נועד להגן על הנהג במקרים של תאונות ונזקים. נכון להיום, כל נהג בישראל עובר תאונת דרכים אחת ל-3 שנים בממוצע והמשמעות היא חשיבות אדירה של חברות הביטוח. מצד שני, רק בודדים מבינים את המושגים השגורים בענף הביטוח ואת ההבדלים בין הפוליסות.

לכך יש להוסיף את החוק בארץ, שמחייב כל נהג לרכוש ביטוח לכיסוי נזקי גוף של הנוסעים והולכי רגל. אפשר גם לרכוש ביטוח מקיף וביטוח צד ג' כדי לכסות נזקי רכוש, אך חשוב בכל מקרה להקפיד על השלבים הבאים:

 

1. החליטו איזה ביטוח אתם צריכים

 

בשלב הראשון אתם צריכים להחליט האם לרכוש ביטוח חובה בלבד, או להוסיף ביטוח מקיף וצד ג'. באופן עקרוני, ביטוח מקיף וצד ג' מומלץ לרכבים חדשים או לדגמים שבהם עלולות תאונות לגרום לנזקים של עשרות אלפי שקלים.

 

2. הגדירו את הדרישות שלכם

 

בשלב השני אתם נדרשים להגדיר את הדרישות הספציפיות מפוליסת הביטוח. אם אתם רוצים לדעת איך לבחור ביטוח רכב, כדאי שתפתחו את הרישיון ותבדקו מאפיינים כמו סוג דלק, נפח מנוע בסמ"ק, כוחות סוס, מערכות בטיחות למניעת נעילת גלגלים או בקרת יציבות, מספר כריות אוויר ומערכות התרעה על אי שמירת מרחק או סטייה מנתיב. ככל שהרכב שלכם יהיה בטיחותי יותר, כך טווח הגמישות מול חברת הבטיחות יגדל והמחירים שתצטרכו לשלם יירדו.

 

3. השוו בין פוליסות ומסלולי ביטוח

 

בשלב השלישי כדאי להיכנס לאתרי האינטרנט כדי להשוות בין פוליסות ומסלולי ביטוח. השתמשו בהמלצות של לקוחות קודמים, קראו מידע ברשתות החברתיות והיכנסו לאתרים של החברות השונות. בדקו האם יש מסלול שעולה בקנה אחד עם מאפייני הרכב והנהגים הצפויים להשתמש בו. במידה והתעריפים שהוצעו לכם גבוהים מאלו שנקבעו על ידי משרד האוצר, תוכלו לדווח על כך.

 

4. בחרו חברת ביטוח מקצועית

 

בשלב הרביעי כבר תוכלו לבחור חברת ביטוח שמולה תתנהלו. בצעו את הבחירה לפי קריטריונים של גובה הפרמיה, ניסיון קודם, מדיניות ניהול תביעות ומספר תשלומים שהיא מאפשרת לתשלום דמי הביטוח. זכרו שבעקבות הרפורמה בענף הביטוח ההפרש בין תעריפי ביטוח החובה אצל החברות השונות יכול להגיע למאות שקלים, אז אל תוותרו על הזכויות שלכם.

 

5. צרו קשר עם נציגי חברת הביטוח

 

בשלב החמישי והאחרון תצטרכו לחתום על המסמכים ולקבל לידיים את הפוליסה. צרו קשר עם נציגי חברת הביטוח וקראו היטב את הסעיפים הקטנים. קבלו פרטים למוקד יצירת קשר במקרה של תאונה ואל תתביישו להתמקח על המחיר.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש