האם דירה זו ההשקעה הכי כדאית?

מאת: או-מד מדיקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 22/9/2016 11:18 ● ערב ערב 2776
השקעה בדירה לא נובעת רק משיקולים כלכליים ויש השפעה גם למניעים פסיכולוגיים ונפשיים. כתוצאה מכך, עולה השאלה האם אכן מדובר באפיק ההשקעה המשתלם ביותר שיש בשוק ההון. התשובה יכולה להפתיע אתכם
האם דירה זו ההשקעה הכי כדאית?

משבר הדיור בישראל גורם חוסר יציבות. חדשות לבקרים אנחנו שומעים על רפורמות של משרד השיכון, משרד האוצר ועוד שורה ארוכה של גופים רשמיים. מצד אחד, התוצאות בשטח נשארות זהות והדירות עדיין יקרות משמעותית בהשוואה ליכולת הריאלית של ציבור הרוכשים והמשקיעים. השקעה בדירה מניבה תשואה מכובדת והיא אטרקטיבית בעיקר ביחס לריביות הנמוכות בבנקים.

מצד שני, אי אפשר לדעת מה יוליד יום. מי שרוצה לדעת האם ההשקעה שלו תהיה כדאית גם בטווח הארוך לא יכול לשים את כספו על קרן הצבי ולהסתפק ברכישת דירה. מכל זה עולה שכדאי לתת הזדמנות גם לאפיקים נוספים, שייתכן ויניבו הכנסה גבוהה יותר מאשר בעלות על דירה.

 

היתרונות והחסרונות של אגרות חוב ומניות

 

אגרת חוב מייצגת התחייבות שמנפיקה ישות כלשהי בתמורה להלוואה. לפי ההתחייבות, המנפיקה תשלם למשקיע ריבית מובטחת למשך תקופת ההלוואה ולאחר מספר מוגדר של שנים תחזיר את מלוא סכום ההשקעה המקורי. אגרות חוב ממשלתיות נחשבות סולידיות ויציבות, הן מניבות תשואה גבוהה בראייה היסטורית ובדרך כלל יש קורלציה שלילית ביניהן לבין שוק המניות. המשמעות היא שחשיפה לאגרות חוב היא דרך טובה להתגונן מפני קריסה של שוק המניות.

מנגד, אגרות חוב רגישות לאינפלציה ולתנועה בשער הריבית. שוק אגרות החוב גם נחשב מורכב למדי ולכן אנשים בלי רקע מקצועי בתחום של ניהול תיק השקעות יתקשו להבין כיצד הוא פועל. בכל מקרה, הסיכון עם אגרות חוב נמוך ממניות וגבוה מכסף מזומן.

מניה היא אפיק ההשקעה המסוכן ביותר עם פוטנציאל התשואה הגבוה ביותר. למרות שאין שום ערובה לכך שהשקעה במניות תניב רווח הון או הכנסה, היא מסוגלת לספק הגנה על הכסף שלכם מפני אינפלציה. סיווג משנה של מניות כולל התייחסות לקריטריונים של שווי שוק, סגנון, גיאוגרפיה וענף.

 

מהי קרן כספית?

 

קרן כספית היא סוג של קרן נאמנות שמאפשרת לכם להשקיע בניירות ערך באמצעות השתתפות בתיק השקעות משותף של קבוצת משקיעים. ניהול הקרן מופקד בידי בית השקעות, והיתרון הוא השקעה באפיקים סולידיים לטווח קצר.

רמת הסיכון של קרן כספית נמוכה והיא עדיפה על הפיקדונות בבנקים. בנוסף, את המס על רווחי ההון מהקרן משלמים רק כאשר מוכרים את היחידות ולא בעת חידוש תקופת החיסכון.

כפי שניתן להבין, רכישת דירה להשקעה אינה נובעת משיקולים כלכליים בלבד, אלא גם ממניעים פסיכולוגיים ונפשיים וממשאלות לב. הפתרון הוא לבחון את היתרונות והחסרונות של אפיקי השקעה אלטרנטיביים ולהישאר עם אצבע על הדופק כדי לזהות את הזמן הנכון להשקיע שוב בנדל"ן.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש