האם כדאי לקנות רכב באמצעות מימון?

מאת: או-מד מדיקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 26/9/2016 10:30 ● ערב ערב 2777
מי שמעוניין לקנות רכב ואין ברשותו הון עצמי צריך להכיר את אפשרויות המימון השונות. מצד שני, כדאי לקנות רכב בצורה כזו רק אם המימון עולה בקנה אחד עם יכולת ההחזר והצרכים של הלקוח. בנוסף, רצוי להביא בחשבון את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות
האם כדאי לקנות רכב באמצעות מימון?

הון עצמי הוא הדרך הטובה ביותר לקנות רכב. השימוש בהון העצמי לא דורש תשלום על ריביות ועמלות, הוא משפר את יכולת המיקוח מול יבואן או מוכר פרטי והוא אטרקטיבי גם עבור מי שמעוניין לקנות רכב לעבודה. מאידך גיסא, רק למעטים יש כיום הון עצמי מספיק לרכישת רכב ולכן רוב האנשים מחפשים אפשרות מימון שמתאימה להם.

שימוש במימון חיצוני מתאים לרכישת רכב רק אם הוא עולה בקנה עם יכולת ההחזר של הלקוח. חשוב להגדיר את הצרכים הספציפיים של המשפחה, לבדוק אילו דגמי רכבים נותנים את המענה המקיף ביותר ולא להתבייש להתייעץ עם אנשי מקצוע.

 

הלוואה: גיוס כסף מהיר, אחוזי ריבית גבוהים

 

יש כיום שיטות רבות לקבלת הלוואה לצורך רכישת רכב בתנאים משתלמים. בעזרת הלוואות ניתן לגייס את הכסף במהירות ולנצל תנאים מועדפים על עסקאות קיימות. אפשר לקחת הלוואה מהבנק, מחברת אשראי, מחברת ביטוח ומחברות מימון.

החיסרון של הלוואה הוא בדרך כלל אחוזי ריבית גבוהים. בנוסף, חלק מהגופים ידרשו מהלווה להעמיד ביטחונות וערבים ולהציג את היסטוריית האשראי בבנק.

 

פריסת תשלומים: היצע רכבים מגוון, התחייבות לתקופה ארוכה

 

אפשר למצוא מימון לרכב על בסיס פריסת תשלומים. זו למעשה סוג של עסקה באשראי, שבה החברה שמוכרת את הרכב היא זו שנושאת בעלויות המקוריות בתמורה לחיובים חודשיים קבועים מצד הלקוח. פריסת תשלומים רלוונטית כמובן רק למקרים של רכישת רכב חדש ולא ניתן לממן כך רכישת רכב יד שנייה.

החיסרון הבולט של פריסת תשלומים בא לידי ביטוי בהתחייבות לתקופה ארוכה. קשה לדעת מה יוליד יום, ולכן זהו מימון אטרקטיבי רק כאשר הוא עומד ביכולת ההחזר החודשית של הלקוח וברמת ההכנסות של התא המשפחתי.

 

ליסינג: רכב חדש, ירידת ערך

 

אפשר גם לבצע עסקאות ליסינג פרטי כדי לממן רכישת רכב. היתרון הבולט של ליסינג הוא נסיעה על רכב חדש מהחברה, ובמסלול התפעולי מבוטל גם הצורך בתחזוקה, טיפולים שוטפים, מבחן רישוי שנתי, תיקונים וכן הלאה.

עם זאת, החיסרון הוא שהרכב נשאר בבעלות חברת הליסינג. העברת בעלות מחברת הליסינג לאדם פרטי תלווה בירידת ערך של 13% בממוצע והיא פוגעת באטרקטיביות הכלכלית של העסקה.

לסיכום, לא כל רכב כדאי לקנות באמצעות מימון חיצוני והלוואה, אך יש מקרים שבהם זו האפשרות הטובה והמשתלמת ביותר. השאלה היחידה שעל הפרק היא אילו יתרונות של אפשרויות המימון השונות ישרתו אותנו בצורה אידיאלית, ומנגד איזה חסרונות נסכים לספוג.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש