בא לכם פיצה אבל מפחדים להשמין? פיצה דקה במיוחד עבורכם!

מאת: או-מד מדיקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 28/9/2016 13:18 ● ערב ערב 2777
מי שרוצה לשמור על משקל גוף תקין לא צריך להימנע לחלוטין ממאכלים טעימים. חוץ מזה, אפשר לשמור על תזונה מגוונת בעזרת התאמה של התפריט ובחירת מאפים דקים כמו פיצה בריאה
בא לכם פיצה אבל מפחדים להשמין? פיצה דקה במיוחד עבורכם!

השמנת יתר היא בין המחלות העיקריות שמטרידות את העולם המערבי בעשורים האחרונים. הצורך של כולנו במזון מהיר מגיע לעיתים על חשבון שמירה על הבריאות, בתהליך הרסני שעלול לגרום נזקים בלתי הפיכים לגוף. מלבד הפגיעה בדימוי ובתחושת הביטחון העצמי, השמנה היא אינדיקציה לאורח חיים לא בריא ולכך שאנחנו צריכים לבצע התאמות ושינויים.

מצד שני, יש גם עלייה במודעות לסכנת ההשמנה. אפשר לראות זאת בקמפיינים של משרד הבריאות, בכמות האנשים שמנסים לשלב פעילות גופנית יום יומית גם בשגרה ובוויתור על מזונות מסוימים לטובת מאכלים מזינים יותר. אחת הדוגמאות לכך היא נכון להיום פיצה דקה שעד לפני מספר שנים הייתה חלומם הרטוב של גברים ונשים בכל הגילאים.

 

העובי עושה את ההבדל

 

בצק דק הוא מטבעו בעל ערך קלורי נמוך בהרבה בהשוואה לפיצות אחרות. הבצק הדק מונע מאתנו השמנה במהלך אכילת הפיצה שאנחנו כל כך אוהבים, והוא יכול לשמש גם לטובת אפיית מאכלים אחרים כמו קלצונה, סמבוסק וכדומה. מנגד, העובי שעושה את ההבדל בכלל לא פוגע בטעם, אלא להיפך. יש אנשים שמעדיפים את הבצק הדק על הרגיל בכל רגע נתון ואפילו בלי קשר למשקל הגוף שלהם.

באיטליה לדוגמא נהוג לאכול את הפיצה עם בצק דק בלבד. אם נכנסים לעובי הקורה מגלים שהבצק העבה הוא המצאה של האמריקאים, אך באופן עקרוני הוא אינו מזוהה עם הפיצה הקלאסית. דווקא הבצק הדק הוא זה שמושך אחריו חובבי אוכל איטלקי, אנשים שאוהבים פיצה ואת כל מי שרוצה לשלב בין שגרת חיים מפנקת ושמירה מסוימת על הבריאות.

 

המרכיבים החדשים של הפיצה הבריאה

 

מלבד הבצק הדק, יש עוד מרכיבים מעניינים בפיצה הבריאה. המרכיבים האלה משנים את התדמית של הפיצה והופכים אותה למאכל שמומלץ על ידי אנשי מקצוע ודיאטנים. כך למשל ניתן להשתמש בגבינה איכותית על גבי הפיצה, לדאוג לרוטב אמיתי מעגבניות מרוסקות מבושלות ולא לשכוח שמן זית על חשבון השמן הרגיל. מי שמגדיל לעשות גם ישמח לפזר על גבי הפיצה תוספות מיוחדות ולא פחות בריאות, כמו פטריות שמפיניון, זיתים וכן הלאה.

האדם הוא מטבעו יצור סתגלני ואין סיבה להיות מופתעים מהתהליך שעובר על הפיצה ועל מאכלים נוספים. מאכלים אלו התחילו בתור פינוק מהיר בלבד, אך הם טבעו את חותמם והחלו להשפיע גם על הבריאות שלנו. כתוצאה מכך, הפיצה חווה לא מעט שינויים חיוביים: המעבר לבצק דק והשימוש במרכיבים איכותיים הם רק חלק מהתופעה, וסביר להניח שהיא גם תתרחב בשנים הבאות.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש