לצבוע את הבית בלבן

מאת: או-מד מדיקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 30/9/2016 15:32 ● ערב ערב 2777
הצבע הלבן הוא הצבע הפופולארי והשמיש ביותר בישראל. למרות שאנו עדים ליותר ויותר חדרים המעוצבים במגוון רחב של צבעים, הצבע הלבן הוא עדין השמיש ביותר – הן על ידי הצרכנים הפרטיים והן על ידי מעצבים ואדריכלים.
לצבוע את הבית בלבן

הצבע הלבן הוא סמל לטוהר ולמשהו נקי ורענן. לא בכדי אחת הפעולות הראשונות שאנחנו עושים כאשר אנחנו נכנסים לדירה חדשה זה לחדש ולשדרג את מראה הקירות על ידי צביעתן (בדרך כלל בלבן). אך מה הסיבה שלפעמים חדר אחד שצבעתם נראה קסום ורענן ואילו חדר אחר נראה ריקני וקודר?

להתחשב באופי החדר

אחת הסיבות העיקריות היא לכך היא שאנשים לא מתחשבים באופי החדר; לדוגמא כיוון החדר- חדרים שלא נכנס אליהם הרבה אור שמש או שלא פונים ישירות לשמש בצהריים, מקבלים אור אפור-כחול, שהוא מתאים לחדר שינה או לסטודיו, בגלל התחושה הקרירה והרגועה שהוא יוצר. צביעת חדר זה בצבע לבן רגיל תמקסם את האור הטבעי ותשמור על החדר קריר ונעים. לעומת זאת אותו צבע לבן, לא יעבוד בחדרי משפחה הפונים לכיוון צפון, או שהם ממוקמים באזור קר יותר. הצבע החזותי של הלבן יגביר את תחושת הקור בחדר ויהפוך את השהות בו ללא נעימה. במקום זאת כדאי לבחור גוונים של לבן עם אדום, צהוב או כתוב, או בחירת צבעים מתוך הקלאסיקה בהירה של טמבור לדוגמא, תשפר את התחושה של הנוכחים בחדר.

אחד הפרמטרים שחשוב לקחת בחשבון בטרם תצבעו אותו בלבן – הוא השימוש שלו. הסיבה שגלריות צובעות את הפאנלים והקירות שלהם בלבן בהיר הוא מתוך מחשבה שהצבע הלבן מבליט את היצירות ולא מאפיל עליהם. כאשר אתם מנהלים משק בית - הצבע הלבן עלול להראות את הפגמים ולהבליט את החוסר סדר ובלגן שיש בבית. מה עושים?  צובעים את הקירות בגוונים בהירים  אך לא לבנים צחורים כדוגמת חאקי ומוקה שמטבעם הרבה יותר סלחניים והם מסתירים את הפרטים בצורה טובה יותר.

כאשר מדובר על עיצוב הבית, מעצבים רבים עושים שימוש בצבע הלבן בכדי לתת לחדרים קטנים תחושה של חדרים גדולים יותר. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שחדרים אשר צבועים בלבן נוטים להיראות גדולים יותר בשל ההגברה של האור.

היתרון של הצבע הלבן הוא שהוא משתלב היטב עם כל דבר – כל צבע וכל חומר.  לכן, כאשר אתם רוצים ליצור הפרדה של החדרים בחלל הפתוח מבלי להשתגע עם הצבעים אתם יכולים להשתמש בגוון הלבן שאתם אוהבים ובחרתם לחדר המרכזי ולצבוע את החדרים האחרים בגוון מעט שונה של אותו צבע שאתם אוהבים (אפילו גוון אחד ליד במניפת הצבעים). השינוי בצבע אולי יהיה מינורי אך ההשפעה שלו תהיה גדולה.  

בכדי לרכך את המראה הסטרילי והנקי מדי של הצבע הלבן – שאולי ישדרו ניקיון וסטריליות אך בד בבד ישרו אווירה חדגונית ומשעממת. בכדי למנוע מכך לקרות ניתן להוסיף טקסטורות ואפקטים לקיר שיהפכו את החדר מרגיל ומשעמם לחדר מעוצב ומהודר.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש