שוקלים להתגרש? כל מה שחשוב לדעת

מאת: או-מד מדיקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 31/10/2016 09:43 ● ערב ערב 2782
מערכת היחסים עלתה על שירטון? חושבים לפרק את התא המשפחתי ולהתחיל מחדש? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הליך הגירושין בישראל
שוקלים להתגרש? כל מה שחשוב לדעת

גירושין עשוי להיות תהליך ארוך שמחייב שורה ארוכה של משאבים נפשיים וכלכליים. עם זאת, ניתן גם להשלים אותו בצורה מהירה ויעילה בעזרת התייעצות עם אנשי מקצוע ואיסוף כל המידע הרלוונטי. חשוב גם לאסוף כמה שיותר ראיות ואסמכתאות שתומכות בעילת הגירושין: תמונות, מסמכים או הקלטות שמשקפים את מצב הדברים יחסכו לכם זמן בבתי משפט ויגנו על זכויותיכם במידת הצורך.

האופציה הטובה ביותר לגירושין בישראל היא ניהול משא ומתן בניסיון לנסח הסכם שמקובל על שני הצדדים. המשא ומתן על הסכם הגירושין מתנהל באמצעות עורכי דין, אך הוא משקף את רצונם של בני הזוג ולרוב מחייב אותם בפשרה מסוימת. לאחר ניסוח סופי, בני הזוג חותמים על הסכם הגירושין ומגישים אותו לאישור בית המשפט. זכרו: ללא אישור מבית משפט אין תוקף חוקי להסכם הגירושין.

 

מהו רכוש משותף ואיך מחלקים אותו?

 

הכללים הבסיסיים בהליך גירושין מתייחסים גם לאופן שבו יש לחלק את הרכוש המשותף. זהו הרכוש שכולל בין היתר את הבית, הרכב, החסכונות ונכסי קריירה כמו קופת גמל, קרן השתלמות, פיצויים, ביטוח מנהלים, פנסיה וכן הלאה. רכוש מלפני הנישואין ומתנות או ירושות שהתקבלו במהלכם לא עומדים לחלוקה.

חלוקת הרכוש מתבצעת על בסיס "איזון משאבים". ההסדר מאפשר להפריד בין נכסי בני הזוג בזמן הנישואין לבין הנכסים שהצטברו במהלכם והוא קובע כיצד יש לחלק אותם. את הסדר איזון המשאבים מבצעים רק עם מתן הגט, למעט מקרים שבהם בית המשפט מורה לבצע אותו לפני פקיעת הנישואין. בכל מקרה, ענייני הרכוש המשפחתי הם בסמכות בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני (בהתאם למוסד שאליו בוחרים להגיש את תביעת הגירושין עצמה).

 

תשלומי מזונות וחובת גישור

 

בית המשפט רשאי לפסוק על 3 סוגי מזונות. הסוג הראשון נקרא "מזונות אישה" ובו משולמים דמי מזונות במטרה להבטיח את רמת החיים של האישה גם אחרי הפרידה. הסוג השני נקרא "מזונות ילדים" והם נועדו להבטיח את רמת החיים של הילדים הנמצאים בחזקת ההורים או האפוטרופוס, והסוג השלישי נקרא "מזונות בני משפחה נוספים" שבו מכלכלים לדוגמא הורים קשישים.

גובה תשלום המזונות נקבע על ידי הרשות השופטת, בהתאם לצרכי הילדים וללא קשר ליכולת הכלכלית של האב. בנוסף, החוק מגדיר שלוש קבוצות גיל של ילדים לצורך קביעת המזונות: עד גיל 6, גילאי 6-15 וגילאי 15-18.

לבסוף, כדאי לדעת שחוק חדש בישראל קובע חובת גישור גירושין עבור בני הזוג. במסגרת החוק, זוגות שרוצים להתגרש מחויבים להשתתף בארבע פגישות גישור בחינם, שבמהלכם הם יכולים לנסות להגיע להסכם גירושין מחוץ לבית המשפט.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש