פועל בשווקים בחו"ל? כך תדע איך למצוא הזדמנויות עסקיות חדשות

מאת: McCann Valley House ● צילום: McCann Valley House ● 20/11/2016 11:11 ● ערב ערב 2785
אפשר למצוא הזדמנויות עסקיות חדשות בחו"ל באמצעות איסוף מידע, ביקור בתערוכות, קורסי הכשרה ושירותי חברות פיתוח שמתמחות בפיתוח בינלאומי. קבלו את המדריך המלא
פועל בשווקים בחו''ל? כך תדע איך למצוא הזדמנויות עסקיות חדשות
כך תדע איך למצוא הזדמנויות עסקיות חדשות

כמות האנשים שבוחרים לפעול בשווקים בחו"ל עולה מדי שנה ובקצב יחסית קבוע. בשנת 1980 יוצאו מישראל סחורות בשווי 9 מיליארד דולר לעומת 95 מיליארד דולר בשנת 2013, ולכן יצוא הסחורות והשירותים הוא מנוע צמיחה עיקרי למשק הישראלי ב-30 השנים האחרונות.

כמו כן, התפלגות היצוא בישראל לפי ענפי התעשייה השונים מגלה מגוון מרשים של תחומים וענפים. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בראש הרשימה נמצאים ענפי הכימיקלים, המחשוב והתרופות ולאחר מכן מכונות וציוד, גומי ופלסטיק, ציוד חשמלי ומזון ומשקאות.

היות והנתונים מעידים על פוטנציאל אדיר ועל יתרונות כלכליים ישירים, השאלה המתבקשת היא מה יכול לעשות יצואן שרוצה למצוא הזדמנויות עסקיות חדשות מעבר לים. התשובה מורכבת ממספר אפשרויות וכל יזם יכול לאתר את האפיק שמתאים לו.

 

הכנת שיעורי בית: בין תערוכות לסקירה כלכלית

 

האופציה הראשונה שגם רלוונטית ליצואנים בכל ענפי המשק היא להכין היטב את שיעורי הבית. בעידן המודרני אפשר להיכנס לאינטרנט כדי לקרוא מידע, להשוות בין נתונים, לראות סרטונים, לצפות בהדרכות ואפילו לעקוב בזמן אמת אחר נתוני השוק במדינת היעד. אין צורך ברקע טכני מיוחד כדי לעשות את זה, אלא רק בזמן פנוי ובשליטה מינימאלית בשפה האנגלית. כמובן שגם שליטה בשפות זרות אחרות יכולה לסייע ולהבטיח איסוף של מידע אמין.

במקביל, כדאי לכל יצואן לצאת לשטח ולהגיע לתערוכות שעוסקות בתחום הידע. תערוכות מן הסוג הזה מתקיימות בכל רחבי העולם ומשמשות מקום מפגש ליצואנים ויבואנים. בנוסף, באותה הזדמנות אפשר גם לבצע סקירה כלכלית של פוטנציאל הרווח ולהשוות בין מדינות רלוונטיות שונות שעל הפרק.

 

הכשרה מעשית: קורס עיוני ושירותי ייעוץ

 

אופציה שנייה ולא פחות אטרקטיבית היא להירשם לקורס הכשרה ייעודי. קורס יצוא ומסחר בינלאומי מעניק ליצואן המתחיל ארגז כלים פרקטי למציאת ואיתור הזדמנויות עסקיות. הקורס משלב בין שיעורים פרונטאליים והתנסות מעשית, הוא מספק מידע על שווקים ברחבי העולם ובעזרתו ניתן גם ללמוד כיצד להתגונן כנגד תנודות עונתיות בביקוש. הקורס אידיאלי עבור מי שרוצה לשפר את איכות המוצר לסטנדרטים בינלאומיים ולמי שמעוניין לצמצם את רמת הסיכון.

במישור של הכשרה מעשית כדאי להזכיר גם את האופציה של שירותי ייעוץ ייעודיים. חברות פיתוח עסקי בינלאומי למשל מספקות מיקור חוץ של כל פעילות השיווק, אך במקביל הן גם מסייעות לאיתור שותפים, מפיצים ולקוחות ולהקמת תשתיות ניהול.

לבסוף, יצואן שעוד לא מצא הזדמנות עסקית אמיתית יכול לפנות למשרדי קניות שכבר מייצגים רשתות שיווק ויבואנים מחו"ל, או לחברות סחר שיקשרו אותו לאנשים הנכונים בתמורה לאחוז מסוים מהעסקאות.


חדשות אילת

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש