היי צפונה – מאילת

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 13/12/2016 10:27 ● ערב ערב 2788
הכביש הפתוח והבלתי נגמר, הרוח בשיער, מסעדות דרכים ואינספור חוויות. לא חייבים לטוס מאילת לצפון או למרכז, הנסיעה היא חווה שעומדת בפני עצמה
היי צפונה – מאילת
בדרך לאילת - אודי שטיינוול מתוך האתר פיקי וויקי

מאת: יובל בנר

יקומו ותיקי אילת ויגידו שבעקבות מחירי הטיסות, אין שום סיבה לנסיעה צפונה. מצד שני, אם גם אתם נדלקתם מכל רואד-טריפ בסרטים אמריקאים, ודאי תוכלו להבין שכאן חישוב העלות הוא לאו דווקא רלוונטי. טיסה אולי תהיה זולה יותר, אך מי יכול לשים תג מחיר על רוח בשיער, שמש מלטפת, קצת אבק דרכים ומסעדה איכותית?
כמובן, כל חוויה ניתן לשדרג. במידה ורכבכם ניחן בסקס-אפיל של גמל, זכרו שהשכרת רכב היא אפשרות תקפה גם בארץ. ככה גם תורידו את הדאגה לשרידותו של הרכב בנסיעה הארוכה או לקילומטראז' המטפס במהירות בטיולים מסוג אלה.

אם כבר החלטתם שאת הטיול הבא שלכם צפונה תעשו בנהיגה, הנה כמה המלצות להתארגנות, למסלול ולנסיעה איכותית.

ראשית, הכינו את רכבכם בצורה הטובה היותר לשהייה ארוכה. התחילו בשטיפה טובה, כזו שתעניק לכם סביבת נהיגה נוחה, מרגיעה ונקייה. שנית, אבזרו את הרכב בכל מה שיעזור לכם להישאר מרוכזים בנהיגה. מעמד נוח וממוקם היטב לטלפון הנייד, חיבור לנגן מוזיקה ומקום נוח לכוס שתייה או חטיף. מנעו רעשים ככול האפשר, על-ידי הוצאה של כל מה שאינו מחובר לאוטו כמו מטבעות או פריטים מפוזרים. כל אלה יכולים ממש להטריד בנהיגה ממושכת והופכים אותה לנעימה הרבה פחות.
אם בחרתם ברכב מושכר, בדקו אילו אביזרים מגיעים עם הרכב כדי שתוכלו 'לביית' אותו עד כמה שאפשר.

זכרו להכין מוזיקה טובה, כמה שקיות אשפה, חטיפים קלים ולמשקיעים שביניכם, בנק משחקי דרך קטן. לא תצטערו.

שנית תכננו את מסלול הנסיעה לפניכם כמה רעיונות בסיסיים המחולקים לשני מסלולים עיקריים. המסלול הראשון, הקונבנציונאלי יותר, לוקח אתכם דרך כביש הערבה לבאר שבע. השני, ארוך ומיוחד יותר, דרך מצפה רמון הרומנטית, מציע קצת מכתשים, עליות, ירידות ושפע בעלי חיים. שתי הדרכים טובות ומה שיכריע הוא ההעדפה האישית שלכם.

 

דרך כביש הערבה


כביש הערבה, המכונה גם כביש 90, הוא כביש נוח לנהיגה, רצוף בתחנות התרעננות. הוא מציע נוף מעט חדגוני אבל זו הדרך הזריזה יותר להגיע למרכז הארץ. על הדרך ישנן מספר מקומות שבהחלט שווים עצירה:

מושב באר צופר – מרוחק 121 ק"מ מאילת. בתוך המושב ניתן לבקר ביקב מואה המציע מבחר יינות וארוחות קלות, לחובבי הקולינריה. מחוץ למושב תמצאו את חוות האנטילופות, המיועדת לכל המשפחה ולחובבי החיות באשר הם. במקום נערכים סיורים, ויש בו פינות ליטוף, בריכות ואפילו צימרים.

 

מושר באר צופר - דליה שחר מתוך האתר פיקי וויקי

 

 

שמורת עין גדי – כ-211 ק"מ מאילת. במקום תמצאו מעיינות קסומים, פינוקים של ים המלח, תיירים, מטיילים ישראלים ועוד. עין גדי מרכזת מגוון אטרקציות ויופי מדברי ייחודי. מומלץ לבדוק מראש מה מתאים לעונה ולכם כדי לא לבזבז זמן בחיפושים והזמנות.

 

נחל דוד בעין גדי - שלומי קקון מתוך האתר פיקי וויקי

 

מעלה עקרבים – במיוחד לחובבי הנוסטלגיה שלא חוששים מקצת נהיגה הרפתקנית. כ-170 ק"מ מאילת, מיד אחרי הצומת של מושב עידן, פונים שמאלה לכביש 227 ועוקבים אחרי השילוט לכיוון מעלה עקרבים. לאורך הדרך פרוסים מסלולים שיציפו אתכם זיכרונות מתקופת הטיולים השנתיים. מעלה עקרבים עצמו יטיס אתכם חזרה לעבר, שכן זהו כביש מהסוג שכבר לא סוללים. טפסו בזהירות בעיקולים, פיתחו חלונות ושאפו את האוויר. בעונת האביב, תמצאו את עצמכם בתוך ואדי קטן ופרחוני. מומלץ להביא פק"ל קפה ולהתפנק בעצירה למנוחה ונוף.


 

מעלה עקרבים - דר אבישי טייכר מתוך האתר פיקי וויקי

 

דרך מצפה רמון

 

זו הדרך הנכונה לאלה מכם השואפים לנצל עד תום את הנסיעה. יוצאים מאילת לכיוון כביש 12, בצומת שיזפון פונים לכיוון כביש 40 עליו אפשר להישאר עד מרכז הארץ או עד כביש 6. קוצר היריעה לא מאפשר לפרט כאן את כל האפשרויות הגלומות במסלול הזה. חובבי הטבע יוכלו להפיק אינספור מסלולים וחובבי הקולינריה לא יקופחו.

הפונדק בצומת שיזפון כ-70 ק"מ מאילת. מקום קטן, נעים ומדברי, על טהרת התפריט הצמחוני-חלבי והמקומי. מקום נעים מאד לעצור בו להתרעננות וארוחה קלה להמשך הדרך. שם אפשר גם לרכוש מוצרים מתוצרת מקומית.

הדיונות בחולות כסוי – מספר קילומטרים לפני צומת שיזפון, ישנה פניה ימינה לכיוון מצפה שחרות וחולות כסוי. במקום מספר נקודות תצפית, מסלולי הליכה (אפשרות גם למעגלי) וכמה דיונות להשתעשעות. אף פעם לא מאוחר מדי למשחקים בחול.


 

חולות כסוי - עמרי גינזבורג מתוך האתר פיקי וויקי

 

מכתש רמון – המכתש עצמו, מעצם היותו גדול ומיוחד, מרכז מספר אטרקציות משמעותיות. ניתן להגיע לחניון בארות, למשל, שם ניתן להתפנק בקפה וארוחה קלה, ומשם לצאת למספר טיולים רגליים בשבילים המסומנים. אפשר גם לבקר ב'מנסרה', תופעה גיאולוגית ייחודית למכתש, או לבקר בגבעת חרוט. כמו-כן, ניתן לעלות למרכז המבקרים שבמצפה רמון וללמוד על המכתש.
אם כבר עליתם למצפה, תוכלו ליהנות מחיות הבר אותן פוגשים דרך קבע בכיכרות העיר ולסעוד את ליבכם באחת המסעדות בעיירה.


 

מכתש רמון - מלי קוך מתוך האתר פיקי וויקי

 

ירוחם – כמאמר השיר, מי שחשקה נפשו בפחית של צהריים, מוזמן להגיע לעיר הדרומית. מחוץ לעיירה ניתן לטייל באגם, לצפות בציפורי המים, לדוג או לשכור אופניים לטיול מחלץ עצמות. בתוך העיר, ניתן לשבת לקפה ועוגה מתוצרת מקומית, איכותית ומפתיעה בבית הקפה "זמן איכות" הנמצא ברחוב הראשי.

 


חדשות אילת

 

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש