לא שוכחים את הפצועים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 14/12/2016 11:56 ● מה נשמע 474
עשרות מתושבי אילת, הנמנים על פצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה, התכנסו ביום שני השבוע לטקס שיועד במיוחד עבורם, כחלק מיום הוקרה לאומי שהוכרז על ידי ממשלת ישראל ● קדמה לטקס צעדה של הפצועים בשביל ישראל
לא שוכחים את הפצועים
צועדים ומצדיעים

הטקס נערך ברחבת 'אום רשרש', במעמד ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, חיים בר - יו"ר ארגון נכי צה"ל, סגן וממלא מקום ראש העירייה, אלי לנקרי, סגן ראש העירייה ויו"ר וועדת ההנצחה העירונית - יהודה מורדי, יו"ר ארגון נכי צה"ל באילת - אתי קרן אלון ורב העיר- יוסף הכט. הטקס נפתח עם סיום צעדת "צועדים ומצדיעים" בשביל ישראל, במסגרתה חברו לפצועים, תלמידי בית ספר 'ימין הרצוג' ובנות מדרשת 'אורות ישראל', שיקיימו במהלך השבוע שיעורים בבתי הספר בדגש על דבקות במטרה והתגברות.  
למעלה מ - 100,000 אזרחים ישראלים נמנים על אוכלוסיית פצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה. ביניהם חיים בעיר אילת וביישובי הערבה כ - 350 פצועי מלחמה ופעולות האיבה, אשר מתמודדים באופן יום יומי עם פציעתם ועם השתלבותם בחברה. טקס ההוקרה מתקיים זו השנה השלישית בעידודן של ממשלת ישראל ועיריית אילת, המוקירות את תרומתם של הפצועים למען מדינת ישראל ומדגישה את מחויבותה של ממשלת ישראל ורשויותיה לאוכלוסייה זו ואת החיבור הנצחי בין פעילותם של פצועי המלחמות ופעולות האיבה לתקומתה של מדינת ישראל ולמאבק על קיומה. 

 

ראש העירייה עם נציגי אירגון נכי צה”ל


במהלך הטקס, שהופק על ידי מזכירות העירייה ואגף האירועים, ציין ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, את הוקרתם והערכתם הרבה של תושבי אילת לנפגעי מערכות ישראל ופעולות האיבה, שהגנו בגופם ובנפשם על המולדת. בדבריו הדגיש ראש העירייה את החשיבות בעידוד לגיוס משמעותי לצה"ל, וציין כי בזכות פעולות רבות, ממוקמת העיר אילת במקום ראשון במחוז דרום בגיוס לצה"ל. חיים בר, יו"ר ארגון נכי צה"ל, ברך וחיזק את החברים: "אתם שמתמודדים יום יום עם פציעתכם ובכל יום מנצחים מחדש את הקושי והסבל, ראויים לכל הוקרה והערכה". בהתייחס לארגון בראשו הוא עומד, ציין בר, כי זהו הארגון היחיד שלא רוצה שיצטרפו אליו חברים. עוד במהלך הטקס, סיפרו שני חברי הארגון, מיכה שוורץ, נכה צה"ל, ואמירה רחאל, אשתו של נכה צה"ל ונציגת הארגון במגזר הבדואי את סיפורם האישי. רב העיר נשא תפילה לשלום חיילינו וכולם גם יחד ברכו את הפצועים בברכת החלמה ורפואה שלמה. עוד בטקס, הוקדש לפצועים, השיר 'לתת' בביצועו של תושב העיר - רותם סרי ובסיום הטקס הוענק לכל אחד ואחת מהם פרח. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש