סקר מומחים על שינוי מבנה ליגת האלופות – האם זה משפיע על הכדורגל הישראלי?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 26/1/2017 15:50 ● ערב ערב 2794
איך ישפיעו השינויים במבנה ליגת האלופות על הכדורגל הישראלי? ואיך הם ישפיעו על הצפייה במשדרים של שידורי ספורט ועל האוהדים? סקר המומחים שערכנו ייתן לכם את התשובות.
סקר מומחים על שינוי מבנה ליגת האלופות – האם זה משפיע על הכדורגל הישראלי?

 

אופי השינוי

 

כבר החל מקיץ 2018 ליגת האלופות המוכרת תהיה במתכונת מעט שונה, וזאת בעקבות לחץ שהופעל על אופ"א על ידי הקבוצות וההתאחדויות הגדולות. בתור התחלה, השינוי עוסק במבנה עצמו של ליגת האלופות. כלומר, החל מעונת 2018 הקבוצות שיסיימו במקום הראשון באיטליה, אנגליה, גרמניה וספרד יעלו באופן אוטומטי לשלב הבתים.

מלבד השינוי המבני, ישנו שינוי נוסף שיחול בעונה זו: אם עד כה הכסף חולק לפי הסכם זכויות שידורי ספורט של המשחקים, עכשיו הכסף יחולק יותר לפי ההישגים. כמו כן, שיטת הניקוד של הקבוצות בליגה תתייחס גם להיסטוריה של הקבוצות המשתתפות בליגה וכך קבוצה, שהניפה בעבר את הגביע תזכה לניקוד גבוה יותר, גם אם בעונה הנוכחית היא לא זכתה להצלחה הנדרשת לקבלת אותו ניקוד.

 

שבילי גישה

 

מבחינת אופן ההגעה אל ליגת האלופות, הכל נשאר כשהיה: שביל אלופות ושביל סגניות נשארו כפי שהיו. כמו כן, ליגת האלופות תמשיך לכלול 32 קבוצות וליגת אירופה תמשיך לכלול 48 קבוצות. אם כך, על פי המומחים, הסיכויים של נבחרת ישראל להגיע אל ליגת האלופות נשארו גם הם כשהיו ולמעשה, הכל עדיין תלוי בביצועים.

 

הסקרים

 

חברת הייעוץ לארגוני ספורט "אוליבר אנד אולבאום" פרסמה לא מזמן דו"ח בנושא השינוי בליגת האלופות ואליו צורף סקר, שעל פיו  כ-40% מאוהדי הכדורגל הבריטיים היו מעדיפים לצפות במשחקים בכל שבוע, כ-70% מהאוהדים הגרמניים חושבים שיש עודף של קבוצות משתתפות בליגת האלופות וכ-36% מהאוהדים הספרדים מרגישים שיש להקטין את מספר הקבוצות הקטנות בליגה.

 

הסיבה לשינוי

 

הסיבה העיקרית לשינוי שהוחלט לבצע היא הלחץ שהופעל על אופ"א על ידי הקבוצות הגדולות בעיקר באיום להקים מפעל חלופי. אגב, ליגת האלופות נוסדה בעקבות מקרה דומה שהיה בשנות התשעים. הטענה היא, שהליגה לא מספיק רווחית וכך נוצר מצב, שבו בליגה האנגלית ובליגה הגרמנית הקבוצות מקבלות סכום גדול בהרבה מאשר בליגת האלופות וזוהי הסיבה לשינוי באופן חלוקת הכספים בין הקבוצות.

 

ההשפעה על שידורי ספורט

 

סביר להניח, שצופי שידורי ספורט בסלקום טיוי, או בכל ערוץ צפייה אחר בארץ, ימשיכו לצפות באותם שידורים גם לאחר השינוי. הרי בסופו של דבר, מי שאוהב לראות שידורי ספורט בכלל ושידורים של משחקי כדורגל בפרט, ימשיך לצפות במשחקים ללא קשר לשינויים, פשוט מתוך אהבה לספורט ולמשחקים.

יחד עם זאת סביר להניח, הסכם הטלוויזיה החדש צפוי להיות גדול יותר וזאת, משום שארבעה קהלים גדולים, יוכלו ליהנות ממשחקים של כמחצית מהקבוצות שלהם בלי לחשוש מהדחה בשלבים המוקדמים.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש