עבודה מועדפת או עגלות בארה"ב?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 26/1/2017 19:57 ● ערב ערב 2794
צעירים רבים אחרי הצבא, בנים ובנות, מתלבטים האם לנסוע לחו"ל ולחפש עבודה או שמא להישאר בארץ ולבחור באפשרות של עבודה מועדפת. עגלות בארה"ב הן פתרון שמוצע לישראלים רבים, וזאת לצד העבודה המועדפת בארץ, שאפשרית גם היא ללא מעט צעירים. אז, באיזו אפשרות כדאי לבחור: עבודה מועדפת או עגלות בארה"ב?
עבודה מועדפת או עגלות בארה''ב?

עבודה מועדפת – מדוע כדאי לבחור בה?

עבודה מועדפת היא פתרון מצוין לכל צעיר או צעירה, המעוניינים להישאר בארץ, קרוב למשפחה ולחברים, ובמקביל להקדיש את זמנם לעבודה. צעירים אחרי צבא יכולים לבחור באפשרות של עבודה מועדפת, המקנה להם לא מעט זכויות, העומדות לרשותם בתום התקופה. מדובר בעבודה לתקופה של 6 חודשים מלאים, שיכולה להיות באחד מתוך מגוון רחב של ענפים: במפעלי התעשייה השונים בארץ, בתחנות הדלק, בבתי המלאכה, בבתי מלון, באתרי בנייה, בחוות חקלאיות או אתרי גידול למיניהם, בבתי אריזה, בחינוך ועוד. מדובר בעבודה במשרה מלאה של 8 שעות עבודה בכל יום, עבודה שלרוב איננה מצריכה ניסיון או ידע מסוים. את כל אלה רוכשים במהלכה. לאחר השלמת תקופת העבודה הנדרשת, מקבלים הצעירים מענק מיוחד בגובה של 9,550 ₪, במידה ואכן השלימו את כל התנאים הנדרשים.

עגלות בארה"ב – כדאי או לא כדאי?

מי שיש לו ויזה לארה"ב ואישור עבודה יכול לבחור באפשרות של עבודה במכירות. עגלות בארה"ב הן אפשרות אטרקטיבית מאד עבור לא מעט צעירים אחרי צבא, המעוניינים לחוות משהו קצת אחר. זו דרך מצוינת עבורם לשפר את מיומנויות השפה שלהם, לרכוש ניסיון במכירות וכמובן גם להתגורר במקום רחוק וחווייתי, אולי, יותר. העבודה בעגלות בארה"ב, שלא כמו העבודה בארץ, מאפשרת לבוחרים בה לחסוך סכומי כסף גבוהים יותר. יחד עם זאת, ההוצאות במהלך השהייה אינן נמוכות. יש לקחת בחשבון תשלום עבור שכר דירה, נסיעות, אוכל וכדומה, שאותו יש לקזז מהשכר שמקבלים. אולם, עבודה כזו היא גם אפשרות לשלב טיולים בזמן הפנוי, לנסוע ליעדים קרובים או אחרים בחופשות ולהכיר קצת יותר לעומק את המדינה כולה.

אז, במה בוחרים?

מי שרוצה להישאר קרוב לאנשים שהוא אוהב, עבודה מועדפת היא הפתרון הנכון ביותר עבורו. מי שרוצה לבקר ביעד קצת אחר, לנצל את ההזדמנות וגם לטייל ולשפר את מיומנויות השפה האנגלית, ארה"ב היא, ללא ספק, היעד. עבודה בעגלות, למי שיש ויזה לארה"ב, משפרת מאד את יכולת המכירה של העובדים, מאפשרת להם להתנסות בעבודה מול קהל של אנשים ולקבל גם כלים שונים, שיוכלו לעזור להם בהמשך, בתפקידים אחרים. מדובר בהזדמנות נפלאה עבור לא מעט צעירים אחרי צבא שרוצים לראות את העולם, להרוויח קצת כסף וכמובן גם לטייל ולהכיר אנשים חדשים. בין אם בוחרים לטוס לארה"ב ובין אם בוחרים להישאר בארץ, מומלץ כמובן לשקול לעומק את כל האפשרויות השונות, לבדוק מהם תנאי העבודה המוצעת (עבודה בעגלות או משרה כלשהי המוגדרת כעבודה מועדפת) ורק אחר כך לקבל את ההחלטה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש