שייט באילת לעומת שייט נהרות באירופה - מה משתלם יותר?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 30/1/2017 14:45 ● ערב ערב 2795
לא פעם, כשנשאלים ישראלים מדובר הם בוחרים לבלות באילת את החופשות שלהם ולא באירופה למשל, אז מעבר לתשובות הידועות, שזה שלנו וזה קרוב, יש רבים אשר עונים שחופשה באילת היא יותר זולה מאשר חופשה באירופה, והאטרקציות שיש באילת דומות לאלו שקיימות במרבית הערים הגדולות באירופה, חופים, בריכות, פארקים ועוד. במיוחד שבאילת אפשר ליהנות משלל אטרקציות של ספורט מים.
שייט באילת לעומת שייט נהרות באירופה - מה משתלם יותר?

אך התשובה היא לא בהכרח מדויקת. מעבר לזה שבאירופה, אפשר למצוא מגוון ערים ועיירות עם מגוון מוזיאונים, כנסיות ואתרים היסטוריים שונים שאין כדוגמתם בשום מקום בעולם, הרי שבאירופה יש אפשרויות רבות ונרחבות יותר לחופשה, וכן באירופה אפשר ליהנות ממגוון גדול יותר של ספורט ימי, כולל שייט נהרות.

שייט נהרות באירופה הוא אחד הטיולים האהובים ביותר על תיירים מקומיים, תיירים זרים וביניהם גם ישראלים. מדובר על שייט שנערך במשך מספר ימים, לעיתים הוא מתקיים בנהר במדינה מסוימת ולעיתים הוא מתחבר דרך ימים שונים, אל מגוון נהרות, בטיול חוצה מדינות.

שייט נהרות מתבצע באמצעות אונייה שהיא על תקן מלון צף, במסגרתה מקבלים האורחים בה את כל מה שהם צריכים, לינה, ארוחות, הפעלות ועוד, וכן הם יכולים לרדת במקומות שונים מהאונייה בשביל ליהנות מהחופים והעיירות שיושבות לצידן. כאמור, שייט נהרות באירופה נמשך מספר ימים, וניתן להתחיל אותו בנקודות שונות, למשל, בצרפת, אנגליה, ספרד, וכן ניתן למצוא שייט נהרות בגרמניה, אוסטריה, צ'כיה ובמדינות אחרות במזרח ובמערב אירופה.

 

שייט באילת או שייט באירופה

 

כשמשווים שייט נהרות באירופה לשייט באילת צריך לקחת בחשבון מספר נקודות:

ראשית, אורך השייט. שייט באילת, נמשך יום אחד, גג יומיים. אין הרבה אפשרויות מעבר לכך, מאחר והשייט כולו נערך בים האדום, ואי אפשר לעגון בשום מדינה באזור חוץ באילת, לכן הוא לא להיערך זמן רב. לעומת זאת שייט באירופה נערך מספר ימים, הוא עובר דרך מדינות וערים שונות, מדובר בשייט הרבה יותר חוויתי ומיוחד.

שנית, עלויות. לכאורה שייט באילת אמור להיות זול יותר, אך זה לא בהכרח כך. הרי מעבר לשייט צריך לשלם על בית מלון, נסיעות, מזון ועוד. באירופה, השייט הוא תחליף ללינה בבית מלון, בזמן השייט נהנים מארוחות, ובסיכום הכללי ייתכן מאוד שהמחיר יהיה שווה אם לא זול יותר כשבוחרים באופציה האירופאית.

שלוש, חוויה. קרוזים באירופה הם הרבה יותר מתוכננים ומלהיבים מאשר שייט באילת, מה עוד ששייט באילת אפשר לעשות בכל חופשה ושייט נהרות באירופה זו חוויה שצריך לעשות בגיל מסוים עם פרטנר או פרטנרים ספציפיים. זה לא דבר שאנחנו יכולים לעשות אותו שוב ושוב, גם אם נרצה בכך.

לסיום, מי שרוצה ליהנות מחוויה אמיתית של שייט, יכול לעשות זאת בעזרת הזמנת מקום לטיול שייט קרוב.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש