ביטוח בריאות – מדוע אסור לנו להסתפק בביטוח של קופת חולים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 8/2/2017 14:01 ● ערב ערב 2796
למעלה מארבעים אחוז מהישראלים מחזיקים ברשותם ביטוח בריאות פרטי, בנוסף לביטוח משלים של קופת חולים. לכאורה, זה לא היה המצב שהיה אמור להתקיים, הרי מדינת ישראל מחייבת את כל אזרחיה לעשות ביטוח דרך קופת חולים, דרכו הם מקבלים את השירותים הרפואיים הנדרשים בעלויות נמוכות. מרבית הרופאים עובדים עם קופות החולים השונות.
ביטוח בריאות – מדוע אסור לנו להסתפק בביטוח של קופת חולים

אך ייתכן שדווקא בגלל זה, יותר ויותר אנשים מחזיקים ביטוח בריאות פרטי. סביר להניח שזו לא היתה הכוונה של מי שיזם את החוקים א מצד שני, זה כורח המציאות, מי שרוצה לקבל טיפול מקצועי במחיר סביר, לא יכול שלא לעשות ביטוח בריאות פרטי, בכל אחד מהחברות אשר מציעות זאת.

לפני שנסביר למה ביטוח בריאות זה כורח המציאות ומדוע אנחנו רוצים וצריכים אותו, נסביר בקצרה מה ההבדל בין השניים. כאמור כל אחד מאיתנו מחזיק ביטוח של קופת חולים. מהרגע בו אנחנו מסיימים צבא אנחנו חייבים להצטרף לקופת חולים מסוימת, תמורת תשלום חודשי סמלי, אנחנו נהנים מביטוח איכותי. לצד ביטוח זה, יש ביטוח בריאות פרטי, אשר מאפשר לנו לקבל מגוון שירותים אצל רופאים ומרכזים רפואיים אשר עובדים עם אותה חברת ביטוח. בכך אנחנו נהנים מאפשרות לקבל שירות איכותי ואטרקטיבי מחד, ומאידך אנחנו מקבלים גם שירות מהיר, בוודאי ביחס לקופות חולים.

 

מדוע חשוב להחזיק בביטוח בריאות לצד ביטוח של קופת חולים

 

כמו שנוכל לראות מיד, ישנם מספר הסברים מדוע אנחנו צריכים ביטוח בריאות פרטי ומדוע מדובר בכורח המציאות.

ראשית, ככל שיותר אנשים עושים ביטוח ציבורי, כלומר דרך קופות חולים, היכולת שלנו לקבל שירות אטרקטיבי הוא נמוך מאוד. המוצר הוא בסיסי, הוא מוגבל במשאבים וככל שמשתמשים בו יותר, קטן הסיכוי שנוכל ליהנות ממנו באופן מלא. לכן באופן פרדוקסאלי, ברגע שנקבע שכולם חייבים לעשות ביטוח ציבורי, היה ברור שרבים, בוודאי מי שהיתה לו אפשרות כלכלית, ירוץ לעשות ביטוח פרטי.

שנית, כפי שניתן להבין, ביטוח בריאות ציבורי מציע סל תרופות וטיפולים, שביטוח פרטי מחויב להם במסגרת הפוליסה שהיא מציעה ללקוחות שלה. כך כל מטופל מקבל את מה שהוא רוצה

שלוש, ביטוח בריאות פרטי מאפשר לנו להחליט בעצמנו מי והיכן נעשה את הטיפול. עבור הרבה אנשים מדובר על נקודה מאוד חשובה ומשמעותית. שכן זה יכול להיות רופא שמכיר אותנו ואת הבעיה שלנו. כמו כן כשאנחנו קובעים היכן ייערך הטיפול, זה מקל עלינו מבחינות ניידות, עלויות וסיבות אחרוץ.

ארבע, ביטוח בריאות נותן לנו הרבה יותר ממה שאנחנו מצפים, לא מדובר רק בטיפולים או מפגשים עם רופאים אלא מעבר לכך, החל מתקשורת, שירות ועוד שורה של משתנים אשר יכולים להשפיע במובן כזה הן על השירות והן האופן בו אנחנו לוקחים אותו.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש