עיצוב בריא לבית - מה צריך לקחת בחשבון?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 22/2/2017 14:44 ● ערב ערב 2798
בשנים האחרונות עולם העיצוב צועד יד ביד עם עולם הבריאות ומציע לצרכנים יתרונות בריאותיים רבים יחד עם שפע של יתרונות אסתטיים. עץ מלא, טקסטיל נושם, שטיחים אנטי בקטריאליים, צבעים על בסיס מים, חומרים ידידותיים לסביבה ובריאים למשתמש, מזרנים לפיזור לחצים ועוד. בתהליך של עיצוב סביבת מגורים ניתן בהחלט לשלב אלמנטים בריאים ואיכותיים מבלי להתפשר על החזות או על הסטיילינג. הנה כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון בעיצוב בריא. >>
עיצוב בריא לבית - מה צריך לקחת בחשבון?

בשנים האחרונות עולם העיצוב צועד יד ביד עם עולם הבריאות ומציע לצרכנים יתרונות בריאותיים רבים יחד עם שפע של יתרונות אסתטיים. עץ מלא, טקסטיל נושם, שטיחים אנטי בקטריאליים, צבעים על בסיס מים, חומרים ידידותיים לסביבה ובריאים למשתמש, מזרנים לפיזור לחצים ועוד. בתהליך של עיצוב סביבת מגורים ניתן בהחלט לשלב אלמנטים בריאים ואיכותיים מבלי להתפשר על החזות או על הסטיילינג. הנה כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון בעיצוב בריא.

 

חשיבות חומרי הגלם


הכל מתחיל בבסיס, מאיזה חומר עשוי הרהיט או הפריט העיצובי. העץ המלא הוא ללא עוררין כוכב בכל הנוגע לעיצוב בריאותי היות והוא חומר טבעי, עמיד מאוד, חזק, שמשתבח עם השנים, אינו מתפורר או מתעוות ואינו פולט חומרים מזיקים. ישנם סוגים רבים של עצים מלאים מאורן פיני דרך בוצ'ר קרוליינה ועד ליבנה ואלון מלא. ניתן למצוא מגוון מסחרר של ארונות ילדים מעץ מלא, מיטות, שולחנות ועוד ובכל מקרה, חשוב מאוד לשים לב שהעץ יהיה ממלא ללא תוספות (כפי המפורט בדפי הקטלוג).
חומרים איכותיים נוספים שנחשבים טבעיים ובריאים הם כותנה, פשתן, ויסקוזה, צמר לשילוב בפריטי טקסטיל משלימים בריפוד של ספות מעוצבות, וילונות, שטיחים, מצעים.
ספוג כותנה למשל, מעניק תמיכה שווה לכל איבר וחוליה בגוף וסופג את החשמל הסטטי של הגוף כך שיש פחות זעזועים בעמוד השדרה כמו גם שימוש במצעים 100% כותנה מבטיחים פחות הזעה של הגוף. בנוסף, יש כיום הרבה מאוד ריפודי מזרן מגמיש דרך קשיח ועד נוגד עובש וקרדית אבק שמאפשרים ליהנות מהמיטות והספות לאורך זמן תוך כדי שמירה על תחושה נעימה.

 

תהליך ייצור איכותי


לא מספיק לבחור חומרי גלם משובחים, יש לוודא שבתהליך העיבוד לא נעשה שימוש בדבקים או חומרים רעילים אלא להפך, יש דגש על דבק טבעי  שאינו פולט אדים רעילים וניתן לנקות אותו בקלות במים, שימוש בצבעי אקריל על בסיס מים ומינרלים ללא סיבים וללא מתכות כבדות, ציפוי בלכה ללא רעלים וכדומה. אגב, ייצור רהיטים בארץ אף הוא חשוב לשמירת בריאות הרהיט, כיוון שבייצור בארץ הרהיטים עוברים פחות שינועים וכך מצטמצם זיהום האוויר.

 

התאמה אישית


בריאות היא גם הרבה התאמה למשתמש כיוון שנוח ובריא זה עניין סובייקטיבי. כך לדוגמא, בבחירה של מזרן פוטון למשל יש לקחת בחשבון את דרגת הקושי של המזרן, כשכל אחד יעדיף דרגה אחרת. יש מי שיבחרו מזרנים קשים ואחרים רכים שקל וכיף לשקוע לתוכם בעוד אחרים יבחרו מזרן אורטופדי ויש מי שירצו מזרן חצי רך-חצי קשה או מזרן קפיצים. כמו כן, בחירת מיטה או ספה מתכווננת מאפשרת התאמה של מנח הגוף למצב הישיבה או השינה המועדף על המשתמש.

המאמר באדיבות רשת האוס אין המתמחה בעיצוב וייצור חדרי ילדים וריהוט לבית מעץ מלא


חדשות אילת

 

 

 

 

 


 

 

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש