מדור תרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● צילום: או-מד מדיקל ● 30/3/2017 01:16 ● ערב ערב 2804
כל אירועי התרבות באילת 30.03-05.04.2017
מדור תרבות

 

30.3 יום ה' 20:00 - מופע מיוחד ומרגש של מועדון מעגלים לבעלי צרכים מיוחדים

 

במתנ"ס שחמון בשיתוף משרד התרבות והספורט

לפרטים נוספים יש לפנות בטלפון: 08-6307003


 

31.3 שישי 09:30 - סיור אחרון לעונת תיירות החורף

 

טיול מלשכת התיירות אילת (בית הגשר) לאום רשרש ומוזיאון אילת.

הסיור מודרך על ידי מורי דרך מורשים, ללא תשלום וללא צורך בהרשמה מראש.

בצילום: עוצרים בגופם את הרס ההיסטוריה. אום רש רש (ארכיון צילומים שמוליק תגר)


 

1.4 שבת - הצגה לגילאי 4-8

 

תיאטרון המדיטק מתארח בתיאטרון אלעד

הרפתקה בקרקס : מה קורה כשילד ביישן מתעמת עם הפחד הכי גדול שלו?

הצגה מצחיקה ומרגשת לכל המשפחה, על האומץ הקיים בכל אחד ואחת מאתנו ועל האפשרות לבחור בטוב במקום ברע.


 

2.4 – 6.4 יום ב' – ה' 08:00-13:00 קייטנת טבע וצפרות בשיתוף החברה להגנת הטבע ומתנ"ס בית רובין,

 

זו השנה הרביעית. הקייטנה מיועדת לילדי כיתות ב'-ו'

מתנ"ס בית רובין

מחיר: 400 ₪  


 

4.4 יום ג' 19:00 - מועדון הסרט הטוב בערב קולנוע צרפתי

 

תיאטראות אילת

תושבי הכפר יודעים שהם יכולים לסמוך על ז'אן פייר, הרופא הוותיק והמסור שמטפל בהם יום ולילה. אבל כשז'אן פייר מגלה שהוא סובל ממחלה אין לו בררה אלא למצוא מחליף. הבחירה נופלת על נטלי, רופאה צעירה וחסרת ניסיון. האם היא תצליח להחליף את האיש שמשוכנע שלא ניתן להחליפו? אחת ההצלחות הגדולות והמפתיעות בצרפת בשנה האחרונה, סרטו של תומא לילטי, בכיכובם של פרנסואה קלוזה (מחוברים לחיים) ומריאן דניקור, הוא "הסרט מלא בהומור ומשופע ברגעים מרגשים מלאי אירוניה. הדמויות מסותתות בדיוק רב ומשוחקות נפלא על ידי צוות השחקנים" (הוליווד רפורטר).


 

6.4 יום ה' 18:00 הרצאה במכון הבינאוניברסיטאי : "מה ניתן ללמוד ממחקרים על התפתחות הראייה לאחר עיוורון ממושך מלידה".

 

מרצה פרופ' אהוד זהרי הפקולטה למתמטיקה ולמדעי הטבע האונב' העברית בי-ם


 

לראשונה באילת: המסעדות יוצאות לטייל(ת) - 'פסטיבל של אוכל' בטיילת אילת

 

המסעדות המקומיות עם מנות אהובות -  במקום אחד

הופעת קוסמות קולינרית – השף אבי ביטון והמנטליסט חזי דין בהופעת בכורה!

תחרות בישול חוצה טעמים ומטבחים


 

בית הבובות, עידן עמדי, דנה ברגר וחמי רודנר בהופעות חיות על הבמה

 

ימים שלישי עד חמישי, 4-6

הכניסה ללא תשלום

לקפוץ ראש לתוך הטעמים של אילת: לראשונה בתולדות העיר מסעדות העיר יוצאות לפסטיבל של אוכל בטיילת. עיריית אילת ותאגיד התיירות העירוני יזמו פסטיבל קולינרי בהשתתפות מסעדות העיר ובשותפות עם ערוץ האוכל. המסעדות השונות יוצאות ממקום הקבע שלהן ומגיעות עם המנות הכי פופולריות אל דוכנים בטיילת 'פנינת אילת', מול קניון מול הים.

משפחות רבות עושות את דרכן לאילת בשבוע הזה לפני הפסח שבו התלמידים כבר בחופש מבית הספר ומתלבטות לא פעם לאיזו מסעדה בעיר לצאת ולאכול את ארוחת הערב. לפחות לתקופת שלושת ימי הפסטיבל – ההתלבטות נגמרה: יוצאים אל הטיילת, כל המסעדות כבר שם – ברביס, קולוניה, פיפת' אווניו, שניצל קונספט, אווניו ביץ', המבשלה, שוק דגים, ג'ינג'ר, איטליקה, אחלה, עומר'ס, חומוסוף, פסטורי ועוד...

על במה שמוקמת במיוחד לפסטיבל יתקיימו הצגות לילדים, תחרות בישול קולינרית בשם 'הכה את המומחה' שבה ישתתפו ששה שפים אילתיים בהנחיית הקומיקאית אודליה יקיר, שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין אבי ביטון – שף ערוץ האוכל, לבין המנטליסט חזי דין – "קוסמים במטבח". אחרי שמסיימים לאכול, חוזרים אל הבמה להופעות של  בית הבובות, דנה ברגר מארחת את חמי רודנר ועידן עמדי. כל ההופעות – ללא תשלום!

'הכה את המומחה' -  ימים שלישי ורביעי 4-5/4:

תחרות קולינארית תוססת, טעימה ומצחיקה בהנחיית הסטנדאפיסטית אודליה יקיר ובשיתוף שף ערוץ האוכל, אבי ביטון. שישה שפים מקומיים שיתחרו בשף אבי ביטון על הכנת מנה על פי קריטריונים שיבחרו מראש ועל פי זמן הכנה מוגדר. לדוגמה, מנה עד 50 שקלים, מנה עם פירות העונה, מנה בריאה ומנת גורמה מושקעת. בכל יום שלושה אנשים שונים יהיו צוות השופטים לתחרות והם יבחרו זוכה בכל סיבוב על בסיס טעימה עיוורת. הכנת המתכונים תצולם ותוקרן על גבי שני מסכים שיהיו על הבמה.

'קוסמים במטבח' -  יום ה' 6.4 - הופעת בכורה של הפקה משותפת של שף אבי ביטון והמנטליסט חזי דין

מנטליזם הוא סוג מרתק של קוסמות העושה שימוש במניפולציות, קריאת שפת גוף ואלמנטים פסיכולוגיים הכוללים חיזוי עתידות, קריאת המחשבות ואיתור חפצים מוסתרים. המופע משלב בין עולם הטלפתיה והלא מודע לבין העולם הגשמי, הקולינרי והוא כולל הרבה מסתורין, תדהמה, הומור ותאבון גדול.

חזי יאתגר את אבי ואת הקהל בקריאת המחשבות שלהם, יחשוף את מאחורי הקלעים של עולם הסוגסטיה ויאפשר הצצה ייחודית לעולם המקצועי שלו.

יוסי חן מנכ"ל תאגיד התיירות: "אנחנו זוכים לארח בשנה האחרונה כתבי ועורכי אוכל מובילים בעיר ובכל ביקור למדים כמה משתנה דעתם על הקולינריה באילת. רבים לא יודעים שבאילת קיימת קולינריה ברמה גבוהה מאוד, ומתפתים להתארח על בסיס חצי פנסיון או הכל כלול, ובכך לא נחשפים לרבות ממסעדות העיר. אנו רואים בקיום פסטיבל זה חשיבות גבוהה מאוד למיתוג הקולינרי של העיר, ושמחים לצקת תוכן נוסף לתושבי אילת ואורחיה במהלך חופשת הפסח. אני מברך את מסעדות העיר המשתתפות, ומזמין את כולם לאירוע שכולו אוכל, מוזיקה טובה ואווירה ייחודית כמו שיש רק באילת"


חדשות אילת

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש