שומרי המפרץ אספו: 200 ק"ג אשפה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 5/4/2017 14:38 ● ערב ערב 2805
וגם זה קרה רגע לפני הפסח- שומרי המפרץ יצאו בצלילת איסוף אשפה מסורתית ושלו מקו המים שבין חוף 'חנייה' לתחנת הצלה מספר ' 200 ק"מ של פסולת
שומרי המפרץ אספו:  200 ק''ג אשפה

36 צוללים, מרביתם צוללים צעירים, חברי 'שומרי המפרץ' בעיר, השתתפו בשבת האחרונה בצלילת ניקיון שהם מקיימים בעיר תשע פעמים בשנה. רגע לפני הפסח הם ניקו קו המים והוציאו שלל דברי פסולת. בין הפריטים העיקריים שהוצאו מהמים: כוסות חד פעמיים, פחיות, בקבוקי שתייה קטנים וגדולים, צמיגים וחלקי לבוש. הצלילה עצמה אמנם ארכה כשעה ורבע, ואולם ההתרחשות עצמה על החוף נמשה מהשעה תשע בבוקר ועד השעה 14:00.
לאחר ששלו את הפסולת והניחו אותה על החוף, עסקו 'שומרי המפרץ' במיון הפריטים שהוצאו מהמים. 95% מהפסולת ניתנת למחזור, ולכן פוזרה הפסולת בהמשך בין פחי המחזור השונים הפזורים ברחבי העיר. בתום המבצע עברו הצעירים בין הרוחצים על החוף, שיתפו אותם בצלילת הניקיון וסיפרו על הפסולת הרבה שהם הוציאו מהמים, כשהם פונים לציבור בבקשה להימנע מלהשליך למים או על החוף אשפה, שנסחפת בהמשך על ידי הרוח למים.

מורי חן, רכז 'שומרי המפרץ' בעיר, שניצח על מבצע ניקיון הים, סיפר כי בשנים האחרונות יש שיפור במצב הפסולת שמוצאת מהמפרץ. "בצלילות שלנו אנחנו מנקים בעיקר את קו החוף, מאחר ויש לנו מגבלת צלילה לעומק של עד 6מ'. במצב כזה מדובר בעיקר באשפה שמגיעה לים מהחוף".
בין שלל הפסולת שמוצאת מהמים, מספר מורי שלא אחת, בעיקר בצלילות המבוצעות באזור אום רשרש וחוף 'קיסוסקי', מוצאים עדיין מהמים פריטי פסולת היסטוריים כמו למשל בקבוקי שתייה מפעם שהילדים כלל לא מכירים. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש