הומאופתיה

מאת: רותם ג'קסון ● צילום: או-מד מדיקל ● 5/4/2017 15:29 ● ערב ערב 2805
עונות המעבר מאופיינות בתחושת יובש על העור. בעלי רגישות במערכת הנשימה עלולים לסבול גם מפריחה בשם 'אטופיק דרמטיטיס' או 'אסטמה של העור'.
הומאופתיה

 

יובש ואסטמה של העור 


עונות המעבר מאופיינות בתחושת יובש על העור. בעלי רגישות במערכת הנשימה עלולים לסבול גם מפריחה בשם 'אטופיק דרמטיטיס' או 'אסטמה של העור'. הפריחה יכולה להחמיר עד כדי גירוד טורדני שמוביל לפציעה ודימום ומראה של טלאים אדומים/נפוחים/מפרישים המפוזרים בגוף ובעיקר בקפלים (צוואר, מאחורי הברכיים, זרועות, מרפקים, מאחורי האוזניים ועוד). תופתעו אולי, אבל העור והנשימה הם למעשה מערכת אחת, כאשר העור הוא האיבר החיצוני של מערכת הנשימה, לכן כל תופעה שיוצאת על העור קשורה למערכת הנשימה. ברוב המקרים בהם ילדכם סובל מאסטמה של העור, תגלו שלמישהו מבני המשפחה יש עניין עם נשימה או אלרגיות שונות. בעיות עור מתחילות, לרוב, מאיזו שהיא חולשה פנימית במערכת הנשימה לכן כל משחה שתמרחו, לא תרפא את הבעיה אלא רק תשתיק אותה לפרק זמן עד לטריגר הבא. מריחת משחות על הבעיה העורית, מייצרת לפיכך "דיכוי" למערכת הנשימה שמחפשת דרך יציאה החוצה מהגוף. אם תתמידו במריחה לאורך זמן אף תגרמו לכך שלמערכת הנשימה לא תהיה ברירה אלא להתבטא דרך האיבר הפנימי יותר- הסימפונות והריאות. הגישה ההומאופתית רואה בבעיות העור תוצאה של הפרעה פנימית, לכן מעדיפים לטפל בתרופות פנימיות במקום להשתמש במשחות חיצוניות. כל שכן יש לדאוג לריכוך ולחלוח העור כטיפול תומך בדגש על מוצרים העשויים מחומרים טבעיים בלבד. 

 

טיפול מונע:

 

  • לדאוג לשימון העור על בסיס יומיומי עם שמנים טבעיים.
  • להפחית באופן משמעותי את צריכת מוצרי החלב. 
  • להימנע ממזון מעובד, סוכר לבן, קמח לבן
  • לצמצם מגע כימיקלים עם העור ולעבור למוצרים אקולוגיים(אבקות ומרככי כביסה,סבון ושמפו). 
  • להימנע מאריגי צמר, אריגים מלאכותיים ומכל דבר שיכול לגרות את העור.

 

טיפול הומאופתי:


באופן כללי בבעיות עור מומלץ לפנות להומאופת מוסמך על מנת להגיע לריפוי מלא ולא רק להרגעה זמנית. יש כאמור, לקחת בחשבון את המצב הכללי בנוסף לגורמים התורשתיים, רגישויות וכ"ו על מנת למצוא את הרמדי המערכתית שתנטרל את התופעה. 


במצבים קיצוניים בלבד ניתן להעזר ב-
Graphitis – עור סדוק- מבוקע עם הפרשה דבשית. מיקומים נפוצים: כפות ידיים ואצבעות ידיים. בקפלים של המרפק והברכיים, מאחורי האוזניים.
Petroleum – סדקים עמוקים, מכאיבים, מדממים. מחמיר בחודשי החורף. מופיע בעיקר בידיים ובקצות האצבעות ואצל אנשים שחשופים בעבודתם למגע עם כימיקלים(צלמים,ספרים ועוד..)
התכנים המוזכרים לעיל הינם חומר עיוני בלבד ואינם מספקים תחליף לחוות דעת מקצועית ולהתייעצות עם רופא.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש