היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● צילום: או-מד מדיקל ● 5/4/2017 15:53 ● ערב ערב 2805
כל אירועי התרבות באילת 6-12.04.2017
היכל התרבות

 

יום שביל ישראל

 

יום חג ישראלי בשביל הטיולים של המדינה כולל מסלול גם בהר צפחות באילת

 

צפון? דרום? מרכז? לאן שלא תצאו, תוכלו לחגוג בשטח, עם מדריכי החברה להגנת הטבע, את יום שביל ישראל ● יום חמישי, 13 באפריל, חול המועד פסח, כל האירועים והפעילויות הם ללא תשלום, הציבור מוזמן

 

החברה להגנת הטבע מכריזה על יום מסורתי, שיוקדש לשביל של המדינה. יום שביל ישראל, בדומה ליום השבילים האמריקאי, הוא יום המצדיע לאנשים, למורשת ולטבע הישראלי, לכל אורכו של השביל.

ביום חמישי, 13 באפריל, חול המועד פסח, תקיים החברה להגנת הטבע את יום שביל ישראל - חגיגה של טיולים בטבע, בכל רחבי הארץ, כולם ללא תשלום. במסגרת יום שביל ישראל, בחרה החברה להגנת הטבע לחגוג עם הציבור, בטבע הישראלי, במסלולי טיול נבחרים, לאורך נופיו הייחודיים של שביל ישראל, המיועדים למשפחות ולציבור הרחב - בסובב דן בגליל העליון; ברמת הנדיב; בפארק נחל חדרה; בפארק גני יהושע; בלטרון - יד לשריון; במכתש רמון; בהרי אילת. במסלולים ייהנו המטיילים ממגוון של פעילויות, הדרכות והרבה הרפתקאות מהנות בתחנות חוויה ותוכן, שיוצבו בשטח.

 

כל הפעילויות והטיולים, כאמור, הם ללא תשלום והציבור מוזמן.

 

שביל ישראל נחנך על ידי החברה להגנת הטבע בשנת 1995, במטרה ליצור שביל הליכה רגלי לאורך המדינה. השביל מתחיל בבית אוסישקין שבקיבוץ דן בצפון ומסתיים בבית ספר שדה אילת בדרום והוא עובר בגליל, בכרמל, לאורך חוף הים התיכון, בתל אביב, ראש העין, מרחב מודיעין, בשפלת יהודה, בבית גוברין, ביער להב וביער יתיר, בשלושת מכתשי הנגב ולבסוף בהרי אילת.

אורכו של שביל ישראל כיום, הוא כ- 1,100 ק"מ, הוא שביל הטיולים שנבחר לאחד מ- 20 הטרקים הטובים בעולם, על ידי מגזין הנשיונל ג'יאוגרפיק והוא שביל הטיולים הראשון בעולם, שעלה למפות גוגל סטריט וויו, אשר חוצה מדינה שלמה, מתחילתה ועד סופה. זאת במסגרת פרויקט משותף בין החברה להגנת הטבע לחברת גוגל, שהושק בינואר 2016.  

טיול להר צפחות: המקטע הכי דרומי של שביל ישראל - הר צפחות - הצעד האחרון של השביל. מסלול הליכה המתחיל מנחל שלמה, טיפוס על הר צפחות, לתצפית מרהיבה של ים ומדבר ומסיימים בירידה אל בית ספר שדה אילת. מסלול מודרך של שלוש שעות, שייצא מבית ספר שדה אילת. שעות פעילות: 7:00-13:00. משך הטיול: 3 שעות. רמת קושי ואורך המסלול: בינוני, כ- 4 ק"מ.


 

פסח עם בעלי חיים - ספארי בשמורת טבע יטבתה

 

על רקע נוף הסוואנה בשמורה נפגוש עדרים של אוכלי עשב מדבריים: ראמים, דישונים ויענים.

סיורי האכלה בעקבות פקח השמורה בשעות 11:00, 17:00.

היכן: שמורת טבע חי-בר יטבתה.

מתי: רביעי עד שבת 12-15.4 בשעות 10:00–17:00.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

סיור עם אקולוג: פעילות לילה של חרקים, עקרבים, זוחלים ועקבות יונקים. נלמד איך להבחין בין עקבות ואיך לחפש עקבות בלילה. נצפה בכוכבי השמיים במדבר ובירח, נראה חרקים שממיות ועטלפי חרקים נמשכים לאור ונאזין לקולות עטלפים בגלאי עטלפים.

מתי: רביעי וחמישי, 12-13.4.

מחיר: למנויים וללנים בחנין הלילה: מבוגר- 25 ₪, ילד- 20 ₪.

ללא לינה בחניון: מבוגר 45- ₪ , ילד-  30 ₪.   

הרשמה ותשלום בקופת האתר בטלפון: 08-6373057.


 

המלצת ספר : רוחות רפאים / סימה ק' גרובר

 

הספר מתאר את שרובנו סוחבים אתנו. ככל שמתבגרים, כך רוחות העבר נאגרות והופכות לזיכרונות שצועדים אל האל חזור. סול הלכה עד הסוף עם לִבה והעדיפה לחיות את חייה בלי להתחשב בחוקים הרגילים, להבדיל מהגיבורה סאלי, שאת סיפור חייה היא קוראת מעל דפי הספר 'רוחות רפאים'.

זהו כתב ידה הראשון של סימה ק' גרובר שהחליטה על כתיבת הספר למחרת היום שהפסיקה לעבוד. ההכרח להרגיש שיש עדיין תכלית לחייה הניע אותה לכתוב על מרכיבי החיים - צער, כישלונות, אהבות, געגועים, מוות, מסתורין ושאלות שאין עליהן תשובה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש