"השיחה" - איך מכינים את הבת לגיל ההתבגרות

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 24/4/2017 09:08 ● ערב ערב 2807
את מרגישה כאילו רק לפני רגע ילדת אותה, צילמת את צעדיה הראשונים והתרגשת כשקראה לך לראשונה "אמא", ופתאום המתוקה הקטנה שלך הגיעה לגיל ההתבגרות! מצבי הרוח שלה משתנים, היא מסתגרת בחדר ולא משתפת אותך במה שעובר עליה, היא מתעצבנת עלייך שאת לא מבינה כלום והיא עסוקה במראה החיצוני שלה, היא תקועה עם הראש בתוך מסך הסלולרי או מתכתבת עם בנים בוואטסאפ... אז מה עושים?
''השיחה'' - איך מכינים את הבת לגיל ההתבגרות

 


קבלי טיפים שיעזרו לך לעזור לה לעבור את גיל ההתבגרות בשלום:


 

# מה קורה לגוף שלה

 

הגוף של הילדה הקטנה שלך מתחיל להתבגר ולהשתנות והיא לא יודעת מה לעשות איתו. החזה גדל מידי והיא מתביישת בו ורוצה להסתיר אותו או שהחזה לא גדל מספיק וגם אז היא מתביישת בו, כי הוא קטן מידי. היא נשארת נמוכה כשחברות שלה עוקפות אותה או שהיא גובהת יותר מידי ועוקפת את הבנים בכיתה. כך או כך, היא מרגישה שונה ולא בסדר. זכרי להגיד לה שהשינויים האלה נמשכים מספר שנים ושום דבר לא סופי. עזרי לה לאהוב את עצמה כמו שהיא, ללא קשר לגובה או משקל. תני לה חיזוקים חיוביים כדי שתדע שהיא שווה הרבה יותר ממה שהיא חושבת.

 

# המחזור הראשון שלה

 

בכל הנוגע למחזור של הילדה שלך, הכי חשוב זה שהיא תגיע מוכנה. אם היא ביישנית מידי ולא יזמה איתך שיחה בנושא – עשי זאת בעצמך. תני לה להרגיש בנוח לשוחח איתך ולשאול אותך את כל שאלות המחזור שמעניינות אותה (וגם אם לא תדעי את כל התשובות – חפשו אותן ביחד ברחבי האינטרנט, תוכלי גם את ללמוד משהו חדש!). הכיני אותה ליום שהמחזור הראשון יגיע, ספרי לה על היתרונות והחסרונות של טמפונים ותחבושות, הסבירי לה על ההפרשות ועל סימני הזיהוי למחזור, הראי לה איפה בבית את שומרת עבורה את אמצעי ההיגיינה שהיא תצטרך. הרגיעי אותה שרוב הבנות בעולם מקבלות מחזור וחיות איתו בשלום במשך שנים רבות, מבלי שזה יפריע להן לתפקד ביומיום. דאגי שתדע שגם אם חברות שלה כבר קיבלו מחזור והיא עדיין לא – לכל אחת יש את הזמן שלה וגם יומה יגיע.

 

# האהבה הראשונה שלה

 

הילד הזה מהכיתה שאוהב את חברה שלה ולא אותה? לך זה נשמע כמו שטויות של ילדים, לה זה מרגיש כמו הדבר הכי נורא בעולם. אל תזלזלי בכאב שלה. הקשיבי לה, דובבי אותה, שמשי עבורה אוזן קשבת ומחבקת ואל תשפטי אותה. זכרי שגם את היית נערה פעם ורצית מישהו שלא רצה אותך בחזרה, וזה בטח לא היה תענוג גדול. עזרי לה להבין שעוד יגיע מי שיאהב אותה בדיוק כמו שהיא, ועד אז שתיהנה מהדרך ותאהב את עצמה.

 

בהצלחה לשתיכן!

 

המאמר באדיבות פורגירלס - רשת חברתית לנערות ונשים צעירות, עם בלוגים, פורומים, צ'אט ויועצים


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש