פרסום בגוגל

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 3/5/2017 16:44 ● ערב ערב 2808
כמעט כל החברות שעוסקות בשיווק דיגיטלי מציעות גם את השירות של פרסום בגוגל, ולא רק שישנו היצע רחב מאוד בתחום אלא שגם הביקוש לו גבוה >>
פרסום בגוגל

כמעט כל החברות שעוסקות בשיווק דיגיטלי מציעות גם את השירות של פרסום בגוגל, ולא רק שישנו היצע רחב מאוד בתחום אלא שגם הביקוש לו גבוה. הסיבה לכך פשוטה: אמנם מבחינה טכנית קל יחסית לפרסם בגוגל – שכן הממשק של גוגל אדוורדס נוח מאוד ומציע למפרסמים גישה מהירה למידע רלוונטי – אבל על-מנת שקמפיין פרסום ממומן שכזה יניב מקסימום תוצאות ויהפוך את ההשקעה למשתלמת, כדאי להיעזר במומחים בתחום ולמעשה ישנם הבדלים משמעותיים בין מסעות פרסום מקצועיים לפרסומים שלא מסתמכים על ידע רחב היקף, ניסיון עשיר והתעדכנות מתמדת בעולם השיווק בדיגיטל על אפיקיו השונים.

בפרט כך הדבר מאז העדכון המשמעותי שביצעה גוגל מבחינת המודעות שמופיעות בדפי תוצאות החיפושים, ושבעקבותיו צומצם מספר המודעות בכל דף תוצאות חיפוש ובפרט קשה יותר להגיע למיקומים הנחשקים – אותן מודעות המופיעות בחלקו העליון של הדף, מעל לתוצאות החיפוש האורגניות, ואשר הן אלה שמושכות את עיקר תשומת הלב של הגולשים ובעצם מצדיקות את ההשקעה בפרסום ממומן בגוגל.

 

למה מחקר מילות מפתח הוא חיוני עבור פרסום אפקטיבי בגוגל?

 

המפתח הראשון של פרסום אפקטיבי בגוגל, כלומר כזה שמבטיח יחס עלות-תועלת משתלם במיוחד מבחינת המפרסם, הוא מחקר מילות מפתח.

מילות המפתח הן כל המילים והביטויים שאם גולש מסוים יחפש אותם בגוגל הוא ייתקל במודעה שלכם. כשקובעים מה תהיינה מילות המפתח רצוי לזכור שעל כל הקלקה על המודעה אנחנו משלמים לגוגל סכום מסוים, ומאחר שבסופו של דבר המשאבים המופנים לטובת פרסום בגוגל מוגבלים, חשוב לבחור מילים וביטויים שהם רלוונטיים במיוחד – כלומר אם הגולש ילחץ על המודעה ויגיע לאתר שלנו או לדף נחיתה שבנינו עבור המודעה, יש סיכוי סביר שהוא גם יבצע את הפעולה הרצויה מבחינתנו (רכישת מוצר, השארת פרטים, התקשרות אלינו וכו').

מפתח נוסף לבחירה חכמה של מילות מפתח היא העלות המשוערת של כל קליק. כשמדובר על מילים וביטויים פופולריים, כלומר כאלה שהרבה מפרסמים רוצים שהמודעה שלהם תופיע עבורם, באופן טבעי עלות הקליק הממוצעת גבוהה יותר, ואם אתם רוצים שהמודעה שלכם תופיע במיקום אטרקטיבי (כלומר בראש דף תוצאות החיפוש) תצטרכו לשלם סכום גבוה יחסית על כל גולש שיבחר ללחוץ עליה.

כדי לפרסם בגוגל עם מילות המפתח האופטימליות – אלה שקהל היעד שלכם אכן מחפש אותן, וגם יש לכם מה להציע לו בהקשר אליהן ספציפית וגם העלות שלהן לא גבוהה מדי – מציעה גוגל כלי שנקרא "מתכנן מילות מפתח" (Keyword Planner). הגישה אליו היא דרך גוגל אדוורדס, המערכת שבאמצעותה מתבצע כידוע פרסום בגוגל. המתכנן מקנה גישה למידע רלוונטי רחב היקף ועדכני לחלוטין אבל מחייב התעמקות והשקעת זמן על מנת להפיק ממנו תועלת אמיתית.

 

ניסוח מדויק של המודעה

 

מפתח חשוב שני להצלחת קמפיין פרסום בגוגל הוא ניסוח מדויק של המודעה. מודעות ממומנות בגוגל כוללות כותרת, שתי שורות טקסט ולינק, כך שנדרשת יכולת להעביר מקסימום מידע במינימום מילים ובנוסף ליצור הנעה לפעולה (לחיצה על המודעה) במהירות ובחדות.

ההבדלים בין שיעור ההמרה של מודעות בנויות בחוכמה לבין שיעור ההמרה של מודעות לא מדויקות ולא ממוקדות משמעותיים – אם הגולש לא מבין בן רגע למה כדאי לו ללחוץ על המודעה שלכם, הוא פשוט יעבור הלאה, ואמנם לא תידרשו לשלם על הלינק (התשלום על פרסומות בגוגל הוא רק על לחיצות בפועל על המודעה ולא על הצגתן) אבל מצד שני פספסתם לקוח פוטנציאלי.

 

לאן לשלוח את הגולשים?

 

המפתח השלישי של פרסום בגוגל שעומד ביעדים שקבעתם לו הוא הפניה של הגולשים אל הדף האפקטיבי ביותר האפשרי – זה שיבהיר להם למה כדאי להם ליצור אתכם עוד אינטראקציה מעבר ללחיצה על המודעה שלכם. בניית דף נחיתה ממוקד היא אופציה אחת, ואופציה שנייה היא אתר איכותי מיוחד שמעניק ערך מוסף אמיתי לכל גולש.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש