נטלי מרכז למידה - מרתון מתמטיקה

מאת: אביבה דקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 7/6/2017 10:17 ● ערב ערב 2814
נטלי יוסלביץ', בעלת 'מרכז למידה' להוראת המתמטיקה באילת, היא בעלת תואר שני בהוראת המתמטיקה מאוניברסיטת בן גוריון שבאילת וברזומה שלה יותר מ- 20 שנות הוראת מתמטיקה
נטלי מרכז למידה - מרתון מתמטיקה

לפני שעברה לאילת, לימדה נטלי מתמטיקה במוסדות חינוך מובילים בתחומם במרכז, ביניהם תיכון בליך ברמת גן ובית הספר האקסטרני של יואל גבע בתל אביב. נטלי הוכיחה את עצמה כמורה מעולה, והגישה בהצלחה רבה מאות תלמידים לבחינות הבגרות במתמטיקה. את ההצלחה שלה מייחסת נטלי לא רק לידע המקצועי הרב שלה, אלא דווקא לאכפתיות הרבה וליחס החם שהיא נותנת לתלמידים שלה.

"כל תלמיד מסוגל להצליח אם תינתן לו הזדמנות ותנאים מתאימים", מאמינה נטלי, וברוח זו הקימה את מרכז הלמידה שלה.

מרכז הלמידה מיועד לכל תלמיד הרוצה להתקדם במתמטיקה, ובעיקר לתלמידים העולים לכיתות ז' ו-י'. כיתות ז' ו-י' הן כיתות מעבר המהוות שלב חשוב בתהליך הלמידה והצמיחה של הילד:  בכיתה ז' הילד עוזב את בית הספר היסודי ומגיע לחטיבה, ואילו בכיתה י' הילד עוזב את החטיבה ומגיע לתיכון. המעבר מהיסודי לחטיבה מזמן עבור הילד אתגרים רבים - הוא צריך להתמודד עם סביבה פחות עוטפת ויותר הישגית ועם לימודים מורכבים יותר. המעבר מהחטיבה לתיכון הוא עליית מדריגה נוספת ומורכבת, שכן בתיכון הילד צריך לעבור את 'הדבר האמיתי' - הבגרויות, והאתגרים של החטיבה רק הולכים וגדלים.

 

ילדים רבים מרגישים מתוסכלים מהמעברים הללו וסוחבים עימם חוויות של חוסר הצלחה מבית הספר היסודי לחטיבה, ומהחטיבה לתיכון. במרכז הלמידה, נטלי מלמדת מתוך מטרה ללמד, ולא מתוך מטרה 'להעביר' את התלמיד בציון טוב ושמה יותר דגש על חוויית הלמידה של התלמיד, על האופן בו הוא מתמודד עם בעיות ומאפשר לעצמו להתנסות בכיווני למידה חדשים. היא לא מטייחת חוויות של תסכול, אלא משתמשת בהן על מנת ללמד את תלמידיה כי חוויות אלו הן חלק מהתהליך הגדילה - המתמטיקה היא יצור חי שצריך לגדל אותו וכמו בכל תהליך, גם בתהליך הגדילה יש עליות ומורדות. את התהליך החשוב הזה עושה התלמיד בכיתות קטנות ותוך כדי מעקב אישי וצמוד. כל זאת על מנת להפוך אותו ללומד עצמאי וחזק מנטלית, לא רק במתמטיקה, אלא גם בשאר תחומי החיים.


טלפון ליצירת קשר: 0545634771


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש