''כושר כדרך חיים זו מתנה שאין דבר שישתווה לה'' - ראיון עם גיא יעקובי

מאת: רותם נועם ● 25/8/2017 17:55 ● ערב ערב 2825
מתאמני אילת כבר מכירים ונוהרים אל מתחם הפיטנס שהוכיח כי אילת בהחלט ראויה לעמוד בשורה אחת עם מיטב מכוני הכושר בעולם ● 700 מ''ר ובהם ארבעה סטים מלאים של מכשירי כושר ● 300 מ''ר של אולמות סטודיו בשיטת ה'לס מילס' שכבשה את העולם ● ותפיסה ניהולית שמבטיחה לעטוף אתכם מכל כיוון אפשרי, על מנת לוודא שתצליחו במשימה הקשה מכולם – להפוך את הכושר לדרך חיים ● אחרי הכל, כולנו מכירים את המוטו ''קשה באימונים, קל בים'', עכשיו סוף סוף יש גם מי שיביא אותנו אל התוצאות הרצויות ובמחירים הוגנים
''כושר כדרך חיים זו מתנה שאין דבר שישתווה לה'' - ראיון עם גיא יעקובי

צילום: יח:צ

כמי שמבלה בחדרי כושר כבר למעלה משני עשורים, אפשר לומר שפיתחתי לאורך השנים סט לא רע של סימנים לגבי מה הופך חדר כושר למוצלח. זה מתחיל כמובן בחלל, עובר דרך איכות הציוד, רמת המדריכים, ולא פחות חשוב מכך, האווירה וה'ווייב' שבין המתאמנים, ומסתיים במגוון החוגים והשירותים הנלווים שמציע המקום למנוייו. כל כך הרבה משתנים הדורשים הבנה מעמיקה לא רק של התחום, אלא של המינונים הנכונים לקהל המסוים המגיע למקום, וכשמדברים על הקהל האילתי, אין ספק כי מגיע לו לקבל סטנדרט אימונים שלא מבייש את טובי המכונים בעולם. כן, לא רק בהשוואה לתל אביב. 

 

"רציתי להקים את בית חלומותי"


ביקור במכון הכושר המוביל באילת - פיטנס, מלמד שגם לאילת הקטנה ישנה הזכות להפתיע לפעמים בסטנדרטים בינלאומיים, ולא אני לחלוטין לא מדבר על דרך ההפרזה. כשנכנסתי למקום לראשונה, הספיק לי מבט חטוף בחלל העצום הנפרש על פני 1200 מ"ר, על מנת להבין שמצאתי לי את מכון הכושר האידאלי עבורי. אבל אל לנו להקדים את המאוחר, שכן ראשית ראוי שנכיר את הרוח החיה שמאחורי הרעיון, "שכן פיטנס הוא קודם כל רעיון, לפני שהוא עסק", מסביר לי גיא יעקבי, הבעלים, "רעיון שמבקש לייצר חווית כושר שלמה גם עבור אנשים שמתקשים להתמיד באימונים לאורך זמן ומחפשים מסגרת שתעניק להם תמיכה מקצועית לצד אווירה משודרגת, מעין מעטפת של אנשי מקצוע ומיטב המכשירים, שיגרמו לכל אחד ואחת לשוב למקום בשמחה". 
עד לפני מספר שנים היה גיא איש חי לילה. חיית מועדונים מוכרת. אם רק לציין כותרת אחת שתסביר את הכל, גיא הוא היזם של הסלינה. אוקיי הבנתם שיש לנו עניין עם מקצוען. אלא שחיי הלילה תובעניים, "ומגיע הרגע שבו אתה אומר לעצמך, אני רוצה יותר, מיציתי ואני מרגיש צורך ללכת עם הלב למקומות חדשים", מסביר גיא. "הרעב שלי לחיי הלילה נגמר ועדיין לא ידעתי היכן הלב שלי נמצא. אז פתחתי את קפה קרמה ומהר מאוד גיליתי שאני חייב אתגר גדול מזה, ומאחר ומאז הצבא אני חי בחדרי כושר, נולד הרעיון להקים באילת חדר כושר מקצועי, שישלב את האהבה שלי לתחום הכושר עם הסטנדרטים הגבוהים שהבאתי מעולם המועדונים". ואכן מתחם הפיטנס הוא ללא ספק ממלכה מרשימה ומגוונת ביותר של כושר. "רציתי לפתוח את המקום שאני הייתי רוצה שיהיה לי, את בית חלומותי. לא משהו זול או מתפשר, אלא משהו שאני הייתי מתרגש להגיע אליו כל יום". המודל אליו כיוון גיא היה ארה"ב ואירופה, "זה לא להביא הליכון ועוד הליכון, אלא להביא ארבעה סטים מלאים של ארבעה חדרי כושר מהרמה הגבוהה ביותר בעולם. רק מסדרת הכבלים יש לנו 15 מכשירים שמקיפים את כל שרירי הגוף. ישנה סדרה של מכשירי פלייט PL שאתה המטעין עליהם משקולות, ישנה סדרה של מכשירי האמר שמיוחדת לבניית כוח וישנה סדרה שמתמחה באימון קרוספיט. יצרתי מגוון עצום שמאפשר למתאמנים לבנות לעצמם אינסוף שילובים של סוגי אימונים. אני היחידי שהכניס באילת הליכונים עם מסכי טלוויזיה שהפכו למוצר צריכה בסיסי בכל מכון רציני בארץ, והכל נבחר בפינצטה, אין שום דבר מקרי במתחם הפיטנס, כל חברה שעמה אנחנו עובדים נבחרה בקפידה לאחר עבודת שטח קפדנית". 

 

המודל של המקום מכוון לארה"ב ואירופה. מתחם פיטנס אילת

 

"אין תחליף למאמן מקצועי"


את כל הטוב הזה פרש גיא על שטח של 700 מ"ר, שהותיר לו שטח נרחב עבור הסטודיואים אליהם נגיע עוד רגע, אבל קודם לכן, לא פחות חשובים מהמרחב והמגוון הם המאמנים הפועלים במקום. גם כאן מדגיש גיא כי הוא מקפיד שלא לקבל כל אחד שסיים קורס בן כמה חודשים ונושא תעודת מאמן כושר. "מדובר במקצוע לכל דבר שדורש מיומנות וניסיון שאין להם תחליף", הוא מסביר, "מאוד לא פשוט למצוא באילת מאמנים בשיעור קומה, אבל אני נלחם על הנושא הזה כי אני יודע שמאמן טוב שמלווה מתאמן, יכול להיות כל ההבדל בין מי שיצליח להתמיד ולהגיע לתוצאות למי שישבר בדרך. כתוצאה מכך אנחנו רואים את התוצאות בשטח, הרבה מאוד מתאמנים שבעבר לא האמינו שיצליחו להגיע לתוצאות, אף עולים על חלומותיהם הגדולים ביותר וזה פשוט מרגש". בכל רגע נתון מצויים במקום 2-3 מאמנים, ומי שכבר מורגל בנוכחותם כמותי יודע לזהות שאלה מסתובבים הלוך ושוב, עינם פקוחה על המתאמנים, פה הם עוצרים לתקן תנועה שגויה, שם הם מייעצים בטיפ או מגוונים בתרגיל, אלא שמבט בלבד לא יספיק לאחד שכמוני על ועל מנת לוודא שאכן מדובר במאמנים שיכולים להתהדר בתואר הטובים בעיר, ולכן קבעתי לעצמי סדרת אימונים אישית עם מיכאל, אחד המאמנים הבכירים במקום. כמי שכבר עבד בעברו עם לא מעט מאמנים, הספיקו לי שני אימונים אינטנסיביים עם הבחור - שמחזיק בתארים מתחום ההתאבקות הרומית יוונית, ובקרוב אף יפתח במקום חוג אגרוף – על מנת להבין שיש לי כאן עניין עם מקצוען. המחיר, אגב, לאימון אישי, סביר ושווה לכל כיס והוא פחות ממחצית עלותו במרכז הארץ. לפעמים בהחלט יש יתרון למגורים בעיר קטנה. 
"כל אחד שמגיע ועושה מנוי", מסביר גיא, "יושב עם מדריך ובונה ביחד עמו תכנית. כדי להקל אנחנו ממספרים כל מכשיר כך שלא צריך לחשוש שלא לזכור איזה תרגיל שייך לאיזה מכשיר וחוץ מזה תמיד אפשר לשאול ואפילו רצוי. כל תכנית כזו היא לזמן קצוב שבסופה נשב עם המתאמן וננתח את התוצאות, כשמידי חודשיים שלושה נשנה את התכנית על מנת להביא למקסום התוצאות מבחינה גופנית, שכן אסור לתת לגוף להתרגל לתרגילים קבועים וחשוב לאתגר אותו כדי להגיע לתוצאות מקסימליות". כשגיא מתייחס לתוצאות מקסימליות הוא מודע לחלוטין לכך שלכל אחד מאתנו יכולות שונות, מגבלות מסוימות ומטרות שלשמן הגיע למכון. לכן תכנית שתתאים עבור אחד לא תתאים עבור אחר (או אחרת), ומי שמטרתו להוריד במשקל, יקבל תכנית מותאמת ושונה מזה שמטרתו להעלות מסת שריר או לשפר את החיטוב או הסיבולת לב ריאה. מאחר ולכל אחד מאתנו סדר יום עמוס, תותאם התוכנית גם אליו. "יש כאלה שיכולים להתאמן רק פעם פעמיים בשבוע. גם איתם אין לנו בעיה להגיע לתוצאות יפות, אך כמובן שמי שמסוגל להתמסר לשלושה ארבעה אימונים בשבוע יזכה בכל הקופה", מחייך גיא, שכן יודע כל מתאמן מתמיד, שעם ההצלחה מגיע גם התיאבון, ומי שרואה תוצאות, בהכרח מעלה את רף הציפיות מעצמן. וזה גם כל היופי, שכן לקוח מרוצה רץ ומספר לחבר'ה וזה אולי כל סוד הקסם של מועדון פיטנס, ששמו כבר הולך לפניו בזמן הקצר יחסית שהוא פועל בעיר. אלא שמעבר למגוון העצום של המכשירים ורמת המדריכים, להצלחת המקום תורם פקטור נוסף שאף שקשה להסביר איך מגיעים אליו, כשהוא שם אין לך ספק שהוא עובד – הכוונה כמובן לאווירה השוררת במקום. "לא אחת אנשים נרתעים מלהגיע למכון משום שהם חוששים כי יחושו שלא בנוח לצד המתאמנים הקבועים. אנחנו מקפידים הקפדה יתרה על נושא הקהל, כי קהל יכול להרים או להפיל מקום. את התורה הזו למדתי עוד בחיי הלילה ואני מיישם אותה גם בפיטנס, חשוב לי קהל איכותי, חשובה לי האנרגיה של המקום וחשוב לי שהמחיר שאני גובה יהיה כזה שיאפשר לכל אחד לעשות אצלנו מנוי שנתי מבלי לעשות חור בכיס". 

 

ואיך אפשר בלי חוגים


גם כאן הלך גיא על חשיבה גלובלית כשאימץ את מודל החוגים הכובש כיום את העולם כולו - מודל ה"לס מילס" (LesMills) שיטה המציגה מגוון שיעורי כח, אירובי, משקולות, אופניים, ועוד, המתעדכנים במקביל בכל העולם, ומתקיימים בסטודיו עם תאורת מסיבה מיוחדת. כך למשל תמצאו כאן אימוני LesMills BodyPump - הדרך המהירה ביותר לעיצוב שרירים ולהורדה במשקל. זהו שיעור עיצוב באמצעות משקולות המיועד לנשים ולגברים הרוצים להשלים את האימונים האירוביים ולהעצים את ההישגים. נקודת התחלה מצוינת לפיתוח כוח שרירי וביטחון עצמי, עם מוסיקה סוחפת וכוריאוגרפיה שמשאירה אותך על הרגליים 45 דקות עד שעה. וכן שעורי LesMills BodyCombat, שמשלב אמנויות לחימה עם כוראוגרפיה. "בכל 3 חודשים אתה מקבל כוריאוגרפיה חדשה והמדריכים מקבלים הדרכות בעצמם, מדובר בהכשרות מאוד קשות שנערכות ב'גו אקטיב' בתל אביב, שהם הנציגים של המותג בארץ. באילת אנחנו נהנים מבלעדיות עליו". כאן כבר הבנתם נכנסים לתמונה שלושת הסטודיואים המרווחים שבמקום, המתפרסים על שטח של 300 מ"ר ומצוידים בציוד בשווי מאות אלפי שקלים שהושקע בהם. "שיהיה ברור", מדגיש גיא, "אני לא פותח חוג עד שאני לא מוצא מדריך סופר מיומן. כיום ניתן למצוא במקום מגוון רחב של חוגים כגון: TRX, קיק בוקסינג, פילאטיס, אימון בטן ישבן, זומבה ואימוני מדרגה, או בקיצור כל מה שחלמתם לשרוף ולא ידעתם איך. 

 

תוספי מזון - לא צריך משכנתא


כל מי שלוקח את נושא האימון והתזונה - שבאה עמו יד ביד - ברצינות, יודע שתוספי מזון הם חלק חשוב מהסיפור. בין אם מדובר באבקות חלבון, או תוספי אנרגיה, מדובר בעולם עצום של מותגים ואפשרויות שמותירים את המתאמן הממוצע אובד עצות. כאן נכנסת לתמונה תפיסת העולם של גיא הגורסת כי חשיבותו של התחום כה גדולה, עד שהיא מצדיקה כי הוא לא ישמש לצרכי רווח אלא בראש ובראשונה כשירות עבור המתאמנים במקום. או אם לתרגם את הסיסמה למזומנים, המשמעות היא שגיא מאמין שמכירת תוספי המזון במקום היא פחות עסק ויותר שירות. המשמעות היא מחירים שווים לכל כיס וכשאני אומר לכל כיס, אני בהחלט מתכוון לכך שערכתי בעצמי השוואת מחירים בין המוצרים המוצעים במקום לבין אתרים המתמחים בנושא והמוכרים כזולים במיוחד ואני מודיע לכם באחריות שהעברתי את כל רכישותיי בתחום למתחם פיטנס פשוט משום שהמחירים שלהם מתחרים גם באתרים הזולים ביותר. תוסיפו לכך את העובדה שהמקום מחזיק במותגים המובילים בעולם כמט-רקס, bsn mp  אולטימט נוטרישן ואופטימום וכן את העובדה שכאן גם תקבלו ייעוץ והתאמה לגבי מה מתאים לצרכיכם ותקבלו תמונה שלמה יותר על התפיסה ההוליסטית של המתחם שעוטף את מתאמניו מכל הכיוונים, על מנת לספק להם מענה כולל ומושלם לכל אספקט הקשור במרווח שבין כושר ואושר. "אותי לא מעניין הרווח על התוספים", מבהיר גיא, "אותי מעניין שהלקוח יהיה מרוצה. אני לא חי מהרווח על התוספים, אני כן מאמין שלקוח מבסוט (מרוצה) זה לקוח לתמיד". מסיבה זו מרחיב כעת גיא את מגוון השירותים שהוא מעניק למתאמניו על ידי הכנסת קו ביגוד מותאם כושר של המותג המוכר 'גורילה'. גם כאן התפיסה תהיה דומה - מחירי רצפה שרואים בבגד חלק חשוב אך משלים בלבד לחוויית הכושר. תמצאו כאן חגורות אימון וציודים שיפתרו אתכם מהצורך להיכנס לאי ביי ולשלם דמי משלוח ומכסים, או סתם להיסחב עם ציודים מחו"ל. 

 

היכונו לביאת הג'קוזי


לקראת סיום אני מבקש מגיא לשרטט עבורנו את מפת ההתפתחות שלו לעתיד: "אדם מטבעו הוא עצלן", שוטח גיא בפני את משתנו, "מה שלא תעניק לו, אם הוא לא יגיע למקום עם רצון בסיסי, שום דבר שתעשה לא יצלח. לכן התפקיד שלי הוא לייצר עבורו מעטפת תומכת ומלאה שתעזור לו להפוך את האימון לדרך חיים ותצמצם למינימום את האפשרות שישבר בדרך. מי שיצליח להגיע לשם, יקבל מתנה ששום מתנה לא תשתווה לה". זו גם הסיבה שהשלב הבא של פיתוח המקום יפנה לפיתוחו לא רק כפינת כושר מושלמת אלא יוסיף לו את תחום הספא וה'פאן', או במילים שכולנו אוהבים לשמוע: ג'קוזי וסאונות שייבנו על המרפסת שכולכם מכירים מהקייצים הפרועים שהעברנו עליהן בימים שבמקום שכן מועדון מצליח. יש בהחלט למה לחכות. 


מתחם פיטנס, אזור התעשייה אילת, המלאכה 1,
054-6344248, 08-9110859
www.fitness-eilat.co.il   בפייסבוק: מתחם הפיטנס של אילת


חדשות אילת