שיפוץ המטבח

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 11/9/2017 11:00 ● ערב ערב 2827
נקודת המוצא היא כי מי שלא קנה מטבחים מעוצבים שיפץ בחייו בית, דירה או מטבח לא יודע לאיזה פרויקט הוא נכנס. כולם ידאגו להפחיד אתכם ולהגיד לכם כמה זה קשה ואולי כדאי לכם להישאר עם הקיים וכן הלאה.
שיפוץ המטבח

נקודת המוצא היא כי מי שלא קנה מטבחים מעוצבים שיפץ בחייו בית, דירה או מטבח לא יודע לאיזה פרויקט הוא נכנס. כולם ידאגו להפחיד אתכם ולהגיד לכם כמה זה קשה ואולי כדאי לכם להישאר עם הקיים וכן הלאה. במאמר זה אני מתכוון לתת לכם את הכלים ואת ההבנה שאם עושים את זה נכון כמו כל דבר בחיים הוא גם יראה כך. כל החברים המלעיזים כנראה ניסו לחפף בלשון העם ולא השקיעו מחשבה מספיקה בשלב הראשון שהוא החשוב ביותר. ובכן כמו כל דבר בצבא גם במקרה שלנו מתחלק לשלושה חלקים: התחלה, אמצע וסוף.

 

התחלה

 

בראשית ברא השם את השמיים ואת הארץ. כן הקדוש ברוך הוא החל בבריאה מבלי לתכנן, אך מאחר ואין לנו גחמות ואנחנו בשר ודם ההתחלה היא תכנון. עלינו להבין מה ישמש המטבח, לבחון את הגודל שלו לדעת מהם המכשירים שאנו רוצים להכניס לחלל זה. כלומר בודאי שאנו רוצים תנור, מקרר וכיריים גז או אינדוקציה. מכשירים אלה הם כלי העבודה הבסיסיים במטבח. אך האם אנו מעוניינים גם במדיח כלים? ואם כן האם יש לנו מקום להקצות לו? האם המקרר קטן או גדול, רגיל או כפול. האם התנור משולב עם כיריים או כל יחידה נפרדת? האם אנו רוצים מיקרו גל ולא מטעמי בריאות אלא מבחינת החלל הפנוי, ומה לגבי טוסטר אובן. האם חשוב לנו משטח עבודה גדול, האם לשלב אי במטבח במידה ויש מקום, כי אם אין זה לא רלוונטי. כמה נקודות חשמל הכוונה לשקעי חשמל לא מתגים. באיזה תאורה נשתמש, כדי להחליט על מיקום המתגים ועל מספרם. שרטוט סקיצות ובדיקת מוצרי החשמל עד אשר מגיעים להחלטה לגבי מיקום וכמות ארונות האחסון, והזמנת מוצרי החשמל. בחירת חיפוי קירות ריצוף, הזמנת שיש, כיור, ברז ותאורה. במידה ומעוניינים לשנות מיקום כיור או נקודת גז זה הזמן. כל שינוי לאחר ביצוע משמעותו עלות כספית מיותרת.

 

אמצע

 

מטבחים מעוצבים, שלב הביצוע, הורסים ומפרקים את כל המטבח עד היסוד. מפרקים את הריצוף, את חיפוי הקירות הקרמיקה שעל הקיר. את הארונות עם השיש והברזים ישר דרך החלון למכולת האשפה. שבירת קירות במידת הצורך, אם מעוניינים לפתוח את המטבח ולאחד עם פינת האוכל והסלון. קבלן השיפוצים מתחיל בנקודות המים, החשמל והגז בהתאם לשרטוט, לאחר מכן מרצפים את המטבח, צביעת הקירות, סיוד התקרה, הצבת ארונות המטבח, חיבור השיש, משטח העבודה. הצבת הכיור, חיפוי הקירות תקנת הברזים מתגי החשמל, ניקיון המטבח הצבת מכשירי החשמל חיבור כיריים גז ותאורת חשמל.

 

סוף

 

סוף זה תמיד התחלה של משהו אחר טוב יותר, למה הכוונה, סיום השיפוץ הוא התחלת הפעילות במטבח. וברצינות, בסיום יש לבדוק את הדברים הקטנים כמו ישור דלתות הארונות לוודא שאין מרווחים , לוודא כי אין דליפה בברז הריצוף ישר ואין מרצפות בולטות או מרקדות. בדיקת פילוס השי, לוודא שמים הנשפכים על השיש יורדים לכיור ולא לרצפה. לאחר שמכשירי החשמל חוברו לוודא כי אין בעיה במערכת החשמל והכי חשוב בעניין זה לוודא כי ההארכה מחוברת ולא פורקה בטעות מדובר בדיני נפשות, עניין של חיים או מוות.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש