מדריך לקניית משחקי תינוקות לפי גיל

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 25/10/2017 08:33 ● ערב ערב 2833
למשחקים של תינוקות יש חשיבות משמעותית בכל הנוגע להתפתחות התינוק, באופן מוטורי, רגשי, חברתי ושכלי. לפיכך, הורים מחויבים לקנות משחקי תינוקות בהתאם לשלב התפתחות התינוק, ולא לרכוש כל משחק רנדומלי שרואים בחנות המשחקים
מדריך לקניית משחקי תינוקות לפי גיל

על מנת לסייע בבחירת משחקים מתאימים לתינוקות, כתבנו עבורכם מדריך אשר יסביר אילו משחקים של תינוקות מתאימים לכל גיל.

 

שלב א: לידה – שישה שבועות

 

בשלב זה התינוק נמצא בשלבים הראשוניים ביותר של חייו. על אף שהוא כמעט שאינו מודע למרחש סביבו, הוא כן מתחיל לשים לב לאי – אלו גירויים (בייחוד ראייה ושמיעה). התנוחה המומלצת בשלב זה היא שכיבה על הבטן, כהכנה אל פעולת הזחילה וחיזוק שרירי הכתפיים. כדאי להשמיע לתינוק מוזיקה מרגיעה, להציג בפניו ספרים צבעוניים וציורים בצבעים מנוגדים. חשוב מאוד לוודא כי התינוק נמצא אצל אנשים אשר יודעים כיצד להרים תינוק ולטפל בו.

 

שלב ב: שישה שבועות – שלושה חודשים

 

התנוחה המומלצת למשחק עם תינוק בשלב ב' היא שכיבה, במסגרתה התינוק עשוי להרים לזמן מה את ראשו. מומלץ לשחק עם התינוק בצעצועים במגוון צבעים, רכים ואף רעשנים. התינוק עשוי לבהות בצעצועים, להזיזם מעט באמצעות ידיו ורגליו ואף למשש אותם. בפן הבטיחותי, חשוב לוודא כי לא נמצאים בסביבת התינוק צעצועים זעירים, מכיוון שהתינוק נוטה להכניס לפיו ולנסות לבלוע מכל הבא ליד. כאשר התינוק מגיע לגיל חודשיים, ניתן להכניס אותו לטרמפולינה ולהתקין מעליו אוניברסיטה (מעמד לצעצועים תלויים).

 

שלב ג: שלושה חודשים  - תשעה חודשים

 

בתחילת שלב ג' התינוק עדיין לא ידע לזחול על פי רוב, אולם עם הזמן הוא עתיד ללמוד כיצד להתהפך ואף להתחיל לזחול. התינוק מתחיל לגעת מבחירה בחפצים אותם הוא רואה, ולפיכך מומלץ להניח צעצועים צבעוניים ומרעישים בסמוך לתינוק כך שהוא ירצה לאחוז בהם. כמו כן, ניתן לקנות צעצועים מעודדי זחילה, אשר באמצעות קפיץ יזוזו מעט קדימה, יגרו את התינוק ויעודדו אותו להתקדם בזחילה אליהם. בשלהי שלב זה יחלו לבצבץ אצל התינוק שיניים ראשונות, דבר אשר מלווה לרוב בכאבים מצד התינוק. במטרה להקל על הכאבים אפשר להציע לתינוק צעצועים המיועדים לנשיכה. כמו כן, בשלב זה מומלץ  להוסיף לארכיון משחקי תינוקות חיות פרווה, בובות, ספרי בד ועוד. חשוב להשגיח כי התינוק נמצא בסביבה בטוחה, ולא לדוגמא בסביבת גרמי מדרגות פרוצים, בייחוד כאשר הוא מתחיל לזחול.

 

שלב ד: תשעה חודשים – שנה

 

בשלב זה התינוק מסוגל לשבת, לזחול, להרים חפץ בכוחות עצמו ואפילו להיעמד. כדאי לעודד את התינוק ללכת, באמצעות עגלת נמוכה או הליכון ייעודי, בימבה, ועוד. בפן הבטיחותי, יש לשמור על סביבת משחק בטוחה ולדאוג כי התינוק אינו בולע חפצים זעירים. אפשר להוסיף משחקים לשיפור המוטוריקה כגון קוביות, חרוזים והמגוון עוד רחב.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש