הומאופתיה - קוצר נשימה

מאת: רותם ג'קסון ● צילום: או-מד מדיקל ● 15/11/2017 11:55 ● ערב ערב 2837
התקפי קוצר נשימה הם מהבעיות הנפוצות בעונת המעבר והחורף. במיוחד אצל מי שקיימת בגופם נטייה מולדת או תורשתית לבעיות במערכת הנשימה או העור.
הומאופתיה - קוצר נשימה

 

קוצר נשימה


התקפי קוצר נשימה הם מהבעיות הנפוצות בעונת המעבר והחורף. במיוחד אצל מי שקיימת בגופם נטייה מולדת או תורשתית לבעיות במערכת הנשימה או העור.
העור והנשימה הם למעשה מערכת אחת, כאשר האיבר החיצוני של מערכת הנשימה הוא העור. על פי התפיסה ההומאופתית, חשוב לא לדכא פריחות בעור על ידי מריחת משחות למיניהן, אלא לטפל בהומאופתיה על מנת להוציא את הרגישות מהמערכת. ניתן לראות זאת בבירור אצל תינוקות בעלי "קליפה" על הקרקפת או כאלו הסובלים מתפרחת חיתולים תכופה, אשר נוטים לפתח "ברונכיט" בשלב מאוחר יותר, בייחוד כשמערכת החיסון שלהם נחלשת כמו בזמן נביטת שיניים. הטריגר להתקפים מתחיל בנזלת שנוזלת אחורה אל מעברי הנשימה, ובכך מתחילה את השיעול שהופך מיד להתקף קוצר נשימה. כך שחשוב לשמור על מערכת חיסון חזקה במיוחד אצל הילדים האלה.  הפן השני של בעיות הנשימה הוא הפן הרגשי. לא לשווא מתוארת האסתמה כמחלה פסיכוסומטית המושפעות מהפן הנפשי העמוק שלרוב נגרם כתחושה של חוסר בתשומת לב ואהבה.

 

 

הגורם החיצוני כאמור אינו הגורם היחיד להתפרצות המחלה אלא רק מסייע בהתפתחותה. לואיז היי שהייתה בין הראשונות להקביל מחלות פיסיות עם היבטים נפשיים פירשה את הבעיות בנשימה כפחד להכניס את החיים במלואם, המיוחס לאלו שלא מרגישים ראויים למרחב מחייה ואפילו לקיום.  בספרה של מרגריט דה סוראני "רפואת הנפש" מתוארת מחלת האסתמה כמחלתו של מי שמחפש את השלמות בתחום שאינו הולם לו, של מי שרוצה להיות חזק יותר ממה שהוא, כך שבמקום לפעול ברכות, הוא פועל בעוצמת יתר כדי למשוך את תשומת ליבם של אוהביו.  לאור הבנה זו נמצא כי הטיפול ההומאופתי הוא בין הטיפולים היחידים שיכולים לרפא את הבעיה מהשורש, זאת על סמך ההתייחסות למצבו הרגשי של האדם, למעט הביטוי הפיסי של המחלה. בניגוד לשאר המחלות האקוטיות המאפשרות סיוע הומאופתי זמין למשתמש, נמצא קוצר הנשימה בקטגוריית המחלות הכרוניות הזוכות להתפרצויות אקוטיות ולכן הטיפול בהן שונה וחייב להיות מותאם באופן פרטני לכל חולה.
יחד עם זאת ישנן תרופות הומאופתיות, תרופות סבתא, מאכלים וויטמינים שיכולים להקל על התופעה בשעתה הקשה ולהקל על התסמינים בעת הופעתם בלבד ולא כטיפול מונע. 

 

תרופות הומאופתיות:


Aconite : יעילה ביותר בתחילת המחלה כאשר ההתקף מתפתח בעקבות חשיפה לרוח קרה. 
Dulcamara : במהלך שינוי פתאומי במזג האוויר, בתקופות בהן הימים חמים והלילות קרים. ישנו ריור רב והשתנה מוגברת. 
Phos : קוצר נשימה שמאיים להתפתח לדלקת ריאות. יש צמא למשקאות קרים, חרדה ורצון להיות בחברה. 

  • ויטמין A וויטמין C , אבץ, אסטרגלוס, יעילים ביותר לחיזוק מערכת הנשימה והחיסון ולהקלה בזמן התקף
  • שמן קצח לבליעה- יעיל מאוד כמניעה, בזמן התקף ולחיזוק מערכת הנשימה.

 

תזונה:


מאכלים שיסייעו לחיזוק ומניעה: אננס, אפרסק, בצל, שום, גזר, כבד, מנגו, פירות הדר, משמשים, שזיפים, דובדבנים, תאנים, כרוב, כרובית, סלרי.

  • חליטות תה עם הל, טימין וג'ינג'ר
  • מרק העוף היהודי עם כל השורשים, העלים והירקות הכתומים מועיל גם הוא לחיזוק ובעיקר להרגעה. 
  • כדאי מאוד להימנע בזמן ההתקף ממאכלים מעובדים, סוכרים ושוקולדים, מוצרי חלב למינהם, חיטה לבנה ומשקאות מלאכותיים. 

התכנים המוזכרים לעיל הינם חומר עיוני בלבד ואינם מספקים תחליף לחוות דעת מקצועית ולהתייעצות עם רופא.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש