נחנך בית לשומרי המפרץ

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 15/11/2017 12:22 ● מה נשמע 522
לצד עשרות תנועות ומסגרות נוער בהן התברכה אילת, פועלות שתי תנועות ייחודיות לעיר- "שומרי המפרץ" ו"אילטבע", המובילות ביחד פעילות לשמירה על אוצרות הטבע בהם התברכה העיר ● במסגרת הפיכת "שומרי המפרץ" למסגרת נוער רשמית, הפועלת תחת רשת המתנ"סים, יפעלו בני הנוער, ביחד עם קבוצת "אילטבע" במבנה כיפתי שהוקצה במיוחד עבורם על ידי העירייה
נחנך בית לשומרי המפרץ
התחדשו. 'שומרי המפרץ’

בשבוע שעבר נחנך המבנה בטקס רשמי בהשתתפות ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, נציגי החברה להגנת הטבע, המדריכים והחניכים. בטקס הוצגו הפעילויות אותן ביצעו שומרי המפרץ מאז תחילת הפעילות לצד תכנית העבודה להמשך השנה. ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי ברך על המקום ועוד יותר על הפעילות של בני הנוער וציין, "אני ממש נרגש, משום שהדרך להגיע לעת הזו במתכונת הזו לא היתה פשוטה. רשת המתנ"סים היא כר דשא שיודע להצמיח, ואין לי ספק שהקבוצה תגדיל את מספר החניכים, תרחיב את היקף הפעילות ותשמש מודל לכל ערי החוף בארץ. כך נגשים את החלום שאלפי בני נוער מכל הארץ ישמרו על הים ועל החופים". לדברי ראש העירייה הצטרף גם סמנכ"ל חינוך החברה להגנת הטבע ואמר: "זהו יום חג וציון דרך משמעותי. זו זכות גדולה עבורנו להיות שותפים. ביחד איתכם נשמר ונשמור על הטבע למען הדורות הבאים. תודה לעירייה על המבנה ועל האפשרות לפעול. 
מדריכת קבוצת הנוער "שומרי המפרץ" - נופר גטה, הציגה את הפעילות הענפה אותה כבר הספיקה הקבוצה לבצע וציינה, כי למרות שרשמית שנת הפעילות החלה בספטמבר, הפעילות של שומרי המפרץ, במתכונת הנוכחית, החלה כבר בחופש הגדול עם פתיחת חוף קצא"א. במקביל החלו השיפוצים של המבנה החדש לצד גיוסים בבתי הספר. עוד ציינה גטה, כי השנה נפתחה הקבוצה הצעירה לגילאי כיתות ז'-ח' אשר לומדים על הים ומקבלים את הכלים להיות שגרירי הים הצעירים. שאר הקבוצות בארגון הן קבוצה תיכונה, לגילאי כיתות ט'-י' שבחג פסח הקרוב ירכשו קורס צלילה כוכב ראשון, אשר יאפשר להם לבצע צלילות ניקיון מידי חודש. הקבוצה הבוגרת, לגילאי כיתות י"א-י"ב, תרכוש בחג הקרוב רישיון צלילה כוכב שני, שיאפשר להם להמשיך ולבצע צלילות ניקיון גם בחיים הבוגרים. 
קבוצת "שומרי המפרץ" פועלת כבר 14 שנים באילת והשנה לראשונה החלה פעילותה בעיר באמצעות רשת המתנ"סים. גם השנה תקיים הקבוצה פעילות שבועית רציפה לצד צלילה ניקיון אחת לחודש. פרויקט ראשון ומשותף ל'שומרי המפרץ' ול'אילטבע' אותו הציגו שתי התנועות יחד הוא סרטון הדרכה שיוקרן לצוללים לפני הכניסה לים ויופץ לכל מועדוני הצלילה. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש