כך תכינו את ילדיכם לנסיעה ארוכה במיוחד

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 10/12/2017 12:16 ● ערב ערב 2840
ילדכם קיבל לאחרונה רישיון ורוצה לנסוע עם החברים לאינדינגב? זו יכולה להיות יופי של הזדמנות בשבילו לשפר את הנהיגה, אבל יש כמה כללים שהוא צריך לדעת לפני שהוא יוצא לדרך
כך תכינו את ילדיכם לנסיעה ארוכה במיוחד

מאת: מור אפרימה

ילדכם קיבל לאחרונה רישיון ונכנס לטירוף נהיגה. נראה שהוא קופץ על כל הזדמנות להקפיץ את האחים לחוגים, אתכם לנמל התעופה, ולעיתים נדמה שהוא איבד כל יכולת ללכת מרוב הוא נוסע עם הרכב לכל מקום, כולל למכולת השכונתית. רק שלפעמים הנהיגה מתארכת. כבר לא מדובר ב"סיבוב עם האוטו" אלא בנסיעה ארוכה של שעה ומעלה, אליה יש להיערך באופן מיוחד. כאן חשוב לוודא   עם ילדכם שהם לוקחים איתם לנסיעה את כל מה שצריך, לחדד מולם כמה כללי דרך, ואולי גם לזרוק כמה טיפים לגבי איך הכי נכון להתכונן לנסיעות מהסוג הזה. אז מה בדיוק צריך לעשות? הנה כמה כללי אצבע.

 

הכללים הבסיסיים הם החשובים ביותר

 

הדברים הראשונים שכדאי לכם להזכיר לילדכם הם החוקים הבסיסיים. ביניהם לדוגמא העובדה שנהג חדש שקיבל את רישיונו בשנתיים האחרונות, או לחלופין – עד גיל 21, יכול להסיע אתו ברכב עוד שני נוסעים נוספים לכל היותר. בנוסף, ישנן מספר עבירות שאם יבצע אותן הוא יאבד את רישיונו עד שיעבור מבחן מעשי או עיוני נוסף ולאחריו ייחשב נהג חדש לשנתיים נוספות. בין העבירות הללו אפשר למצוא כמה חמורות במיוחד כמו נהיגה בהשפעת סמים או אלכוהול, אבל גם עבירות שגרתיות יותר כגון ביצוע עקיפה לא חוקית, נהיגה במהירות מופרזת, אי מתן זכות קדימה, אי עצירה לפני מסילת ברזל, אי דיווח על תאונת דרכים, אי מתן סיוע לנפגעים בתאונת דרכים ועוד.

 

וודאו שהרכב מצויד בכל מה שצריך

 

יש כמה דברים שכדאי שיהיו בכל רכב למקרה הצורך, ועל אחת כמה וכמה בנסיעות ארוכות. ביניהם ניתן למנות כמובן את מספר הטלפון של חברת הגרירה, אפוד זוהר ומשולש אזהרה שאתם מחויבים להחזיק בהם על פי חוק וכמובן ביטוח רכב לנהג חדש. כדאי גם שברכב תהיה ערכת עזרה ראשונה, כבלים להתנעה וכמובן – ערכה לתיקון פנצ'רים הכוללת מפתח ברגים ייעודי, גלגל חלופי תקין וג'ק.

 

 

דלק: לא מחכים לרגע האחרון

 

פשוט כך. לפני הנסיעה בודקים שיש במיכל כמות דלק מספקת ומסבירים שלא צריך לחכות לרגע האחרון לפני שעוצרים לתדלק. אותו כנ"ל לגבי אוויר בגלגלים. נדלקה נורה? היו בטוחים שאמרתם להם, ואז אמרתם שוב, שברגע שהנורה המשקפת את מידת האוויר בגלגלים נדלקה, הם צריכים לאתר את תחנת הדלק הקרובה ביותר ולמלא בצמיגים אוויר.

 

כשעייפים לא עולים על ההגה

 

לא כשעייפים, לא כששתויים ולא בשום מצב נפשי שיכול לגרור חוסר תשומת לב או הסחות דעת מהכביש, כמו לדוגמא לאחר פרידה מבן או בת הזוג. אתם ההורים שלהם ואתם יודעים הכי טוב באיזה מצב הילד או הילדה שלכם נמצאים. הם נראים לכם עייפים יותר מהרגיל? דאגו שיישארו במקומם ושאתם באים לאסוף אותם. אין לכם דרך לאסוף אותם? וודאו שהם עוצרים בצד הדרך, במקום שמותר לעצור בו, ונחים. והכי טוב – שיעצרו בתחנת הריענון, ישטפו פנים, ישתו קפה ואפילו ישנו אם הם מרגישים שהם צריכים את זה. לנסוע על כבישי הארץ ולבנות על תחנות הרדיו שישאירו אותם ערים זה רעיון רע מאוד, ולפעמים בגילאים הצעירים יותר אנחנו כהורים נדרשים להבהיר את הנקודה הזו, לחדד ואז להבהיר שוב.

 

פשוט ליהנות מהדרך

 

יש כמה דברים שיכולים לגרום להסחת דעת משמעותית מהדרך. ביניהם הזנה של היעד במערכת הניווט תוך כדי תנועה, כיוון תחנות הרדיו וכמובן מענה לטלפון. זכרו להסביר זאת לילדכם כך שיבינו שאם הם רוצים לשנות את היעד או לכוון את התחנה עליהם לחכות לרמזור האדום לשם כך. בנוסף, אם אין דיבורית ברכב, ועל אף שלפעמים משעמם בנסיעה, הם בשום מקרה לא יכולים לשחק בסלולארי תוך כדי נהיגה או לענות לשיחות. מה שכן מותר לעשות זה ליצור פלייליסט שיופעל לפני הנסיעה וכן להזין את היעד מראש.

 

נא להתלבש בהתאם

 

נסיעות ארוכות הן גם ככה מתישות, וכשנוהגים אותן בבגדים לא נוחים הן מתישות פי כמה. לנסיעות ארוכות, המליצו לילדכם ללבוש בגדים נוחים ורפויים ככל האפשר, כאלה שלא יגבילו את התנועה שלהם ויאפשרו להם לנשום כמו שצריך. ככל שהביגוד שילבשו יהיה נוח יותר, כך הנסיעה תהיה נוחה יותר. כדאי גם להימנע מעקבים או נעליים לא נוחות, ובטח שלא לנהוג יחפים.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש