מחלות הקשורות למקצוע – הצד המשפטי

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 26/12/2017 18:22 ● ערב ערב 2842
העבודה היא חיינו, או לפחות כך לימדו אותנו מאז ומעולם. אנחנו עובדים קשה מאוד, ובמקרים רבים אנחנו גם עשויים להיחשף למחלות שונות במסגרת העבודה הזו. יש מי שנחשף לחומרים כימיים שעשויים לסכן אותו, אולי לרעש שעלול לפגוע בשמיעה בטווח הארוך, וגם שמש וקרינה פוגעות בנו לאורך זמן
מחלות הקשורות למקצוע – הצד המשפטי

מחלות המקצוע הללו עשויות להיחשב לתאונת עבודה, אבל אין זה משנה איך נקרא להן – מה שמשנה הוא איך זה משפיע עלינו כאנשים פרטיים, מחוץ לשעות העבודה, ומה אנחנו עושים כדי להתמודד עם הנזקים שנגרמו בזמן שהיינו עובדים מסורים.

 

ההכרה הרשמית במחלת המקצוע

 

באופן כללי קיימת רשימה ברורה ומסודרת של מחלות מקצוע, ואפשר למצוא אותה בתקנות הביטוח הלאומי. הבעיה היא שהרשימה הזו נכתבה לפני כשישה עשורים, כשישראל הייתה מדינה צעירה ומגוון המשרות היה קטן יותר. גם ענפי התעשייה היו שונים לחלוטין, ומאז שנות ה-50 של המאה ה-20 לא טרחו לעדכן את הרשימה הזו יותר מדי. עו"ד מחלות מקצוע יוכל ללוות אתכם בתהליך המשפטי, זה שדרוש כדי שבית הדין לעבודה יכיר במחלת המקצוע, הכרה חשובה לצורך קבלת קצבאות מהביטוח הלאומי.

 

כך בוחרים עו"ד המתמחה בתחום

 

חשוב לזכור שהטיפול בהליכים המשפטיים, בין אם בתחום מחלות המקצוע או תאונות העבודה ובין אם בכל תחום אחר, הוא טיפול שדורש מקצועיות וניסיון. במקרים שונים אנשים בוחרים לייצג את עצמם בבית המשפט, על אף שאין להם תמיד את הכלים הדרושים כדי לעשות את זה בצורה הטובה ביותר. באופן דומה הם נעזרים בעורך דין מתחום שונה לחלוטין, שאינו בקיא בפרטים הקטנים ביותר. עם זאת, עורך דין המתמחה במחלות מקצוע הוא מי שמכיר את החוקים, את התקנות ואת כללי המשחק. לכן חשוב לוודא שאתם נעזרים אך ורק בשירותיו של עורך דין עם ניסיון בתחום, אדם שליווה עובדים רבים אחרים שהתמודדו עם מחלות מקצוע ועם הבירוקרטיה הנלוות להן. בסופו של יום מחלות המקצוע הללו עשויות לפגוע בנו, להסב נזק משמעותי לאיכות החיים שלנו ואף להוביל להיעדר כשירות לעבודה. כדי שתוכלו לקבל את המגיע לכם במצבים אלה אל תתפשרו ואל תעגלו פינות. אולי ייצוג עצמי יחסוך לכם כמה שקלים, אבל אם התביעה שלכם תידחה רק משום שלא הכרתם את התקנות לעומק והתכוננתם נכון להליך כולו – תפסידו הרבה יותר מאשר תחסכו.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש