פלדה כחולה - מסלול ההמראה שלהם

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 12/1/2018 15:31 ● מה נשמע 530
הם מוכשרים, נבחרים, מושבעים, הם לומדים על מדים, הם שוחרים. ויש גם שוחרות ● 44 תלמידי כיתות י'-י"ב, מהם 16 בנות, לומדים ב"פלדה כחולה", תוכנית יוקרתית של חיל האוויר הפועלת בבית הספר 'בגין' ומשלבת לימודי טכנולוגיה מתקדמת עם לימודים עיוניים ● בימים אלו מוזמנים תלמידים משלושת התיכוניים בעיר לערב חשיפה של התוכנית
 פלדה כחולה -  מסלול ההמראה שלהם
ביקור בכנסת ובבח"א 10

המסלול מתמקד בהכשרת התלמיד לשירותו הצבאי, לאקדמיה ולתעשיות עתירות הידע. בשנה הבאה תציין התכנית עשור לפעילותה בעיר אילת עם עשרות בוגרים המשרתים בתפקידים מיוחדים בצה"ל, ביניהם גם אנשי קבע ובוגרים שהמשיכו את הלימודים באוניברסיטה ומועסקים כיום בתפקידי מפתח בתחומי הטכנולוגיה המתקדמת. התוכנית משתלבת עם היעד העירוני לעידוד גיוס משמעותי לצה"ל. בזכות כך, מוקמה העיר אילת במקום הראשון מבין ערי הדרום בגיוס לצה"ל. 

 

שוחרי ’פלדה כחולה’ בטקס ההשבעה

 

הכשרה טכנולוגית


בית ספר התיכון 'בגין', בניהולה של טליה ז'אן, הוא אחד מבין כ – 30 בתי ספר בכל הארץ בהם מיושמת התוכנית, שמטרתה להכשיר את בני הנוער כבר מגיל צעיר לשירות משמעותי במערך הטכני של חיל-האוויר. במהלך לימודיהם רוכשים התלמידים השכלה טכנולוגית ובנוסף ניתנת להם האפשרות להשלים לימודים על-תיכוניים (י"ג-י"ד), המקנים להם תעודת הנדסאי במימון המדינה. לצד לימוד מקצועות הליבה לבגרות, מקנה התוכנית לתלמידים 15 יחידות נוספות לבגרות. לאחר הלימודים משולבים החניכים במערך הטכנולוגי של החיל. "בכל המחזורים נרשמה 100% הצלחה בבגרות", אמרה בסיפוק טליה, מנהלת בית הספר והוסיפה, כי המסגרת עצמה מעצימה ומטפחת אחריות אישית, משמעת, נתינה ועוד. מעבר לכך מאפשרת התאקלמות טובה יותר בצבא ומעניקה לתלמידים אופק תעסוקתי. 
44 תלמידים לומדים היום ב'פלדה כחולה'. 25 תלמידים בכיתה י' ו – 19 בכיתה י"א. הלימודים מתקיימים בתיכון 'בגין' אך נרשמים לתוכנית משלושת בתי הספר התיכוניים בעיר. המסגרת הינה מסגרת צבאית, והתלמידים לובשים את מדי חיל האוויר המעניקים לתלמיד הטבות והנחות של חייל. על השלוחה באילת מפקד – אוראל מזרחי, שהגיע לאילת ממעלה אדומים לאחר שתיפקד כראש צוות באחד מבתי הספר הגדולים והמצליחים של חיל האוויר המונה כ-500 שוחרים. אוראל הגיע לכאן במשימה להגדיל את אחוז השוחרים בבית הספר ולהפוך את מסגרת השוחרות לפסגת שאיפותיו של כל תלמיד, תוך הדגשת ערכי צה"ל בכלל וחיל האוויר בפרט. "חיל האוויר מחפש את האנשים האיכותיים ביותר שמטרתם להיות חלק מהמערך הטכנולוגי של חיל האוויר ורואים עצמם משתלבים ותורמים למערכת הביטחון הישראלית ולחיל האוויר בפרט" אמר אוראל. 
עוד מספר אוראל, כי במשך 3 שנים (י'-י"ב), זוכים השוחרים לליווי צמוד של מדריך האחראי על המשמעת, ההווי, והתפקוד הלימודי והחברתי של כל תלמיד. בנוסף, זוכים התלמידים לחונכת צמודה האחראית להצלחתם הלימודית. במסגרת תפקידה היא מבצעת תגבורים וכן שיעורים ערכיים לכלל תלמידי השלוחה. במסגרת זו זוכים התלמידים לחשיפה מלאה לחיל האוויר, הכוללת סיורים בבסיסים שונים, הרצאות ופעילויות עם מגוון מפקדים במקצועות שונים ואף שיחות אישיות של מיטב מפקדי חיל האוויר עם התלמידים הצעירים כדי להכין אותם בצורה הטובה ביותר לשירותם הצבאי. 

 

לבחור את המקצוע העתידי


שלב הגיוס של השוחרים מעט שונה מגיוס רגיל. לשוחרים ניתנת הזכות לבחור בעצמם את המקצוע העתידי שלהם במערך הטכנולוגי של חיל האוויר. ניתנת להם רשימה מפורטת של קורסים מן השורה הראשונה הנבחרים בקפידה ומותאמים אך ורק לשוחרים. הגיוס הינו גיוס שכבתי, כלומר, כל השוחרים מתגייסים יחד. במהלך השבוע הראשון בבסיס, איש סגל מטעם "פלדה כחולה" מלווה אותם, ונמצא צמוד אליהם במהלך כל השבוע, כדי לאפשר להם להסתגל ולהיכנס בצורה הכי נעימה וחלקה לצבא.

עוד מאפשר המסלול המשך לימודי הנדסאי, בסיומו יוצא השוחר עם דיפלומה המאפשרת לו להשתלב באזרחות במקצועות טכניים בחברות שונות בתעשייה הישראלית. בעתיד, יש כוונה לפתוח מכללה בבית הספר 'בגין' בעיר, ובכך לאפשר לשוחרים גישה קלה ונוחה יותר ללימודים, ולהצלחתם בעתיד. השנה ייפתח בבית הספר הטכני בחיפה מסלול אקדמיה לשוחרים בשיתוף אוניברסיטת הטכניון בחיפה. 

במסגרת זו, תלמידים שיסיימו עם ממוצע גבוה את לימודי ההנדסאי יוכלו להמשיך ללימודי הנדסה ותוך כדי  התואר לעבור את תכני קורס הקצינים היוקרתי של צה"ל. התואר וקורס הקצינים נמשך כשנתיים השלמה לאחר ההנדסאי, מה שנותן מסלול מצוינות לאנשים האיכותיים והמצליחים ביותר במסגרת "פלדה כחולה" בארץ. 

בימים אלה פוקד אוראל את כל כיתות ט' בבתי הספר התיכוניים, מספר להם על התכנית ומזמין אותם לערב חשיפה שיתקיים ב – 14.1.2018 בשעה 17:00 בתיכון בגין. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש