’נתיב לאקדמיה’ - ללמוד באוניברסיטה ללא פסיכומטרי

מאת: אביבה דקל ● צילום: ● 12/1/2018 15:35 ● מה נשמע 530
לכל מי שחלם אי פעם על לימודים אקדמיים באוניברסיטה, נבהל מהרעיון של בחינה פסיכומטרית והחליט לוותר על תואר אקדמי, או למי שניגש לבחינה פסיכומטרית ונכשל, מציעה אוניברסיטת 'בן-גוריון' בנגב ובאילת, מכינה בת 13 שבועות לימוד● המכינה כוללת מבחנים פנימיים, ציוני מגן ומאפשרת למסיימים אותה בהצלחה להתקבל לאוניברסיטה ● המכינה קבילה לכל התארים ושימו לב- היא אינה מצריכה בנוסף בחינות פסיכומטריות ● אחרי שלוש שנים שהמסלול מתנהל בהצלחה בקמפוס הראשי בבאר-שבע, הבשורה מגיעה גם לאילת ● תרשמו לפניכם ב – 4 בפברואר יוצאים לדרך
’נתיב לאקדמיה’ - ללמוד באוניברסיטה ללא פסיכומטרי

המכינה נולדה ביוזמתו של פרופסור צבי הכהן, רקטור אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, במטרה להנגיש את בחינות הכניסה ללימודים אקדמיים לאוכלוסייה מגוונת יותר. פרופסור צבי הכהן נוכח לדעת שיש אנשים מוכשרים ביותר, שמראש רואים בבחינות הפסיכומטריות חסם, מוותרים על לימודים באוניברסיטה  ונרשמים ללימודים במכללות שאינן דורשות מבחן פסיכומטרי, והתואר אותו הן מעניקות נחשב לאיכותי ויוקרתי פחות מתואר אוניברסיטאי. הנושא משמעותי בעיקר לתושבי אילת,  משום שכדי ללמוד במכללות שאינן דורשות פסיכומטרי, נאלצים ילדיהם לעזוב את הבית, להתנתק מהמשפחה, להוציא כסף רב, והתואר שהם מקבלים פחות נחשב. חשוב להדגיש כי הציון שמשיגים התלמידים ב'נתיב לאקדמיה' תקף באוניברסיטת בן-גוריון בנגב בקמפוסים בבאר-שבע ובאילת, לכל תחומי הלימוד האפשריים – מפסיכולוגיה ועד הנדסה, ואפילו רפואה.

 

מדוע הבחינה הפסיכומטרית מרתיעה?


"הבחינה הפסיכומטרית בודקת יכולות בשלושה תחומים: חשיבה כמותית, חשיבה מילולית ורמת האנגלית. הבחינה משמשת כנתון עיקרי שעל פיו מחליטים לקבל את הנבחן ללימודים או לדחות אותו. הבחינה על כל מרכיביה נערכת במועד אחד. הבחינה הפסיכומטרית חורצת הגורלות ולא בהכרח משקפת ומצליחה לעמוד על רמתו של הנבחן. קורסי ההכנה הם קשים, מייגעים ויקרים.  המבחן בשלושת הפרמטרים נערך ביום אחד ורבים נכשלים בו בשל הקושי להחזיק רמה מקסימלית של ריכוז לאורך זמן, וכתוצאה מהלחץ הנפשי. לעומת זאת, המכינה של 'נתיב לאקדמיה' נוגעת גם היא בשלושת התחומים, אבל מטפלת בהם לא ברמה של "איך לנצח את הבחינה", אלא מכינה את התלמידים בשלושת התחומים ללימודים האקדמיים עצמם. הבחינות נערכות בכל תחום בנפרד, במועד שונה, יש מרווח זמן מספק בין בחינה לבחינה והתלמידים  ניגשים לבחינה בלי לחץ. בנוסף, מוענק לתלמידים ציון מגן בכל אחד מהתחומים: הציון הסופי מורכב מ- 30% ציון מגן, שניתן על סמך העבודה במהלך המכינה ו- 70% על סמך הציון במבחן. 

 


האם אפשר לקבל הקלות כמו: הארכת זמן, הקראת שאלון וכו'?
"בהחלט שאפשר לקבל הקלות מסוג זה בכפוף ל"וועדת דיקאנט", וועדת ההתאמות של אוניברסיטת 'בן-גוריון' בנגב. זהו הליך זהה לנדרש לקבלת הקלות במהלך הלימודים לתואר. חשוב לנו שתלמידים במכינה, בעלי לקויות למידה מוכרות, ידווחו לנו על כך". 

 

מי המורים המלמדים במכינה?
"כל המורים המלמדים במכינה בעלי תואר שני לפחות וכל מורה מלמד את המקצוע בו הוא מתמחה. מדובר במרצים מצוינים, שמלמדים באוניברסיטה שנים רבות".
המכינה מתקיימת במתחם אוניברסיטת 'בן-גוריון' באילת בכיתות מרווחות ונוחות. צוות המכינה, המנהלת אדווה ועוזרתה שירן, דואגות לאווירה תומכת למידה. הן עתירות ניסיון בתמיכה בתלמידי המכינה ויודעות היטב היכן צריך תמיכה לימודית, מתי צריך חיבוק אוהב וכשיש צורך – להעניק שיחת מוטיבציה מדרבנת. "המדובר במכינה מאתגרת, וחשוב לנו מאוד לסייע לכל תלמיד כך שיסיים את המכינה בהצלחה, וישיג את הציון הדרוש לו כדי להגשים את החלום – ללמוד את התואר האקדמי בו הוא מעוניין, באוניברסיטה מצוינת". 
מכינת "נתיב לאקדמיה" פועלת בהצלחה מרובה בבאר שבע מזה שלוש שנים. מדי שנה מתקיימים שלושה מחזורים והכתות מלאות. המחזור של 2018 בבאר שבע מונה שמונה כתות  - שלושים נבחנים בכל כתה, וההרשמה לכל מחזור נסגרת מספר חודשים מראש. במובן הזה, ייהנו הלומדים באילת גם מהניסיון שנצבר בבאר-שבע לאורך השנים.  
באילת יפתח המחזור הראשון של "נתיב לאקדמיה" ב- 4/2/18  וההרשמה בעיצומה. 

ליצירת קשר עם אדווה או שירן לפרטים ולהרשמה:
טל: 08-6304550  בימים א-ה בשעות 08:00-15:00
אפשר גם במייל  :AYOGEV@BGU.AC.IL
ובפייס בוק: מכינת בן- גוריון אילת


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש