קורס התעמלות לנשים בהיריון עם אלינה גוזינובה

מאת: אביבה דקל ● 12/1/2018 15:57 ● מה נשמע 530
אלינה גוזינובה הגיעה לאילת לפני 12 שנה ● כאן היא התחילה להתעמל, והשיפור שחל בגופה ובהרגשה הכללית שלה גרם לה להפוך את הספורט למקצוע, ולעזור גם לנשים אחרות להרגיש טוב יותר ● היא למדה ב'ווינגייט', ולמרות היותה מאמנת ספורט מקצועית מוסמכת היא ממשיכה ללמוד ולהשתלם כל הזמן ● כשנכנסה להיריון, נולד אצלה גם הרעיון לתוכנית המיוחדת להתעמלות לנשים בהיריון
קורס התעמלות לנשים בהיריון עם אלינה גוזינובה
להרגיש טוב גם בהריון. גוזינובה

צילומים : מהאלבום הפרטי

כשאלינה נכנסה להיריון היא חיפשה באילת מקום שעוסק ספציפית בהתעמלות המתאימה לנשים בהיריון, ומשלא מצאה כזה, החליטה לבנות תוכנית כזו בעצמה. בהיותה מאמנת ספורט מקצועית, ידעה בדיוק מה מותר ומה אסור לעשות בזמן ההיריון והמשיכה להתעמל עד הלידה, כשהיא מתאימה את התרגילים, ומשנה אותם בהתאם לשלבי ההיריון השונים. הלידה עצמה, למרות שהייתה לידה ראשונה שלה, הייתה קלה ומהירה, ואלינה מאמינה שהייתה זו תוצאה של העובדה שהמשיכה להתעמל גם בהיריון, זה בדיוק מה שגרם לה ללמוד ולפתוח קבוצה שבה תדריך נשים בהיריון באימונים ספציפיים המתאימים לנשים בתקופה זו של חייהם.
"אם נהגתן להתאמן לפני ההיריון - המשיכו להתאמן, אבל הורידו קצת את העומס", אומרת אלינה, "שכן לפחות בשבועות הראשונים של ההיריון נבנה הקשר בין האם והעובר, ואימונים אגרסיביים עלולים להזיק לקשר הזה. והיא נותנת דוגמא לכמה שינויים רצויים: "להחליף אימונים אירוביים שיש בהם קפיצות - בהליכות, להוריד משקל באימוני החיזוק, במצב שכיבה לא להרים את שתי רגליים בבת אחת ועוד. לאשה שלא נהגה להתעמל לפני ההיריון, זה הזמן לחשוב על עצמה ועל החיים החדשים שבתוכה ולהתחיל בהליכות. בהתחלה ללכת בין 15 ל- 30 דקות, ולאט לאט להאריך את משך ההליכה בהתאם להרגשתה כמובן".

 

לחזק את הגוף תמיד טוב


נשים החל מהשבוע ה- 16 להריונן מזמינה אלינה להצטרף לאימונים בניצוחה, המיועדים לנשים בהריון, ולהפיק את התועלת המירבית משעת האימון. "הטרימסטר השני (שבוע 16-32) הוא הזמן האידאלי לספורט", היא מסבירה, "האשה התרגלה כבר למצבה החדש, מתחילה להרגיש טוב יותר, הבחילות  עברו (אם היו כאלה) וזה הזמן לשים דגש על תרגילים לחיזוק שרירי הרגליים (למניעת דליות). זה גם הזמן לתרגילים לחיזוק הידיים וחגורת הכתפיים, שכן בקרוב יגיע הזמן להחזיק תינוק ולהרים עגלה, וזה גם זמן טוב לחזק את שרירי הבטן והגב. החל בשבוע ה- 32 שמים דגש באימונים על הורדת לחצים והקלה על כאבים, ומקדישים יותר זמן להרפיה, שחרור ונשימות..".
גם לספורטאיות וגם לנשים שהספורט אינו חלק משגרת חייהן, ממליצה אלינה להתעמל בתקופת ההיריון, זאת בתנאי שההתעמלות מתאימה למצבה המיוחד של האשה ההרה ומבוצעת בהשגחה של מאמנת ספורט מיומנת ומנוסה. 

 

 

לאימון ולספורט בזמן ההיריון מספר מטרות:

 

  • חיזוק מערכת שרירי קרקעית האגן והבטן. 
  • בקרה ופיקוח על עליה במשקל בעקבות ההיריון.
  • חזרה לגזרה  ביתר קלות אחרי הלידה.
  • הרגשה כללית טובה, גופנית ונפשית, במשך ההיריון.

"שיעורי ההתעמלות לא נועדו רק לחיזוק הגוף, אלא גם לחיזוק הנפש", אומרת אלינה. "האימון הוא גם סוג של מפגש חברתי לנשים, שכולן נמצאות באותו מצב. פעמים רבות המפגש הוא מקום בו נוצרות חברויות הנמשכות גם הרבה אחרי הלידה".
אז אם אתן בהיריון ורוצות להתעמל- התקשרו עם אלינה והתחילו ליהנות מהשיעורים.

השיעורים מתקיימים  פעמיים בשבוע בשעות הבוקר
מיקום: "סטודיו S ", הנמצא ב'קניון העיר' בקומה התחתונה.
טלפון ליצירת קשר: 054-2331272  


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש