הצפה בביוב, עוד סיפור שמריח לא טוב

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 6/2/2018 08:57 ● ערב ערב 2848
הביוב לא עולה על גדותיו ביום בהיר אחד, ויש לכך סימנים מקדימים, אם זיהיתם כמה או אחד מן הסימנים, רצוי להזמין ביובית לצילום של קווי הביוב ובדיקה, רגע לפני שיהיה מאוחר מדי ותצטרכו להזמין שאיבות ביוב בגבעתיים.
הצפה בביוב, עוד סיפור שמריח לא טוב

הסימן הראשון הוא ניקוז איטי העלול לרמז על בעיה בקו הביוב הפרטי של הדירה (סתימה רגילה, המצריכה שירותי אינסטלטור) וגם בקו הביוב המרכזי (סתימה המצריכה שירותי ביובית). ניקוז איטי מתחיל בכך שהמים יורדים לאט יותר מפעם לפעם, לעיתים אף ברמה שאינה מאפשרת שימוש רגיל באמבטיה.

 

איך לא להגיע למצב של שאיבות ביוב בגבעתיים?

 

הסימן השני הוא צינורות מגהקים המשמיעים רעשים. במידה והצינורות המובילים לביוב החלו להשתנק ולהשמיע רעשים, יש בזה להדליק נורה אדומה. אם מדובר בבניין משותף בדרך כלל הקומות הראשונות יבחינו בדבר.

סימן שלישי: ריח רע של ביוב-  בישראל בימות הקיץ החמים, בשעות הצהריים יתכן ריח של ביוב בבתים בעקבות החום למרות שאין סתימה בביוב. במקרים אלו יש לשקול טיפולי תחזוקה לביוב וניקוי שורשים, ואף הדברת ביוב למניעת הריח והמזיקים. אם ישנו ריח ביוב בכל שעות היממה ולא רק בחורץ, יש לראות בכך סימן לביוב שהחל להיסתם.

סימן רביעי: הכל פה פורח מסביב לביוב- אם שמתם לב כי לפתע יש צמחיה רבה מסביב לביוב יש סיכוי גדול מאוד כי הצמחייה הגיעה גם לתוך הביוב. צמחיה בביוב מצמצמת את רוחב קו הביוב ויכולה לגרום לסתימה מלאה. במקרה ויהיה עומס על הביוב, הביוב יצוף חזרה שכן הצמחייה תחסום אותו.

סימן חמישי ואחרון : מערכת הביוב ישנה ולא בוצעו טיפולי תחזוקה משנת 2000- זה לא בהכרח כי בימים הקרובים הביוב עומד לצוף, אך זו נקודה שצריך לזכור, גם אם הדיירים יקפידו לא להשליך מגבונים לאסלה, הצנרת אכן תחזיק יותר אבל ככל מוצר אחר גם לצנרת יש בלאי, שעלול להוביל לפיצוץ הצנרת. ההמלצה היא לערוך טיפולי תחזוקה אחת לשנה לפחות.

במידה וזיהיתם אחד מהסימנים, יש להזמין ביובית. הביובית תוכל לבדוק את קווי הביוב ולבצע פתיחה של הצנרת וניקוי, וכל זאת עוד לפני שיהיה צורך בשאיבות ביוב בגבעתיים.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש