כך תשמרו על האופניים שלכם

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 7/2/2018 18:03 ● ערב ערב 2848
אופניים מספקים חווית נסיעה מיוחדת ומהנה, אך הם מצריכים תחזוקה וטיפולים תקופתיים, ממש כמו רכב.
כך תשמרו על האופניים שלכם

בשנים האחרונות יש תחושה שהביקוש לאופניים עולה וגובר, ומלבד השימוש בהם כאמצעי להגיע ממקום למקום, הם משמשים בנוסף כספורט אתגרי לחובבי הז'אנר. גם במרחב הציבורי אפשר לראות כיצד יותר ויותר רשויות עירוניות, בונות מסלול נסיעה מותאם לרוכבי אופניים, במטרה לעודד את הרכיבה וגם לאפשר נסיעה מוגנת ובטוחה.

 

כיצד אפשר לשמור על האופניים ולהימנע מהצורך בתיקון אופניים?

 

בין אם מדובר בתחביב או באמצעי תחבורה, כאשר אדם קונה אופניים חשמליים באשקלון או בכל מקום אחר, הוא מצפה שהם ישמשו אותו לזמן רב, אך כדי שזה אכן יקרה בפועל, יש כמה צעדים שחשוב לעשות באופן קבוע:

• קניית אופניים מחנות מקצועית, המספקת ייעוץ לגבי הדגם הטוב ביותר עבורכם וכוללת תעודת אחריות לתקלות ותיקונים מסוגים שונים.

• אחסון במקום מקורה, שאינו מתלהט בשמש ואינו חשוף לרטיבות או לחות.

• רכישת מנעול איכותי נגד גניבות, שאפשר לחבר בקלות בכל מקום, בבית ובנסיעה ממקום למקום.

• נסיעה בשטח מותאם לרכיבה ושמירת מרחק מבורות ומהמורות בדרכים.

• בדיקה לפני כל נסיעה של מצב הפנסים, מחזירי האור, הצופר והבלמים. באותה הזדמנות יש להעיף מבט על הגלגלים ולראות אם יש צורך במילוי אוויר.

• בדיקות תקופתיות במוסך אופניים מקצועי ומורשה, במיוחד כאשר מדובר באופניים חשמליים. מוסך אופניים יוכל לבדוק את מצב הסוללה, לחץ האוויר בגלגלים וגם לחזק את הברגים וליישר את האופן. מוסך אופניים מקצועי מעסיק אנשים מנוסים, שיוכלו להסביר מה עוד נדרש כדי לשמור על האופניים במצב תקין וכשיר לנסיעה ולהציע תיקון אופניים במידה ויתעוררו תקלות. אם מקפידים לגשת בכל פעם לאותו מוסך אופניים נוצר קשר בין הטכנאי לבין בעלי האופניים והוא כבר מכיר את הדגם שלכם ויודע מה נדרש כדי לשמור עליהם ולטפל בהם בצורה הטובה ביותר.

• חשוב לעקוב אחרי הוראות היצרן, בעיקר בכל הקשור לטעינת הסוללה של אופניים חשמליים. ברוב המקרים יהיה צורך לרוקן את הסוללה לגמרי אחת למספר חודשים, כדי לאפשר טעינה מלאה השומרת על חיי הסוללה.

אם עוקבים אחרי ההוראות ומקפידים לשמור על האופניים ולבצע בדיקות תקופתיות, אפשר להימנע מתקלות רבות ומהצורך בשירותי תיקון אופניים.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש